پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

با چند اقدام به موقع، از خرابی دستگاه کارواش جلوگیری کنید

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل های حرفه ای و جدیدی از کارواش ها با نام کارواش اتوماتیک طراحی و تولید می شوند. مشتریان با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این تجهیزات انتظار عملکردی بی عیب و نقص را دارند. اما به مرور زمان بخش هایی از این دستگاه ها دچار نقص یا آسیب می شوند. بنابراین تجهیزات شستشو بایستی بازبینی، تعمیر و سرویس شوند تا فرآیند دچار اختلال نشود. این امور که باید توسط کارکنان مسلط و آموزش دیده انجام گیرد، کارایی کارواش را ارتقا می دهد. در این مقاله تعدادی از مهم ترین این امور تعمیر و نگهداری بیان می شود.

ضرورت توجه به تعمیر و بازبینی کارواش اتوماتیک

کارواش های اتوماتیک برای شستشوی خودرو از برس های چرخان و سیستم پاشش آب مکانیزه بهره می برد. این تجهیزات گران قیمت بوده و برای جلوگیری از تحمیل هزینه های گزاف، سرویس و بازبینی منظم آنها دارای اهمیت ویژه ای می باشد. علاوه بر این، با بررسی منظم تجهیزات و انجام تعمیر و سرویس دقیق، می توان همیشه تجهیزات را در بهترین وضعیت قرار داد. این موضوع باعث می شود تا کارواش به یک مرکز شلوغ تبدیل شود که رضایت مشتریان را مورد توجه قرار می دهد.

مسئولیت مدیر کارواش

مدیر مجموعه کارواش بایستی دارای دانش کافی در ارتباط با قطعات و تجهیزات مورد استفاده در کارواش باشد. عدم توجه به تعمیر و نگهداری منظم و تنظیم یک برنامه برای اجزای مختلف کارواش ، باعث از خرابی زودرس یا از بین رفتن کارایی دستگاه می شود. نگهداری منظم تجهیزات کارواش کمک می کند تا اپراتور مشکلات را قبل از تاثیر گذاشتن بر روی کیفیت شستشو شناسایی نماید.

نکات مهم برای مدیریت کارواش

مسئولین کارواش باید در حفظ سرمایه خود کوشا باشند. به همین منظور گام های مهم تعمیر و بازبینی تجهیزات نباید فراموش شوند. ساده ترین و متداول ترین اقدام یک دور زدن ساده مدیر در کارواش و بررسی تجهیزات در اول یا آخر هر روز می باشد. این کار باعث می شود تا نشتی ها، شل شدن قطعات، کابل های فرسوده و آلودگی ها به راحتی شناسایی گردد. اقدام دیگر، مشاهده وسایل نقلیه در حال شستشو برای بررسی هرگونه نشتی، نقص در عملکرد نازل ها، پاشش مواد شوینده و دیگر بخش ها می باشد. در واقع مدیر کارواش با حضور فعال در محل شستشوی خودرو بصورت یک یا چند بار در هفته می تواند به مشکلات احاطه پیدا کند.

امور ویژه فصول زمستان و تابستان

بعضی از امور مهم نگهداری مختص شروع فصل گرما یا سرما می باشد. در طول ماه های سرد، تجهیزاتی در کارواش مورد استفاده قرار می گیرند که در فصل گرم نیازی به آنها نیست. قبل از شروع فصل زمستان، سه بخش مهم سیستم گرمایش، سیستم لوله کشی و درب ها باید تست و بررسی شوند. یک کارواش بدون مدیریت این موارد در فصل سرما درآمد قابل توجهی نخواهد داشت. در فصل گرما برعکس گرما مشکلاتی را برای قطعات مکانیکی بوجود می آورد. بنابراین در این فصل قطعات متحرک باید طبق دستورالعمل سازنده کارواش اتوماتیک گریس کاری شوند. تعویض فیلتر ها و روغن تجهیزات نیز بایستی در فصول گرم انجام گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید