پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
راه اندازی کارواش

راز هایی که برای راه اندازی کارواش باید بدانید

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

راه اندازی کارواش یکی از زمینه های مدنظر افرادی است که قصد انجام یک سرمایه گذاری تجاری موفق و زودبازده را دارند. بعضی از قدم های راه اندازی کارواش مشابه راه اندازی کسب و کارهای دیگر است اما نکات مهمی وجود دارد که صرفا برای شروع این کار دارای اهمیت است. طراحی پلن کسب و کار قدم اول در زمینه راه اندازی یک مرکز ارائه دهنده خدمات شستشوی خودرو است اما بخش مهم در این زمینه آگاهی از رموز مهم سود دهی و جلب رضایت مشتری می باشد.

محل احداث کارواش

محل احداث کارواشمحلی که برای راه اندازی کارواش انتخاب می شود، فوق العاده مهم است. مکان مناسب برای کارواش باید دارای مشخصات زیر باشد تا سرمایه گذاری در این کسب و کار نتیجه بخش باشد. اگر محلی برای این کسب و کار یافتید که ویژگی های زیر را نداشت، بخشی از موفقیت ها و سودآوری کارواش را از دست خواهید داد.

ترافیک مسیر

مرکز شستشوی خودرو بایستی در خیابانی با تردد بالای خودروها و احتمال دیده شدن مناسب باشد. به بیان بهتر کارواش باید در مکان هایی باشد که سرعت مجاز در حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت یا کمتر باشد تا امکان مشاهده کارواش یا توقف و ورود به آن ساده تر انجام گردد. حرکت خودروها با سرعت کم باعث می شود تا مشتریان بتوانند بطور واضح تابلو و خدمات کارواش را مشاهده کنند.

دسترسی مناسب

کارواش-تابلو

محل احداث کارواش باید دارای موقعیتی باشد که مشتریان به سادگی ورودی آنرا پیدا کنند. همچنین ورودی کارواش باید برای رانندگان دارای دسترسی آسان از خیابان های اصلی باشد. بعلاوه می توان در ساعات پیک، یکی از نیروهای کارواش را مأمور کنترل ترافیک مسیر ورودی کارواش و کمک و راهنمایی رانندگانی که قصد ورود به مجموعه را دارند نمود.

 

 

 

فضای کافی برای تردد انواع خودرو ها در کارواش

در کارواش های دستی فضای داخل کارواش باید به گونه ای باشد که خودرو ها در ابعاد مختلف بتوانند به آسانی در ایستگاههای شستشو حرکت کنند. در این نوع کارواش ها بهتر است دهانه های شستشو به تعدادی باشد که در زمان شلوغی، مجموعه بتواند بیشترین میزان مشتری را پوشش دهد. در کارواش اتوماتیک قضیه متفاوت است و بسته به مدل آن یعنی کارواش تونلی یا دروازه ای فضای متفاوتی مورد نیاز است. در این مجموعه ها در نظر گرفتن فضایی برای صف کشیدن خودروها پیش از ورود به دستگاه -به گونه ای که مزاحم جابجایی سایر ماشین های موجود در مجموعه نباشند- حائز اهمیت است.

خرید مجموعه موجود یا تجهیزات آن

راه اندازی کارواشبسته به میزان بودجه برای راه اندازی کارواش، بهترین راهکار لزوما ساخت مجموعه از پایه نخواهد بود. در مقابل ایده بهتر، پیدا کردن مجموعه های کارواشی است که تصمیم به فروش یا اجاره مجموعه و یا تجهیزات خود را دارند. زمانیکه یک مجموعه کارواش خریداری شود، ساختمان و ساختار مجموعه آماده استفاده است و تنها می توان با اندکی تغییرات، آن را با ایده های خود هماهنگ نمود. هنگام خریداری یک مجموعه موجود، حتما باید به نکات ذکر شده در مورد محل راه اندازی کارواش توجه شود.

کاربری تجاری

قبل از خرید یک محل برای کارواش، مطمئن شوید که منطقه برای استفاده تجاری طبقه بندی شده است. در غیر اینصورت، کسب مجوز با توجه به قوانین، یا خریداری محل دیگر باید مد نظر قرار گیرد. محل احداث مرکز شستشوی خودرو باید دارای زیر ساخت های مناسب مانند امکان نصب تجهیزات سیستم بازیابی و تصفیه آب باشد.

مواد شوینده کارواش

مواد کارواشمسلما از مهم ترین بخش ها در راه اندازی کارواش، مواد شوینده مورد استفاده است. برای کسب درآمد بیشتر، بعضی مجموعه ها از مواد شوینده کارواش مقرون به صرفه و ارزان بهره می برند. این موضوع کاملاً اشتباه بوده و در دراز مدت به کسب و کار و کیفیت شستشوی خودروها لطمه می زند. در نظر گرفتن چند فاکتور در انتخاب مواد شوینده کارواش اهمیت دارد. کیفیت آب یکی از این فاکتورهاست، بدین جهت که مواد شوینده مختلف همراه با آب سخت یا نرم رفتار متفاوتی دارند. همچنین کیفیت شستشو و آبکشی در این زمینه مورد توجه است. طبیعی است که عدم رضایت مشتری از نتیجه شستشو، منجر به قطع ارتباط او با مجموعه کارواش خواهد بود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید