پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نگهداری از کارواش

نظافت و نگهداری تجهیزات کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با توجه به اهمیت نظافت و نگهداری دستگاه های کارواش و تجهیزات وابسته به آن ها، در این مقاله مطلب کوتاهی در مورد نگهداری از تجهیزات شوینده در کارواش آورده شده است. در این جا قصد شده است چگونگی شستشو و نظافت تجهیزات کارواش بیان گردد. اسفاده درست از تجهیزات، نظافت به موقع آن ها و همچنین نگهداری صحیح از آن ها باعث می شود علاوه بر این که کارایی دستگاه ها بالا تر رود، طول عمر آن ها نیز بیشتر گردد.

نظافت و نگهداری کارواشاولین نکته ای که باید در در هنگام نظافت و تعمیر دستگاه کارواش و تجهیزات جانبی آن دقت نمود این است که مبع تغذیه دستگاه باید به طور کامل قطع گردد. بعد از آن حتما باید ورودی آب و هوای فشرده نیز قطع شوند. در هنگام تعمیرات هر نوع دستگاه باید به خاطر داشت که حتما از تجهیزات ایمنی شخصی استفاده شود. در هنگام کار با تاسیسات باید از کفش ایمنی و جلیقه مخصوص استفاده نمود. استفاده از دستکش و عینک ایمنی مخصوص کار با مواد شیمیایی در هنگام شستشوی تجهیزات بسیار مهم می باشد. در هنگامی که زمین مرطوب است باید محافظت ها و مراقبت های لازم جهت جلوگیری از لغزش به عمل آید. در ناحیه کار برای جلوگیری از رفت و آمد سایرین، بهتر است از علامت هشدار دهنده مخروطی شکل استفاده شود.

نگهداری و نظافت کارواشبرای نظافت توصیه می شود از وسایل تخصصی که برای نظافت تجهیزات کارواش طراحی شده اند، استفاده گردد. استفاده از کلر در شستشو باعث می شود دستگاه جلوه ای نو پیدا کند. می توان از دیگر مواد شیمیایی برای تمیز کردن صفحه نمایش و برای از بین بردن رسوبات آهکی سطوح استفاده نمود. ابتدا سطح کارواش باید نظافت شده و لنس ها، تفنگی ها و داخل محفظه کارواش باید هر روز از لحاظ نشتی چک شوند. سطح روغن در پمپ های فشار قوی و وضعیت مواد شیمیایی باید به طور مرتب بررسی شده و در صورت نیاز پر شوند. نهایتا باید صحت عملکرد پمپ های مقدار دهی مواد شوینده و تولید آب گرم به خوبی بررسی گردد. باید توجه نمود که ظروف حاوی مواد شیمیایی و شوینده های تجهیزات خودرو هستند باید پس از استفاده دور انداخته شوند. زیرا استفاده مجدد از این ظروف ممنوع می باشد.

لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید