پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

معرفی جدیدترین تجهیزات کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراجعه به کارواش امروزه با توجه به گرفتاری های افراد و عدم برخورداری از فضای مناسب برای شستشوی خودرو، گسترده تر شده است. کارواش ها به دو صورت دستی یا اتوماتیک فرآیند شستشوی خودرو را انجام می دهند. در هر یک از این کارواش ها، تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد تا عملیات شستشو بطور کامل و دقیق به انجام برسد. در این مقاله به معرفی برخی از جدیدترین تجهیزات کارواش می پردازیم.

کارواش اتوماتیک و دستی چه تفاوتی دارند؟

کارواش اتوماتیک

بیشترین مراکز کارواشی که در سطح شهرها یافت می شوند، کارواش دستی می باشند. در این مراکز شستشوی خودرو، نیروها برای شستن وسایل نقلیه از تجهیزات فشار قوی و سایر ابزارهای کارواش استفاده می نمایند. در کارواش اتوماتیک، سیستم مجهز به تجهیزات مکانیزه ای است که بدون دخالت دست فرآیند شستشو را انجام می دهد. تفاوت اصلی این دو مکانیزم، سرعت، کیفیت و تجهیزات متفاوت می باشد. معمولا یک کارواش اتوماتیک طی مدت ۳ تا ۵ دقیقه می تواند یک خودرو را بصورت تمیز و خشک تحویل مالک آن بدهد.

 

جدیدترین تجهیزات کارواش

تجهیزات مورد استفاده در کارواش ها، با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان رشد یافته اند، بطوریکه هر روز یک ابزار جدید و کارآمد به تجهیزات کارواش اضافه می شود. بعضی از این تجهیزات بطور کلی جدید و برخی توسعه یافته محصولات قبلی هستند. همچنین بخشی از آنها مختص کارواش دستی و بخشی دیگر جزء تجهیزات کارواش اتوماتیک به شمار می آیند.

 

لنس فوم پاش مخزن دار

لنس فوم پاش

در مراکز کارواش برای پاشش فوم، از مخزن فوم ساز استفاده می شود که نیاز به کمپرسور باد داشته و کاربر را ملزم می سازد در بازه های زمانی کوتاه به اضافه کردن آب و مایع فوم به آن و ترکیب این دو به صورت دستی بپردازد. در نتیجه در عین تحمیل هزینه اضافی به کاربر، نیاز به صرف زمان زیاد داشته و مراحل انجام کار را هم افزایش می دهد. ضمن اینکه این سیستم معمولاً فاقد لنس و نازل حرفه ای و شکیل جهت پاشش فوم بر روی ماشین است. لنس فوم پاش مخزن دار یکی از تجهیزاتی است که برای پاشش فوم طراحی می شود. این لنس دارای قابلیت ترکیب مواد شوینده با آب، تزریق هوا به درون این ترکیب و ایجاد فوم کاملاً ایده آل در خروجی نازل می باشد. قطعات مؤثر این لنس از جنس استیل است تا در تماس با مواد شوینده دچار خوردگی نشود. این لنس قابلیت تحمل فشار بالایی را دارد و دارای مخزن جهت نگهداری ماده شوینده و شیر تنظیم میزان مکش مایع است.

 

تورنادور

تورنادور یکی از ابزارهای حرفه ای جهت تمیز کردن آلودگی های سخت به جای مانده بر روی بدنه یا داخل خودرو می باشد. این ابزار کارواش، بخش های غیر قابل دسترسی مانند دریچه تهویه و صندلی ها را تمیز می کند. در نتیجه می توان از آن برای صفرشویی خودرو نیز استفاده نمود. تورنادور ترکیبی از مواد شوینده و هوا را بصورت دوار و با اثر گردبادی بر روی سطح اعمال می کند. این روش موجب کندن آلودگی های سرسخت از روی سطح با قدرت چندین برابر می شود. مخزن مواد شوینده، شیر تنظیم میزان مکش مایع و کاربری آسان از مشخصات و ویژگی های این لنس به شمار می آید.

 

لنس دوقلو

لنس دوقلو کارواش

یکی دیگر از تجهیزات کاربردی کارواش، ست لنس دوقلو می باشد. این لنس دارای دو خروجی برای پاشش آب و کف است. لنس دو قلو جدیدترین سیستم پیش شستشو و شستشوی دستی به حساب می آید. این ست با دارا بودن واحد انژکتورِ فوم به منظور تنظیم میزان مکش مایع شوینده و ترکیب آن با آب فشارقوی، نیاز کاربر به تجهیزات اضافی مانند مخزن فوم پاش و کمپرسور باد را برطرف می نماید. لنس دوقلو سبک و ارگونومیک است و مقاومت بالایی دارد.

 

 

تجهیزات کارواش اتوماتیک

کارواش های اتوماتیک در ساختار و تجهیزات، پیشرفت های قابل توجهی نموده اند. مثلا مدل های کارواش دروازه ای به برس های بیشتر و حرفه ای تر و تجهیزات گسترده تری مجهز شده اند. در بعضی از این کارواش ها امکان پاشش فوم های رنگی برای افزایش جذابیت شستشوی خودرو دیده می شود. همچنین بعضی از این دستگاهها دارای سیستم های رینگ شوی مجهز به نازل های پاشش و برس هستند. کارواش تونلی نسل دیگری از کارواش های اتوماتیک است که با شستشوی چند ماشین بطور همزمان، موجب افزایش چشمگیر سرعت در عین حفظ کیفیت است.

 

آشنایی با این تجهیزات و دستگاههای جدید می تواند به کاربر در راستای شکل دهی یک مجموعه کارواش مدرن و به روز کمک کند. مجموعه ای که با ایجاد تفاوت با سایر مراکز کارواش موجود و شیوه های شستشوی آنها، بتواند توجه مشتریان سخت پسند را به خود جلب نماید. می توانید برای آشنایی بیشتر با رنج کامل تجهیزات مدرن کارواش به اینجا و برای اطلاع از جدیدترین دستگاههای کارواش اتوماتیک به اینجا مراجعه نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید