پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
رینگ شوی کارواش اتوماتیک

3 راهکار موثر جهت شستشوی رینگ و لاستیک خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراقبت و نگهداری از خودرو شامل نظافت داخل و شستشوی سطح بیرونی آن می شود. اهمیت شستشوی رینگ و لاستیک ها ، کمتر از شستن دیگر بخش ها نبوده، بطوریکه توجه به این بخش از فرآیند شستشو، مزایای متعددی را فراهم می آورد. برای از بین بردن آلودگی ها از این بخش خودرو، مواد شوینده و همچنین سیستم های رینگ شوی در کارواش اتوماتیک قابل استفاده هستند.

 

اهمیت شستشو رینگ و لاستیک

شستشوی رینگ خودروتماس لاستیک خودرو بر روی سطح جاده ها، موجب چسبیدن آلودگی بر روی آن ها می شود. این آلودگی ها در بین آج های لاستیک به دام می افتد و یا به مرور زمان به سطح پارکینگ منتقل می شود. در نتیجه به منظور حفظ پاکیزگی پارکینگ و جلوگیری از آسیب دیدن لاستیک، شستشوی این بخش از خودرو اهمیت ویژه ای دارد. رینگ ها بخش دیگری از خودرو هستند در معرض آلودگی های مختلف قرار دارند. تمیز بودن رینگ ها، موجب افزایش زیبایی وسیله نقلیه شده و در عملکرد سیستم توقف آن نیز موثر است.

 

 

راهکار های مختلف جهت شستشو و واکس لاستیک

شستشوی  موثر رینگ و لاستیک وسایل نقلیه بوسیله دستگاه های کارواش اتوماتیک مجهز به رینگ شوی یا به روش دستی و با مواد شوینده مخصوص قابل انجام است. سیستم رینگ شوی کارواش ها ضرری برای خودرو ندارند اما در روش دستی باید به نوع ماده شوینده متناسب با جنس لاستیک و رینگ توجه نمود.

 

شستشوی رینگ

ماده شوینده رینگ خودرودر روش دستی شستشوی رینگ ها ، باید به جنس آن ها توجه نمود. برای شستشوی رینگ، ابتدا لازم است چرخ ها آبکشی و سپس با یک اسفنج تمیز شوند. کشیدن اسفنج بر روی سطح رینگ ، موجب حذف گرد و خاک و جلوگیری از ایجاد خط و خش در حین شستشو با ماده شوینده می گردد. در مرحله بعد باید از مواد شوینده غیر اسیدی مناسب این کار استفاده نمود. ماده شوینده Felgen ، محصول بسیار مناسبی برای رفع آلودگی های رینگ خودرو می باشد. این ماده شوینده بصورت اسپری در دسترس بوده و با پاشش آن به سطح رینگ، گل و لای و آلودگی های چسبیده از بین می روند. عدم آسیب رساندن به سطح رینگ آلیاژی و تمیز و براق نمودن رینگ از مزایای این ماده شوینده هستند.

 

جلادهی لاستیک

جلا دهنده رینگ خودروهمانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، لاستیک در اثر تماس با سطح جاده ها، دچار آلودگی می شوند. اسپری جلا دهنده Brill gomma plus ، یک مایع شوینده مناسب برای انواع تایر است که آلودگی های چسبیده به لاستیک را از بین می برد. این ماده جلا دهنده، بعنوان واکس لاستیک عمل کرده و موجب محافظت از آن می گردد. در نتیجه لاستیک ها در بازه های زمانی طولانی تری آلوده می شوند. این ماده جلادهنده ، هیچ ماده خورنده، هیدروکربنی و افزودنی های مضری برای لاستیک ندارد.

 

 

سیستم رینگ شوی کارواش اتوماتیک

رینگ شوی اتوماتیککارواش اتوماتیک نسل جدید دستگاه ها و تجهیزات شستشوی خودرو به حساب می آید که تحول چشم گیری در کیفیت  شستشو و کسب و کار کارواش ایجاد نموده است. این ماشین شوی عملیات های شستشو و خشک کردن خودرو را در حدود 3 الی 7 دقیقه انجام می دهد. بعضی از مدل های کارواش اتوماتیک ، به برس های رینگ شوی مجهز شده اند. برس های پلی اتیلنی ضخیم این رینگ شوی ، با قابلیت تشخیص موقعیت چرخ ها، به طور کامل به داخل رینگ نفوذ کرده و با پاشش پر فشار آب و محلول شوینده آنرا تمیز می کند. نسل جدید تر این برس ها، دارای ساختار جدیدتری بوده و علاوه بر برس کناری جهت شستشوی دور لاستیک و رینگ، از 8 برس کوچکتر به منظور شستشوی عمیق داخل رینگ ها بهره می برد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید