پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش ماشین سنگین

معرفی نسل جدید دستگاه های کارواش ماشین سنگین

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در تردد ماشین های سنگین در محیط های شهری و جاده های برون شهری، آلودگی هایی با سطح بدنه و چرخ های این وسایل نقلیه ایجاد می شود. حجم بالای آلودگی و لزوم نگهداری و مراقبت از وسیله نقلیه موجب شده تا شستشوی و تمیز کردن خودرو های سنگین مورد توجه مالکان این وسایل و همچنین ناوگان های حمل و نقل قرار داشته باشد. دستگاه های کارواش ماشین سنگین یکی از تجهیزات به روز و کاربردی برای شستشوی انواع وسایل نقلیه سنگین است که می تواند نیاز های ناوگان ها را برآورده سازد. این دستگاه ها دارای سیستم مکانیزه شستشوی خودرو بدون دخالت دست هستند که دارای قابلیت شستشوی عمیق و دسترسی به بخش های غیر قابل دسترس این وسایل نقلیه می باشند. در ادامه مقاله دو مدل از نسل جدید کارواش ماشین سنگین معرفی و ویژگی های آنها بیان می شود.

کارواش روتو واش

کارواش ماشین سنگینکارواش Rotator مخصوص شستشوی انواع وسایل نقلیه سنگین می باشد. این دستگاه دارای یک آرک فلزی مستحکم است که بر روی آن بازوهای پاشش آب تعبیه می شود. زمانیکه خودرو به آرک میرسد، نازل های قرار گرفته بر روی بازو های پاشش با قدرت بالا و جهات مختلف بدنه و سقف و شیشه ها را بطور کامل شستشو می دهند. چرخش بازوها بوسیله یک الکتروموتور و به منظور توزیع جریان آب بر روی بخش های مختلف خودرو انجام می گیرد. آرک فوم پاش نیز برای انجام فرآیند پیش شستشو، قبل از آرک شستشو قرار گرفته است. سبک طراحی این کارواش ماشین سنگین به گونه ای است که ارائه خدمات برای انواع وسایل نقلیه سنگین مانند تانکر ها، ماشین های حمل زباله و کامیون ها امکان پذیر می باشد.

ویژگی های کارواش ماشین سنگین Rotator

کارواش ماشین سنگیندستگاه Rotator، دارای سیستم پاشش آب چرخشی می باشد تا ماشین های سنگین با بیشینه سرعت و بصورت حرفه ای شستشوی شوند. استفاده از فوتوسل های هوشمند در ساختار این کارواش موجب شده تا با ورود خودرو، دستگاه آنرا تشخیص داده و فرآیند شستشو را شروع کند. همچنین بخش های دیگر در عملیات شستشو نیز دارای فوتوسل های تشخیص حضور خودرو هستند. همچنین این کارواش بدون برس، دارای سیستم رینگ شویی برای شستشوی رینگ و لاستیک خودرو می باشد.

 

کارواش کالسکه ای اتوماتیک

کارواش ماشین سنگینیکی دیگر از ابداعات جدید در زمینه کارواش، دستگاه کارواش کالسکه ای اتوماتیک می باشد. این دستگاه نسل جدید دستگاه های شستشوی ماشین سنگین است و اغلب برای ناوگان های با تعداد کم خودرو بکار می آید. ساختار این کارواش کاملا ساده بوده و کاربری آن بسیار آسان می باشد. شستشوی وسایل نقلیه اعم از اتوبوس، واگن های قطار، کامیون و دیگر وسایل سنگین با سیستم تک یا دو برسه این دستگاه و در مدت زمان کم تر از 10 دقیقه انجام می شود. کارواش کالسکه ای ساختار جمع و جوری دارد و فضای کمی را اشغال می کند. همچنین این دستگاه نیازی به اتصال به شبکه برق و انشعاب آب ندارد.

 

ویژگی های کارواش ماشین سنگین کالسکه ای

کارواش ماشین سنگینکارواش کالسکه ای، دارای یک سیستم تک برسه است که بدون هیچگونه آسیبی به رنگ و بدنه، خودرو را شستشو می دهد. البته این سیستم کالسکه ای، قابل تجهیز به یک برس دیگر نیز می باشد تا عملیات بهتر انجام شود. این برس ها از جنس پلی اتیلن هستند و با کیفیت بالا سطح وسایل نقلیه را شستشو می دهند. مخزن آب، سیستم منبع تغذیه، سیستم کنترلی برس ها و زاویه گیری آن ها از بخش های کارواش کالسکه ای هستند. دستگاه بصورت اتوماتیک عمل می کند اما جابجا کردن آن بوسیله کاربر و با هل دادن آن انجام می شود. البته با توجه به سبک طراحی دسته کنترلی، به جلو حرکت دادن این کارواش به راحتی قابل انجام است. به منظور عملکرد بهتر این کارواش اتوماتیک در شستشوی خودرو ها، امکان افزودن ماده شوینده مخصوص وجود دارد. همچنین سیستم زاویه گیری برس، برای شستن بخش های خمیده اتوبوس ها و کامیون ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید