پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک و سیستم خشک کن آن

آشنایی با سیستم خشک کن کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه با گسترش روز افزون استفاده از خودرو، خدمات مربوط به آن رونق یافته است. شستشوی و نظافت خودرو یکی از مهم ترین بخش های مرتبط با نگهداری آن می باشد. برای انجام این امور، کارواش ها یکی از موثرترین و جدیدترین راه کار ها به حساب می آیند. نسل جدید کارواش ها، مدل های اتوماتیک می باشد که بدون دخالت دست و با استفاده از برنامه های هوشمند، سرعت و کیفیت بالایی را عرضه می نماید. در بسیاری از این دستگاه ها، بخشی بعنوان خشک کن تعبیه شده که مزایای فراوانی را فراهم آورده است. در این مقاله به بررسی انواع این سیستم ها، مزایا و نحوه نگهداری آن ها پرداخته می شود.

 

کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکدستگاه های کارواش اتوماتیک، بعنوان تجهیزاتی کارآمد و با کیفیت جهت شستشو و خشک نمودن انواع وسایل نقلیه به حساب می آیند. این دستگاه، سطح خودرو را بوسیله نازل های پاشش آب و مواد شوینده شستشو داده و به کمک برس های نرم خود، آلودگی های آنرا از بین می برد. سپس نوبت به آبکش نهایی و در نهایت عملیات خشک نمودن بدنه وسیله می رسد. دستگاه های خشک کن در ساختار بیشتر کارواش های تونلی و دروازه ای مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این سیستم ها بطور کامل بررسی می شوند.

 

سیستم خشک کن

خشک کن کارواشیکی از بخش های مهم در بیشتر دستگاه های کارواش اتوماتیک، سیستم خشک کن می باشد. این بخش، با دمش باد گرم توسط فن های خود، از باقی ماندن قطرات و لکه های آب بر روی بدنه و شیشه ها جلوگیری می نماید. در نتیجه هیچگونه لکی باقی نمانده و زیبایی خودرو و میزان ماندگاری پاکیزگی آن بیشتر می شود. ماژول های خشک کن، در  کارواش ها دارای توان و تعداد متفاوتی بوده و از نظر نحوه قرارگیری و عملکرد، مدل های مختلفی دارند.

 

انواع سیستم خشک کن

سیستم خشک کن دستگاه کارواش تمام اتوماتیکسیستم های خشک کن کارواش، می توانند در بخش های فوقانی و یا کناری نصب شوند. در کارواش های دروازه ای، خشک کن بر روی یک ریل و بصورت متحرک در بالای سطح خودرو حرکت می نماید. خشک کن فوقانی خود بصورت بدون زاویه و یا چرخش دار در دسترس است. در مدل های ثابت، باد با یک زاویه ثابت و بدون تغییر زاویه به سطح گسیل می شود در حالیکه در مدل های چرخش دار، باد با زاویه مشخص ( مثلا 30 درجه)  به سطح می رسد. در خشک کن های زاویه دار، با استفاده از فلپ تغییر زاویه، جریان باد طبق شکل بنده خودرو هدایت می شود. دمنده های پر قدرت سیستم خشک کن، در هر دو مدل به خوبی از پس خشک کردن بدنه بر می آیند. این سیستم ها در کارواش های تونلی بصورت ثابت طراحی می شوند. البته در بعضی موارد می توان خودرو را در واحد خشک کن این کارواش ها ثابت نگه داشت و به مانند کارواش های دروازه ای با حرکت خشک کن در جهت عقب و جلوی خودرو، سطح را خشک نمود.

 

نگهداری خشک کن کارواش اتوماتیک

کارواشبرای اطمینان از عملکرد صحیح و موثر خشک کن کارواش اتوماتیک، نظافت مناسب و مراقب از آن ضروری است. اولین اقدام در این زمینه، تمیز کردن سطح کارواش بعد از یک روز کاری می باشد. کثیف بودن تجهیزات و هوای کارواش، موجب دمش هوای نه چندان تمیز به بدنه خودرو می شود. تمیز نمودن سطح خشک کن و محل دمش هوا نیز بعد از یک روز کاری اهمیت دارد. همچنین در حین شستشوی کف کارواش، نگاهی به اجزای سوار شده بر خشک کن بیندازید. در بیشتر ماشین شوی ها، کف زمین به سمت محل تخلیه و بازیابی آب دارای شیب کمی است. در نتیجه در حین نصب تجهیزاتی چون خشک کن می بایست به تراز بودن آن ها توجه نمود.

گام بعدی در نگهداری خشک کن، بررسی قطعات فلزی، پیچ ها و مهره ها می باشد. همچنین محل جوش و اتصال بخش های مختلف خشک کن برای احتمال وجود ترک بررسی شود. در صورتیکه هوا از یک جوش ترک برداشته نشت کند، ممکن است رگه های تاریکی بر روی سطح فلز ایجاد نماید. بررسی مسیر های ورود هوا نیز می بایست در دستور کار قرا گیرد. برای این کار با قطع برق، صفحه ورودی هوا را برداشته و آلودگی های آن را به دقت تمیز نمایید.

 

لینک های مفید :

دستگاه اتوماتیک کارواش : فهرستی از محصولات نظاقتی

دیدگاه ها

  1. مرداد 18 1396 at 12:30 ق.ظ
    admin

    سلام و ممنون بابت مطلب خوبتون ツ

نظرتان را با ما در میان بگذارید