پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

کارواش، گام بعد از پیش شستشوی خودرو ها

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همگی ما از اهمیت قدم های کوچک و اولیه برداشته شده در یک فرآیند، به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب آگاهی داریم. چنین رویه ایی به عنوان یک سیاست کاری، برای تمامی اهداف حتی در شستشوی ماشین قابل استفاده است. کارواش ماشین نه تنها برای نظافت خاک بلکه برای از بین بردن انواع روغن ها، گرد و غبار و مواد عالی که در استفاده روزانه وسیله نقلیه سطح آن را آلوده می کنند، توسط تکنسین های مجرب پیشنهاد می شود. اساسا پیش شستشوی ماشین، بر سه فاکتور اثر گذار است.


تاثیر پیش شستشو در کارواش رینگ ها
کارواش و تمیزی رینگ خودرو

اولین فاکتور، رینگ ماشین می باشد که میزان تمیزی آن، گزینه مناسبی برای محک فرایند کارواش است. کثیفی رینگ ناشی از گرد و خاک سیاه ایجاد شده در اثر ترمز، روغن ها و قیر جاده می باشد، این کثیفی به مرور سطح رینگ را گرفته و درخشنگی آن را کاهش می دهد. اگر این کثیفی ها بطور مناسبی با استفاده از کارواش ها تمیز نشوند، سطح رینگ دچار زنگ زدگی می شود که غیر قابل برگشت است.

 

کارواش کاپوت جلوی خودرو
کارواش تمام اتوماتیک و شستشوی بدنه خودرو

فاکتور بعدی که نیازمند پیش شستشوی می باشد، کاپوت جلوی ماشین است. این قسمت از ماشین توسط حشرات و مواد عالی که در اثر رانندگی به سطح می چسبند آلوده می شود. بقایای حشرات و فضولات پرندگان دشمن اصلی بدنه و شیشه های خودرو هستند، مخصوصا در فصول گرم سال که گرمای هوا باعث خشک شدن و چسبیدن بیشتر آنها به سطح خودرو می گردد. در چنین مواردی یک پیش شستشوی خوب و مناسب در زدودن این کثیفی ها و نهایتا جلوگیری از ایجاد خسارت به سطح خودرو نقش مهمی ایفا می کند.

 

اهمیت پیش شستشوی در کارواش بدنه ماشین

واترجت ها و مواد شوینده کارواشفاکتور آخری که اهمیت پیش شستشو را نشان می دهد، لایه دود و غباری است که در اثر رانندگی از لوله های اگزوز ماشین ها یا سطح کف پوش خیابان ها و جاده ها خارج شده و با نشستن بر روی سطح بدنه خودرو باعث کدری و کثیفی آن می گردد.


مواد شوینده کارواش در پیش شستشو به گونه ایی طراحی شده اند که قادر به نظافت کامل لایه دوده، رینگ و مواد عالی از سطح خودرو می باشند. ترکیبات آنها حاوی مواد روغنی است که باعث نرم شدن و در نهایت زدودن بقایای حشرات و فضولات پرندگان می گردد. پیش شستشو به عنوان اولین قدم در فرایند کارواش، امکان از بین بردن کثیفی های سخت را با استفاده از مواد شیمیایی فراهم می کند، که در گام بعدی منجر به کیفیت بالاتر شستشو با واترجت ها یا کارواش های اتوماتیک می گردد. پیش شستشو نه عنوان شستشوی اولیه، بلکه به عنوان گام اول در راه رسیدن به خودرویی تمیز و درخشان در نظر گرفته می شود.


لینک های مفید

کارواش اتوماتیک

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید