پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

شرکت دانشگاه والنسیا در رقابت های جهانی قطار سریع السیر

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همان طور که در خبرهای قبلی به آن اشاره شده بود، شرکت اسپانیایی ایستوبال طراح و سازنده کارواش اتوماتیک و دیگر تجهیزات کارواش با دانشگاه پلی تکنیک والنسیا قرار داد همکاری منعقد کرده بود. ایستوبال به عنوان یکی از اعضای شرکت Hyperloop UPV (ابداع کننده نسل جدیدی از قطارهای سریع السیر) فعالیت های این دانشگاه را از نزدیک پیگیری می کند. تیم دانشجویان دانشگاه والنسیا با بهترین دانشگاه های جهان در زمینه “قطار آینده” به رقابت می پردازد. یکی از  بنیان‌گذاران تیم دانشگاه والنسیا که مسئول ارتباطات این تیم می باشد، آخرین اخبار این رقابت ها را در مصاحبه ای با شرکت ایستوبال بیان می نماید : Hyperloop UPV برای ارائه نمونه اولیه شان در دومین دوره مسابقات SpaceXPod کالیفرنیا در همین تابستان، انتخاب گردید.


وی افزود: اگر SpaceX تاریخ برگزاری مسابقه را تائید کند و ما در همه آزمون های ایمنی پذیرفته شویم، همه نمونه اولیه ما را در کالیفرنیا مشاهده خواهند کرد. ما امیدوار هستیم که نمونه ما از همه قطارها سریع تر باشد و قطعاً بهترین تلاشمان را انجام می دهیم.


ما تصمیم به همکاری با دانشگاه پوردو گرفته ایم. این دانشگاه که از تجربیات ارزشمندی برخوردار است یکی از بهترین دانشگاه های جهان در زمینه هوانوردی و هوافضا محسوب می شود و از این همکاری بسیار خرسندیم. به منظور توسعه یک وسیله جدید برای حمل و نقل، همکاری نقش مهم و کلیدی دارد. اتحاد و همکاری توانایی ما را افزایش خواهد داد و شرکت های موفقی هم چون ایستوبال به حمایت از ما ادامه می دهند و معتقدند که این پروژه مهم تحولی در سفر و حمل و نقل خواهد بود.


پروژه “قطار آینده” Hyperloop UPV برای انتقال 30 مسافر، وزنی در حدود 19 تن و سرعتی نزدیک به 1000 کیلومتر در ساعت طراحی شده است که می تواند برای آزمون نمونه اولیه مناسب باشد و هزینه های زیر ساخت های عظیم را ذخیره کند. تا به امروز مسیر آزمایش شده در کالیفرنیا و تنها به طول 1.5 کیلومتر بوده که یک محدودیت بزرگ است. به همین دلیل است که نمونه اولیه باید با شرایط سازگاری داشته باشد و بهترین نتیجه را ارائه دهد.


در حال حاضر ما در حال ساخت یک محفظه اولیه هستیم که می تواند یک عروسک کوچک را در خود جای دهد. ما در حال توسعه فناوری هستیم که اجازه دهد با آخرین سرعت ممکن حرکت کنیم بدون آن که جنبه های ایمنی را به خطر اندازد. برای تحقق این هدف آماده هستیم و در هر دو دانشگاه والنسیا و پوردو بر روی آن کار می شود تا به واقعیت بپیوندد.


در ابتدا تیم ما کار خود را با 6 نفر آغاز نمود و در حال حاضر به 35 نفر می رسد و یک تیم 15 نفره نیز از آمریکا ما را یاری می کند. از نقطه نظر سازمانی این موضوع می تواند چالشی کوچک محسوب گردد؛ ما تعریف جدیدی از ساختار یک تیم ارائه کردیم و برای پیاده سازی فرآیندهای استخدام، برنامه ریزی جلسات، رسیدگی به کارها، تغییرات جدول زمان بندی و استاندارد سازی ابزارها نماینده ای منتسب شده است. ما در حال تلاش و حرکت رو به جلو هستیم، خوشحالیم و برای مرحله دوم انگیزه داریم.


توسعه وسیله جدید حمل و نقل مانندHyperloop  به طول می انجامد. نمونه های اولیه برای رقابت به دنبال ثابت شدن هستند که Hyperloop می تواند امکان پذیر باشد اما نیازمند زمان خواهد بود. مسابقه SpaceX Hyperloop هر سال و یا هر شش ماه یک بار برگزار می گردد و جهت دست یابی به بالاترین سرعت ممکن فناوری ها به تدریج بهبود می یابند. در آینده مسابقات بیشتری برگزار خواهد شد و ما از شرکت در آن ها خوشحال هستیم زیرا که پتانسیل های دانشگاه پلی تکنیک والنسیا را نشان می دهند. راه زیادی پیش روی ما است اما قصد تحقق اهداف را داریم.


اولین دوره مسابقات که شش ماه پیش برگزار شد بسیار شگفت انگیز بود و ما این فرصت را یافتیم تا اولین نمونه های اولیه Hyperloop را که درست مانند ما توسط دانشجویان ساخته شده بود، ببینیم. ما تمام فناوری های به کار رفته را آموختیم و در ارتباط با پیش برد برنامه خود به بحث و گفتگو پرداختیم. شرکت در آن مسابقه گامی برای آماده شدن در چالش بعدی یعنی ارائه نمونه اولیه خودمان بود. ما به این موضوع آگاهیم که برای SpaceX ایمنی مهم ترین بخش است. ما توانستیم چگونگی کارکرد تجهیزات، طول مسیر و بسیاری از جزئیات مهم و حیاتی را برای اطمینان از حداکثر ایمنی، از نزدیک مشاهده کنیم.


بین 5 تا 10 سال آینده می توان از این قطارها برای حمل و نقل بار استفاده کرد و فکر می کنیم که مقدار بیشتری زمان لازم است تا بتوان افراد را نیز با این وسیله جا به جا نمود. آیین نامه ها، ایجاد زیر ساخت ها و مسأله ایمنی تنگناهای اصلی هستند و اگر بتوانیم تمام موانع را از سر راه برداریم تا 20 سال آینده امکان جا به جایی مسافران بین کشورها تنها در یک ساعت انجام می پذیرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید