پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

باورهای نادرستی در مورد دستگاه کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اتومبیل ها به دلیل قرار گیری در معرض عوامل محیطی همچون فضولات پرندگان، شیره درختان، آلاینده های شیمیایی تولید شده بر اثر سوخت سایر خودروها، باران های اسیدی و … دچار آلودگی می شوند. در صورت عدم نظافت و شستشوی صحیح و به موقع این آلودگی ها در طولانی مدت رنگ بدنه ی خودرو دچار آسیب و خوردگی شده و زیبایی خودرو از بین می رود. لذا شستشوی و حذف آلودگی ها از بدنه ی خودرو به منظور مراقبت صحیح از اتومبیل و حفظ کیفیت رنگ بدنه از الزامات به شمار می رود. افراد جهت شستشوی خودرو از روش های متفاوتی استفاده می نمایند اما انتخاب مناسب ترین روش نظافتی که در آن فاکتورهای مهمی همچون صرفه جویی در مصرف آب، زمان و هزینه نیز مد نظر قرار گیرد، بسیار حائز اهمیت می باشد. امروزه در سطح شهر مراکز کارواش تمام اتوماتیک وجود دارند که هر سه فاکتور را در شستشوی تخصصی اتومبیل در نظر دارند اما باورهای نادرستی در زمینه ی شستشوی خودرو با استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک در میان افراد وجود دارد که در این مقاله به بررسی این باورها پرداخته و ناصحیح بودن آنها را ثابت می نمائیم.

بررسی 7 باور غلط در مورد دستگاه کارواش اتوماتیک

تصورات نادرستی در میان افراد شکل گرفته است که سبب شده است دستگاه کارواش اتوماتیک علی رغم برخورداری از ویژگی های مثبت و کارآیی بالا در انجام شستشو و نظافت خودرو به صورت مطلوب در میان افراد مورد استفاده قرا نگیرد.

 

1) فشار بالای آب به تنهایی امکان حذف آلودگی ها را فراهم می نماید.

کارواش اتوماتیکاز گذشته تاکنون آب از محبوب ترین عوامل پاک کننده بوده است و پاشش آب با فشار بالا سبب سهولت در حذف آلودگی ها می گردد. اما همانگونه که از صابون جهت شستشوی موثر دست استفاده می شود، استفاده از مواد شوینده به همراه آب فشار قوی نیز نتیجه مطلوب تری را در شستشوی خودرو به ارمغان می آورد. به همین دلیل از مواد کارواش جهت شستشوی موثر به همراه آب فشار قوی استفاده می شود.

 

 

 

2) مواد شوینده هیچ تفاوتی با هم ندارند.

کارواش اتوماتیکبرخی بر این باورند که تمامی مواد شوینده ی در دسترس اعم از شامپو های شوینده ی موی سر انسان و هر ماده ی دیگری توان حذف آلودگی ها را داشته باشد جهت شستشوی خودرو مناسب می باشد اما این تصور کاملاً اشتباه است زیرا برخی از آلودگی ها به دلیل داشتن پیوند های شیمیایی قوی تر، سخت تر بوده و مواد شوینده ی معمولی توان حذف آنها را ندارند. لذا استفاده ازمواد کارواش که فاقد مواد هیدروکربنی هستند و تنها جهت از بین بردن لکه های سخت چربی طراحی شده اند، مناسب می باشد که این مواد پس از انجام شستشوی خودرو هیچگونه ردی بر سطح بدنه ایجاد نمی نمایند.

 

3)آب فشار قوی به بدنه خودرو آسیب وارد می نماید.

شستشوی خودرودستگاه های ماشین شوی اتوماتیک مجهز به پمپ آب قابل تنظیم می باشد و آب پر فشار هیچگاه تا اندازه ی حذف لایه های رنگ خودرو تنظیم نمی شوند و رنگ از بدنه جدا نخواهد شد. باور اینکه آب فشار قوی بدنه خودرو را دچار آسیب می کند به خودروهایی با رنگ ترک خورده و قدیمی باز میگردد و در صورتی که رنگ ماشین در گذر زمان و شرایط محیط دچار مشکل شده باشد ممکن است با پاشش آب از بدنه جدا شود.

 

 

 

4) مواد شوینده به بدنه ی خودرو آسیب می رساند.

برخی مواد شوینده شیمیایی به دلیل داشتن مقادیر بالای اسید به رنگ بدنه آسیب وارد نموده و در برخی موارد تغییر رنگ خودرو را نیز به دنبال دارند اما مواد کارواش که به همراه دستگاه های ماشین شوی اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند دارای هیدروفلوئوریک اسید نبوده و کاملاً سازگار با رنگ بدنه خودرو می باشند.

 

 

 

 

5) برس های دستگاه کارواش اتوماتیک بدنه ی خودرو را دچار خط و خش می کنند.

برس های دستگاه کارواش اتوماتیک جهت شستشوی مطلوب طراحی شده اند و بهره مندی از انعطاف بالای برس سبب شستشوی مناسب تمامی بخش های خودرو اعم از قسمتهایی که دسترسی آسان ندارند می گردد. بعلاوه این برس ها دارای الیافی از جنس پلی اتیلن تقویت شده، پروپلین، ترموپلاستیک و پارچه هستند که این الیاف بسیار نرم، بدنه خودرو دچار خط و خش نمی شود همچنین این برس ها دارای قدرت جلادهندگی بسیار بالایی بوده و سطح تماس بالای این برس ها امکان شستشوی موثر اتومبیل را فراهم می نماید.

 

 

6) واکس بدنه خودرو، برف پاک کن را چرب و ناکارآمد می کند.

برف پاک کن به دلیل برخورد با آلودگی هایی که بر روی شیشه می نشینند، در گذر زمان دچار مشکل شده و ناکارآمد می شود. برجای گذاشتن رد آب در هنگام کار با برف پاک کن نشانه ی پایان یافتن عمر مفید آن می باشد و هرچه زودتر باید آن را تعویض نمود. واکس بدنه ی ماشین به هیچ وجه سبب چرب شدن برف پاک کن ها نمی شود، استفاده از واکس تنها به منظور کاهش جذب گرد و غبار محیط و ایجاد درخشندگی هر چه بیشتر بر روی اتومبیل صورت می گیرد.

 

 

7) دستگاه کارواش اتوماتیک به محیط زیست آسیب می رساند.

استفاده حداقلی از آب و مواد شوینده جهت شستشوی خودرو توسط دستگاه اتوماتیک کارواش بیانگر سازگاری کامل این تجهیزات با محیط زیست می باشد. در مدل های جدید دستگاه های کارواش اتوماتیک امکان بازیافت آب فراهم آمده و دستگاه مجهز به سیستم تصفیه کارواش می باشد با تصفیه آب و بازگرداندن آن به سیستم کارواش، سبب کاهش 85 درصدی مصرف آب شده است.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید