پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

نکات ایمنی در تعمیرات و نگهداری تجهیزات کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

انجام تعمیرات و نگهداری از تجهیزات کارواش یکی از اصلی ترین بخش های امور روزانه در یک کارواش اتوماتیک می باشد. هر قطعه از تجهیزات گوناگون علاوه بر ویژگی ها و شیوه تعمیرات و نگهداری مشترک دارای امور منحصر به فرد نیز هستند. این تعمیرات دوره ای کمک می کند تا از ایجاد خطر و احتمال آسیب دیدگی در کارواش جلوگیری شود. در این مقاله به مزایای استفاده از دستورالعمل های تعمیرات و نگهداری دوره ای از دیدگار ایمنی پرداخته خواهد شد.

 

نکات مفید در تعمیر کارواش اتوماتیک

مواردی که در زیر به آن اشاره می شود، نکات قابل توجهی در خصوص  نگهداری از تجهیزات کارواش و جلوگیری از خرابی و آسیب دیدگی در یک کارواش اتوماتیک می باشد:

 

1- هر فردی که نیاز باشد تا به تعمیر نوار نقاله کارواش اتوماتیک بپردازد باید کاملا آموزش دیده و دستورالعمل کار با آن را به طول کامل مطالعه کرده باشد. در مرحله بعد، تمام منابع انرژی باید قبل از شروع عملیات تعمیر از سیستم نوار نقاله جدا شود، یکی از این منابع فشار هوا است که معمولا فراموش می شود.

 

2- استفاده از نیروهای آموزش دیده به منظور انجام امور نگهداری و تعمیرات بسیار ضروری و حیاتی می باشد. این ضرورت برای انجام کوچک ترین کار ها از جمله محکم نمودن زنجیر و اموری از این قبیل وجود دارد.

 

3- در هنگام کار بر روی موتور و گیربکس کارواش اتوماتیک لازم است تا در خصوص ریزش و درز کردن روغن و سیالات گوناگون و لغزنده شدن زمین کارواش نکات ایمنی رعایت شود. یکی از این نکات قرار دادن علامت زمین لغزنده در کنار محل کار است.

 

4- تمامی کارکنان ملزم هستند تا در هنگام کار بر روی دستگاه و تعمیر آن از تجهیزات ایمنی استفاده نمایند. این موضوع در هنگام تعمیر چرخدنده های دستگاه کارواش اتوماتیک بسیار مهم است. به عنوان مثال یکی از کاربرد های این ابزارهای ایمنی، خارج نمودن پیچ های سرسخت و بلبرینگ ها می باشد.

کارواش اتوماتیک
تعمیرات دوره ای کارواش اتوماتیک

 

5- استفاده از ابزار مناسب تعمیر هر قطعه نه تنها به کسب نتیجه بهتر منجر می شود بلکه سطح ایمنی کار را افزایش خواهد داد. علاوه بر موارد ذکر شده، باید در نظر داشت که تمام ابزارهای مورد استفاده، پس از انجام کار و تمام شدن تعمیرات به طور کامل جمع آوری شوند. باقی گذاشتن ابزارها در محل کارواش اتوماتیک ممکن است باعث آسیب دیدگی و ایجاد خطر شود. بهترین راه برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات، تهیه یک لیست از تمامی ابزارها و کسب تاییدیه بازگشت ابزار به انبار بر طبق لیست می باشد.

 

6- اگرچه همه عملیات های نگهداری و تعمیر نیازمند چند فرد متخصص نیستند اما انجام تمامی تعمیرات به صورتی تیم می تواند مزیت های بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است در برخی موارد یکی از مشکلات به مشکل دیگر ختم شود. همچنین، حضور دو نیرو در هنگام تعمیر می تواند به سرعت کمک رسانی در صورت آسیب دیدگی و جراحات کمک چشم گیری کند.

 

7- در هنگام جایگزین کردن سطوح ضد لغزش در کارواش اتوماتیک ، لازم است تا تاییدیه متخصص جهت نصب صحیح آن و قرار گرفتن سطح زبر به سمت بالا، داده شود.

 

8- استفاده از قطعات مناسب به منظور تعمیر تجهیزات مختلف کارواش اتوماتیک بسیار حیاتی است و باید توسط شرکت سازنده تایید شده و مطابق با دستورالعمل ایمن و ارائه شده توسط شرکت مزبور نصب و جایگزین گردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید