پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
ایمنی کارواش

نکات مهم برای ایجاد یک محیط ایمن و مناسب در کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراکز کارواش امروزه با تعداد به مراتب بیشتری نسبت به گذشته راه اندازی می گردند. در این مراکز رعایت موارد ایمنی و مسائل بهداشتی جز اقدامات قانونی و الزام آور بوده و بایستی به آن ها توجه نمود. بنابراین مسئول کارواش و کارکنان باید این مقررات و نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند. همچنین فضای کارواش باید از جهات مختلف مناسب کار نیروی خدماتی باشد. در این مقاله مدیریت صحیح و حفظ بهداشت و ایمنی مورد بررسی قرار می گیرد.

دسته بندی اقدامات مورد نیاز در کارواش

بخشی از اقدامات لازم جهت افزایش بازدهی، ایمنی و سلامت در محیط را مدیر مجموعه باید انجام دهد. این اقدامات باعث ایجاد محیط بهتر برای نیروی خدماتی و در نتیجه افزایش بازدهی مجموعه می شود. دسته دیگر اقدامات از نظر ایمنی و بهداشت اهمیت داشته و طبق قوانین باید رعایت گردند.

اقدامات مهم برای ایجاد محیط بهتر برای نیروی خدماتی کارواش

یک نگاه کلی به مجموعه کارواش می تواند مشکلات احتمالی موجود در محیط کار را آشکار کند. تعادل بین کار و استراحت نیروی خدماتی، زمان استراحت و محل استراحت افراد از جمله مواردی است که در کیفیت عملکرد نیروی خدماتی کارواش تاثیر دارد. همچنین نحوه برخورد مدیر مجموعه در ایجاد محیط مناسب برای کارکنان مورد توجه است. اشتباهات همواره در هر بخش و عملیاتی وجود دارد. بنابراین مدیر مجموعه باید این موضوع را مد نظر قرار داده و رفتار بهتری با نیروی خدماتی داشته باشد. مدیر همچنین باید فضای دوستانه و صمیمی را در محل کار ایجاد کند. این موضوع قطعا در بازدهی افراد و مجموعه تاثیر خواهد گذاشت. حالت ایده آل تر، ایجاد فضای مناسب برای استراحت و نوشیدن قهوه یا چایی برای نیروی خدماتی می باشد. اگر رفتاری در مجموعه مشاهده می شود که در جهت ایجاد رضایت مندی بیشتر مشتری است، باید نیروی خدماتی را تشویق نمود. مثلا اگر رضایت مشتری نا راضی به خوبی جلب می شود، باید از آن تقدیر کرد. برگزاری جلسات ماهانه با نیروی های مسئول در کارواش نیز می تواند در افزایش بازدهی مجموعه موثر باشد.

 

نکات ایمنی و بهداشتی کارواش

در وهله اول محیط کار نیروی خدماتی باید دارای سطح ایمنی بالایی باشد تا خطر جانی یا آسیب دیدگی برای او پیش نیاید. در واقع بایستی تمامی اقدامات برای جلوگیری از آسیب دیدن افراد در محیط کار فراهم شود. وضعیت روشنایی محیط کار باید در حد مطلوب بوده تا اتفاقی برای افراد نیفتد. آموزش صحیح کارکنان و آشنایی آنها با تجهیزات بخصوص بخش های الکترونیکی اهمیت دارد. در این زمینه مدیریت صحیح و ایمن کارواش اتوماتیک دارای اهمیت ویژه تری است. تهیه نمودن یک چک لیست برای اقدامات در مواقع ضروری نیز باید مد نظر مدیر مجموعه قرار گیرد. همچنین هنگام کار با مواد شوینده رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مورد توجه است. نکته آخر اینکه تجهیزات کارواش اتوماتیک بایستی بطور منظم بررسی شوند تا از مشکلات و آسیب های احتمالی جلوگیری گردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید