پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
زیرشویی خودرو با تجهیزات کارواش

چگونه بخش زیرین خودروی خود را بشوییم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودرو ها بعلت تردد در فضای باز ، در معرض انواع آلودگی ها قرار دارند. بخش زیرین خودرو یکی از بخش هایی است که با آلودگی زیادی مواجه بوده و رانندگان توجه کمی به شستشوی آن می کنند. این بخش از خودرو معمولا با آلودگی های روغنی و چرب ، از وضعیت اولیه خود خارج می شود. تمیز کردن زیر ماشین ، معمولا نیاز به سطحی از مهارت و تجربه و بکارگیری تجهیزات مناسب دارد. استفاده از تجهیزات کارواش مانند لنس زیر شویی و یا مراکز کارواش پیشرفته مجهز به سیستم مکانیزه زیرشویی ، از بهترین راهکارهای شستشوی زیر خودرو می باشند.

 

اهمیت شستشوی زیر خودرو

شستشوی زیر خودرو با تجهیزات کارواشتعداد دفعات شستشوی بخش زیرین خودرو مانند بخش های دیگر نبوده و با انباشته شدن آلودگی ها ، کاربر نیاز به شستشوی این قسمت دارد. بی توجهی به شستشوی زیر خودرو ، می تواند سبب مسدود شدن منافذ وسیله شود. همچنین به منظور جلوگیری از زنگ زدگی شاسی بعلت انباشت گل و لای ، انجام عملیات شستشوی بخش زیرین ماشین اهمیت ویژه ای دارد. نفوذ گل و لای به قطعات اتومبیل باعث آسیب دیدن آن ها می گردد.

 

 

تجهیزات کارواش برای زیرشویی اتومبیل

برای شستشوی بخش زیرین خودرو ، روش های قدیمی شامل قرار دادن خودرو بر روی چال یا بکارگیری جک جهت بالا بردن آن باشد. تجهیزات جدید شستشوی خودرو ، شامل لنس زیرشویی و سیستم مکانیزه زیر شویی می شوند.

 

لنس زیرشویی

شستشوی زیر ماشینلنس زیر شویی از کار آمد ترین تجهیزات کارواش است باید همراه با دستگاه های فشار قوی واترجت بکار برود. این لنس، از انحنایی در انتهای خود برخوردار بوده تا بتواند به خوبی زیر خودرو را شستشو دهد. طراحی ارگونومیک و وزن کم و سهولت کاربری از مزایای لنس زیر شویی هستند. ویژگی های ساختاری ان نیز شامل بدنه استیل ضد زنگ و مقاومت بالا در برابر ضربات احتمالی می باشد. لنس زیر شویی را می توان در خانه یا محیط کارواش مورد استفاده قرار داد. این لنس ، آب را از چند نازل پاشش، به سمت سطح خودرو اسپری می نماید و کیفیت مطلوبی را در یک مدت زمان کم موجب می شود.

 

سیستم مکانیزه زیر شویی

یکی دیگر از تجهیزات کارواش مورد استفاده برای شستشوی زیر ماشین ها ، سیستم مکانیزه زیر شویی می باشد. این سیستم ها در کنار دستگاه کارواش اتوماتیک نصب می شوند و در مراکز کارواش دستی نیز قابل نصب هستند. زیرشویی مکانیزه بصورت ثابت در محلی از کارواش تعبیه می شود و خودرو بر روی آن قرار می گیرد. با فعال شدن سیستم ، نازل های پاشش آب را با فشار بالا به سطح زیرین خودرو می پاشند. فشار بالای آب و تعدد نازل ها سبب می شود تا عملیات به خوبی انجام گیرد و بخش های زیرین خودرو کاملا تمیز گردند. تجهیز نمودن کارواش به سیستم مکانیزه زیر شویی در افزایش سود دهی و جلب رضایت مشتری ها تاثیر گذار است و موجب خاص و ویژه شدن خدمات کارواش شما می گردد.

 

نحوه شستشوی بخش زیرین خودرو

زیرشویی خودرواگر از تجهیزات کارواش مانند لنس زیرشویی برای شستشوی زیر خودرو استفاده می شود، ابتدا باید مقداری ماده شونده به سطح خودرو پاشید. سپس به مدت 15 دقیقه صبر کرد تا مواد به خوبی اثر کنند. در آخر به کمک یک شوینده فشار قوی و اتصال لنس زیر شویی به آن، پاشش آب انجام می شود تا مواد شوینده و آلودگی ها از بین بروند. در پایان به کمک یک دستمال تمیز ، بخش های کناری و شاسی خودرو را خشک کنید تا از لکه شدن بدنه جلوگیری شود. برای استفاده از سیستم زیرشویی مکانیزه ، راننده کار خاصی نباید انجام دهد. خودرو بر روی سیستم زیرشویی قرار گرفته و کاربر ، سیستم را روشن می کند. نازل های پاشش ، آب را به بخش زیرین خودرو پاشش می کنند تا در نهایت این بخش به خوبی تمیز شود.

لینک مفید :

کارواش اتوماتیک : لیستی از تجهیزات شستشوی خودرو

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید