پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
مراقبت از خودرو در فصل زمستان

6 نکته مهم جهت نگهداری و مراقبت از خودرو در فصول سرد سال

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراقبت از خودرو در فصول سرد سال بخصوص فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی خاص و آلودگی هایی چون برف و نمک جاده ها ، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین صاحبان خودرو ها باید تدابیر ویژه ای را برای این کار در نظر بگیرند. این تدابیر شامل امور پیشگیرانه و اقدامات لازم بعد از وقوع رخداد هایی مانند آلوده شدن خودرو می شوند. استفاده از تجهیزات مناسب از جمله امور پیشگیرانه و شستشوی موثر و منظم خودرو با تجهیزاتی چون کارواش دستی یا اتوماتیک از جمله اقدامات لازم جهت نگهداری از خودرو هستند.

 

اهمیت مراقبت و نگهداری از خودرو در فصل زمستان

نگهداری از خودروصاحبان خودرو به جهت برودت هوا و بارش نزولات آسمانی باید نگهداری وسیله خود را جدی تر بگیرند. بارش برف بخصوص در مناطق کوهستانی ، یکی از این مشکلات پیشرو برای صاحبان خودرو می باشد که گل و لای و نمک جاده ها را به دنبال خود دارد. اگر این آلودگی ها بر طرف نشوند ، به مرور زمان بخش هایی از بدنه و رنگ خودرو دچار زنگ زدگی و خوردگی می شود. بنابراین مراقبت منظم از خودرو در فصل زمستان به افزایش طول عمر وسیله و حفظ کیفیت و ارزش آن کمک می نماید و مالک خودرو راحت تر می تواند وسیله خود را به فروش برساند. مزایای ذکر شده علاوه بر مزیت های ابتدایی چون زیبایی ظاهر وسیله و وجهه مناسب آن در بین افراد دیگر می باشد.

 

نکات مهم جهت نگهداری از خودرو در فصول سرد سال

نکات مهمی در ارتباط با نگهداری مناسب از وسایل نقلیه در فصول سرد بخصوص زمستان وجود دارد که چند نمونه از مهم ترین آن ها را بررسی می کنیم.

 

استفاده از لاستیک و کفی مناسب

کفی خودرولاستیک های خودرو با توجه به تماس مداوم با سطح ساینده جاده های نمک زده شده، در معرض آسیب هستند. استفاده از لاستیک مناسب می تواند با ایجاد لایه ای محافظ ، از آن ها در برابر شرایط سخت جلوگیری نماید. همچنین نا مساعد بودن شرایط آب و هوا می تواند سبب انباشت نمک و گل و لای بر روی کف کفش ها شود. این آلودگی ها به داخل وسیله انتقال می یابد و موجب خوردگی بخش های استیل داخلی می شود. استفاده از کفی لاستیکی بر روی بخش مفروش کف خودرو می تواند از این آسیب ها جلوگیری کند.

 

 

استفاده از واکس محافظ خودرو

بعضی از اقداماتی که در راستای نگهداری از خودرو انجام می شود ، بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد. مثلا برای حفاظت از رنگ و بدنه خودرو از نمک جاده در روز های برفی سال، استفاده از لایه محافظ می تواند چاره کار باشد. این لایه محافظ، واکس مخصوص بدنه خودرو یا سیلانت پلیمری است که از بدنه خودرو در برابر اثر خوردگی نمک جاده محافظت می نماید. یک واکس خوب و مناسب تا 3 ماه جوابگو بوده و بنابراین یک برا واکس زدن برای فصل زمستان یک سال کفایت می کند.

 

بکارگیری تجهیزات پر فشار جهت رفع آلودگی های بدنه

شوینده کارواش شوینده های فشار قوی ، از تجهیزات مناسب برای شستشوی سطح خودرو ها هستند. این تجهیزات از آب پر فشار برای رفع آلودگی ها بهره می برند و در مدل های خانگی یا صنعتی در دسترس اند. تجهیزات فشار قوی بصورت شخصی یا با مراجعه به مراکز کارواش قابل استفاده اند. آب پر فشار خروجی از این دستگاه ها ، نمک و آلودگی های دیگر خودرو را به خوبی از بین می برد. استفاده از دستگاه هایی با فشار ، دبی و زاویه پاشش آب مناسب در اثر بخشی فرآیند و اجتناب از آسیب های احتمالی به بدنه موثر است. شستشوی خودرو بوسیله این تجهیزات بعد از یک روز برفی توصیه می شود.

 

نگهداری در محیط های سرپوشیده یا به همراه کاور

تا جایی که ممکن است خودرو خود را در فصل زمستان در محیط های سرپوشیده نگهداری کنید. اگر مجبور به پارک آن در محیط بیرون هستید ، یک کاور برای آن تهیه نمایید. کاور های ضد آب و با کیفیت می توانند تا حد زیادی از بدنه خودرو در برابر رطوبت و آلودگی ها جلوگیری کنند.

 

بکارگیری سیستم های زیرشویی

زیر شویی مکانیزهبخش زیرین خودرو ، از آسیب پذیر ترین بخش های آن در برابر خطرات ناشی از نمک و آلودگی ها به حساب می آید. بعضی افراد ترجیح می دهنده از یک شلنگ آب معمولی برای رفع آلودگی های زیر خودرو استفاده کنند درحالیکه استفاده از تجهیزات زیر شویی اثربخشی بیشتری دارد. این تجهیزات در دو مدل لنس زیر شویی و سیستم های مکانیزه در دسترس اند. اگر از تجهیزات کارواش خانگی بهره می برید می توانید از لنس های زیر شویی استفاده کنید. در غیر اینصورت ، بهتر است به مراکز کارواش دستی یا کارواش اتوماتیک که از سیستم های زیرشویی مکانیزه بهره می برند، مراجعه نمود.

 

مراجعه به مراکز کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیککارواش اتوماتیک ، دستگاهی مدرن جهت شستشوی خودرو ها می باشد. این دستگاه که از سیستم های مکانیزه و کنترلی هوشمند بهره می برد، در مدت زمان کوتاهی و ظرف چند دقیقه عملیات شستشو را انجام می دهد. مراجعه منظم به مراکز کارواش اتوماتیک در فصول پر بارش سال بخصوص بعد از یک روز برفی ، موجب حفظ کیفیت و ارزش خودرو می شود. دستگاه های کارواش بهره مند از سیستم مکانیزه و اتوماتیک ، به کمک نازل های پاشش و برس های خود عملیات شستشو را انجام می دهند و در پایان سطح خودرو را خشک می کنند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید