پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

مقایسه کارواش دارای برس و تاچ لس

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

افراد در شهر ها زندگی پر از دغدغه و حاشیه ای را تجربه می کنند. بعضی اوقات مسئولیت های شخصی و برنامه ها آنقدر زیاد است که بعضی از امور مانند شستشوی خودرو از یاد می رود. در نتیجه تمیزی و پاکیزگی وسایل نقلیه بعد از مدتی از بین رفته و خودرو زیبایی ظاهر خود را از دست می دهد. از طرف دیگر اکثر مالکان خودرو تمایل دارند تا شستشوی خودروی شخصیشان به بهترین نحو انجام شود، در حالیکه وقتی برای آن ندارند. به منظور سهولت این فرآیند و صرفه جویی در زمان، مراجعه به مراکز کارواش یک راهکار ایده آل به حساب می آید. در این بین کارواش اتوماتیک نسبت به مراکز دستی سریع تر و با کیفیت بالاتر عملیات را به انجام می رساند. بعضی از این کارواش ها بدون برس و بعضی با استفاده از برس نرم عملیات شستشوی را صورت می دهند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کارواش اتوماتیک برس دار و بدون برس و مقایسه آنها پرداخته می شود.

تجهیزات کارواش در حال تغییر

تجهیزات کارواشدر سالهای اخیر نسل جدیدی از تجهیزات شستشوی خودرو با نام کارواش اتوماتیک برای تمیز کردن خودرو ها طراحی و تولید شده اند. تجهیزات شستشوی در اوایل قرن بیستم و اندکی بعد از ظهور درشکه ها وجود داشته اند. در آن زمان کارواش ها ظاهر بسیار ساده ای داشته و وسایل با سطل آب و مواد شوینده تمیز می شدند. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی تجهیزاتی مانند کارواش اتوماتیک طراحی و تولید می شود که بدون دخالت اپراتور و نیروی خدماتی در عرض چند دقیقه خودرو را شستشو و حتی خشک می نماید. اولین کارواش اتوماتیک در دنیا در سال 1950 در آمریکا طراحی و به بازار روانه شد. بعد از حدود بیست سال این تجهیزات پیشرفته تر شدند و به تدریج محبوبیت آن ها بیشتر از مدل های دستی شد. تجهیزات کارواش اتوماتیک در دو دسته تجهیزات touchless یا بدون برس و تجهیزات دارای برس یا soft-touch قرار می گیرند.

کارواش اتوماتیک برس دار

مواد شوینده کارواش از بین برنده آلودگی های سطح خودرو هستند اما در کنار کیفیت این مواد شوینده، کیفیت روان کننده ها تاثیر چشم گیری در حذف آلودگی ها دارد. کارواش اتوماتیک برس دار با برخورداری از برس های نرم هوشمند قادر است بعنوان روان کننده، به کمک مواد شوینده برای حذف آلودگی های سطح خودرو بیاید. این کارواش ها با اعمال فشار کنترل شده بر روی بدنه ماشین که بصورت کامپیوتری کنترل می شود، آلودگی و جرم ها را جدا می نماید. پس از این مرحله، آب تمیز با فشار مناسب، لکه ها و مواد شوینده را از بین می برد. سپس دمنده های خشک کن سطح بدنه ماشین را تمیز و خشک می کنند.

مزایا و معایب

تجهیزات کارواشتماس فیزیکی مستقیم برس ها با بدنه باعث می شود تا آلودگی ها بصورت موثر از بین بروند. شکاف ها و دیگر نقاط دارای دسترسی دشوار که اغلب نا دیده گرفته می شوند، با این کارواش اتوماتیک شستشو می شوند. برس های کارواش بعد از مدتی استفاده دچار فرسودگی شده و یا در مویی آنها آلودگی هایی به دام می افتند. این مشکلات می تواند باعث کاهش کیفیت شستشو و حتی ایجاد خش بر روی بدنه خودرو شود. بنابراین نگهداری منظم و بررسی برس کارواش اتوماتیک یک چالش مهم بوده که باید مد نظر قرار گیرد.

 

کارواش بدون برس

ساختار و عملکرد کارواش بدون برس مشابه نمونه های دارای برس است. با این حال بر خلاف کارواش برس دار، در این تجهیزات از هیچ برسی برای عملیات شستشو استفاده نمی شود. ساختار دستگاه با بهره مندی از نازل های پاشش با اعمال آب پر فشار سطح خودرو را شستشو می دهد.

مزایا و معایب

عدم تماس برس یا هر چیز دیگری با سطح خودرو باعث شده تا در این روش احتمال آسیب دیدن بدنه وجود نداشته باشد. در مقابل در این کارواش ها ممکن است آلودگی ها و چربی های عمیق بدنه از بین نروند. همچنین ممکن است بخش های دارای دسترسی دشوار خودرو بطور کامل شستشو نشوند. ضمن اینکه استفاده از مواد شوینده قوی تر ممکن است باعث آسیب دیدن رنگ خودرو شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید