پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
محل احداث کارواش

پاسخ به چند پرسش در مورد محل احداث کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

راه اندازی کسب و کار کارواش بصورت اصولی یک راهکار مناسب برای درآمدزایی به حساب می آید. اگر توجه کافی به اصول راه اندازی این کسب و کار نشود، نتیجه نهایی مورد رضایت نخواهد بود. انتخاب محل مناسب کارواش یکی از مواردی است که توجه دقیق به آن به منظور جذب مشتری اهمیت دارد. در این مقاله چند پرسش در این رابطه مطرح شده و به آنها پاسخ می دهیم.

محل مناسب احداث کارواش

محل احداث کارواش اتوماتیک یا دستی یک از موارد مهمی است که انتخاب صحیح آن در جذب مشتری و سودآوری اهمیت قابل توجهی دارد. بطور مثال تاسیس کارواش در  نزدیکی محلی که رقبای سر سخت چند ساله حضور دارند، نمی تواند گزینه مناسبی به حساب بیاید. البته ارائه تجهیزات کارواش متفاوت، متنوع، جدید، با کیفیت و با قیمت مناسب شاید بتواند در آن منطقه باعث سودآوری شود. بعنوان مثال دیگر، اگر محل احداث کارواش، در کنار اتوبان یا در یک خیابان کم تردد که خودرو ها با سرعت در آن حرکت می کنند، قرار داشته باشد، سرعت بالای خودرو ها امکان مشاهده تابلو مجموعه یا توقف را ندارند. در ادامه به چند پرسش مهم در زمینه محل احداث مرکز شستشوی خودرو پاسخ داده می شود.

چرا تعیین صحیح چارچوب و ساختار کارواش اهمیت دارد؟

در کنار انتخاب محل کارواش، طرح داخلی و ساختار مجموعه دارای اهمیت است. در واقع در بهترین محل کارواش، اگر طراحی ساختار مجموعه به خوبی انجام نشود، انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است. اگر مجموعه بطور دقیق و بر طبق استاندارد ها طراحی و بخش بندی نشود، عدم رضایت مندی مشتری تعجب آور نخواهد بود. در این زمینه، مواردی مانند انتخاب محل های ورود خودرو، تعیین محلی برای قرار گرفتن خودرو ها در صف و خروجی مناسب مورد توجه است.

کارواش اتوماتیک
محل احداث کارواش

 

اشتباهاتی که در احداث مرکز شستشوی خودرو صورت می گیرد، کدامند؟

اشتباهات در سبک طراحی ساختار کارواش در یک مجموعه ساخته شده یا مجموعه ای که به تازگی قرار است احداث شود، وجود دارد. شایعترین اشتباهات در این زمینه، ابعاد بزرگ و شکل مجموعه می باشد. بیشتر مشکلات ناشی از تلاش برای ایجاد یک طرح بر روی بخشی از زمین است که یا خیلی کوچک می باشد و یا مستطیلی نیست. خطاهای معمول شامل جهت ناصحیح مجموعه و عدم تخصیص فضای لازم برای ورود و خروج خودرو ها به داخل محل شستشوی یا تونل کارواش می باشد. این موضوع باعث می شود که خودرو ها در ورود مستقیم به تونل با مشکل مواجه شوند و فضای ایمن زیادی برای خروج از دستگاه کارواش نداشته باشند. مکان های دارای ابعاد مثلثی شکل یا با شکل نا منظم اغلب دارای این مشکلات هستند.

چه استراتژی هایی برای انتخاب محل مناسب کارواش وجود دارد؟

هنگامیکه مالک کارواش در حال جستجو برای یک مکان مناسب است، انتخاب زمینی با ابعاد مستطیلی اهمیت دارد. بسته به اینکه زمین دارای حوضچه بازیابی و تصفیه آب یا لوله کشی هستند، مساحت محل کارواش می تواند متفاوت باشد. تجاری بودن محل و وجود کسب و کار های دیگر در اطراف مجموعه، تامین آسان آب و دسترسی مناسب از دیگر فاکتور هایی است که مالک باید در نظر بگیرد.

آیا بررسی بافت محل احداث مرکز شستشوی خودرو مهم است؟

پر واضح است که قرار گرفتن کارواش در یک محله با جرم و جنایت بالا چندان معقول به نظر نمی رسد. ترافیک پایین خودرو ها و مراجعه کم افراد به محل از معایب راه اندازی این مجموعه در چنین منطقه هایی می باشد. همچنین قرار گیری یک کارواش اتوماتیک در محلی که ساکنین اطراف آن ثروتمند هستند، نسبت به دیگر محله ها درآمد زایی بیشتری دارد. بعلاوه مجموعه بایستی در مکان هایی احداث شود که از نظر مراجع ذیربط مناسب این کسب و کار باشد.

محل احداث کارواش
محل احداث کارواش

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید