پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

ویژگی های نوار نقاله مسطح در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یکی از فناوری های کاربردی در صنعت کارواش اتوماتیک ، استفاده از نوار نقاله مسطح می باشد. این سیستم انتقال نه تنها برای جا به جایی خودرو ایمن است، بلکه خطری از بابت آسیب رساندن به کارکنان کارواش ایجاد نمی کند. دلیل ایمنی بالای این مکانیزم عدم وجود دریچه یا چرخدنده های بدون محافظ برای جلوگیری از گرفتار شدن پای کارکنان می باشد. این سیستم نوآورانه می تواند تاثیر شگرفی در کیفیت و ایمنی بیشتر صنعت کارواش ایجاد کند. در ادامه این مقاله به معرفی سازوکار و جنبه های گوناگون این دستگاه پرداخته می شود.

 

معرفی نوار نقاله مسطح

کارواشاین نوارنقاله معمولا از جنس پلی پروپیلن ضد استاتیک و اشتعال ناپذیر تولید می شود که در تماس با آب زنگ نمی زند و برخلاف مسیرهای متداول پس از گذشت زمان زیبایی خود را از دست نمی دهد. این دستگاه مجهز به دو گیره در مسیر انتقال است که وظیفه هدایت و ثابت نگه داشتن لاستیک های خودرو را بر عهده دارند. همچنین، این سیستم مجهز به چندین چرخدنده به منظور حرکت دادن نوار نقاله و جا به جا کردن چندین خودرو در مسیر کارواش می باشد. فناوری نوار نقاله مسطح مشابه سامانه پل می ماند که وزن خودرو را از روی چرخدنده ها بر می دارد و کمک می کند تا تنها هدایت آن توسط چرخ دنده انجام شود.

 

مکانیزم نوار نقاله در کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکزمانی که خودرو بر روی نوار نقاله قرار می گیرد هر چهار چرخ اتومبیل همزمان باهم جا به جا می شوند که از منحرف شدن آن جلوگیری می کند. همچنین، حرکت یکنواخت این نوار نقاله باعث می شود که در خودروهای با گیربکس اتوماتیک سامانه ترمز خودکار فعال نشود و از برخورد دو خودرو در مسیر کارواش جلوگیری شود. در این سیستم هیچ ریل هدایت کننده ای در ورودی کارواش اتوماتیک قرار ندارد که این موضوع باعث می شود تا احتمال خم شدن چرخ ها، ترکیدن لاستیک ها و آسیب دیدگی جلوبندی خودرو به صفر برسد.

 

مزایای نوار نقاله مسطح

کارواش تونلیاین نوار نقاله دارای پهنایی در حدود 75 سانتی متر می باشد که توانایی عبور و شستشوی خودروهای سنگین را در کارواش فراهم نماید و خرید کارواش اتوماتیک را به صنعتی پربازده تبدیل نماید. همچنین، فضای آزاد زیر خودرو به 1 سانتی متر کاهش یافته تا اتومبیل های با ارتفاع شاسی کم و خاص در حین شستشو دچار آسیب نشوند. از دیگر مزایای این سیستم، سهولت کاربری آن می باشد که تنها کافیست تا خودرو بر روی نوار نقاله و در حالت پارک قرار گیرد، باقی عملیات کارواش به طور خودکار انجام می شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید