پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

8 آمار جالب در مورد مراکز کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

صنعت کارواش، یک صنعت کاملا پویا و رو به جلو می باشد. در دهه های اخیر رشد و تغییرات قابل توجهی در این صنعت ایجاد شده که فرصت های مناسبی را برای ورود یا خلاقیت در آن فراهم نموده است. آمار مرتبط با این مراکز مانند درآمد کارواش می تواند نتایج جالبی را برای مشتریان یا سرمایه گذاران داشته باشد. در این مقاله بعضی از این آمارها ارائه می شود.

1-رشد قابل توجه صنعت کارواش

درآمد کارواشطبق گزارش ها، رشد در مراکز شستشوی خودرو قابل توجه می باشد. بعنوان نمونه تعداد خودرو های شستشو شده در این مراکز در جهان در سال 2012 نسبت به سال 2011 حدود 2 درصد بیشتر شده است. این میزان رشد گرچه کم است اما این روند در طی 5 سال به عدد 10 درصد خواهد رسید. همچنین حدود 20 درصد مشتریان کارواش سال 2014، در سال 1996 مشتری کارواش نبوده اند.

 

 

 

2-پیش بینی رشد بیشتر در سال های آینده

طبق پیش بینی ها رشد این صنعت از آمار سال 2014 نیز بیشتر خواهد شد و تا سال 2019 متوسط تعداد خودرو های شستشوی شده سالانه 3/3 درصد افزایش می یابد. این موضوع به سه دلیل اتفاق می افتد. نخست اینکه مشتری ها خدمات مد نظر خود و نه ضروری را طلب می کنند. علت دوم فروش بیشتر خودرو ها و در نتیجه افزایش تعداد وسایل نقلیه در جاده ها و در نتیجه افزایش نیاز به کارواش ها می باشد. دلیل آخر نیز مصرف بهینه آب در کارواش هاست که افراد را به مراجعه به این مراکز ترغیب می کند.

درآمد کارواش3-آمار قابل توجه درآمد مراکز شستشوی خودرو

بر طبق آمار جهانی تا سال 2018 در حدود 160 هزار کارواش در سطح جهان وجود دارد. این کارواش ها شامل مراکزی هستند که فرآیند شستشو و واکس زنی را برای انواع خودرو ها انجام می دهند. بر طبق این آمار درآمد این 160 هزار کارواش، عدد قابل توجه 9 میلیارد دلار برآورد شده است.

4-سرمایه گذاری نه چندان زیاد

صنعت کارواش ، برخلاف بسیاری از صنایع و کسب و کار تحت سلطه زنجیره های بزرگ قرار ندارد. اکثر قریب به اتفاق کسب و کار های راه اندازی شده در این زمینه ( 90 درصد) را مالکان کسب و کار کوچک با سرمایه نه چندان زیاد فراهم نموده اند.

کارواش5-مصرف آب در فرآیند شستشو

طبق آمار جهانی بطور تقریبی حدود 8 میلیون خودرو در روز در مراکز کارواش شستشوی می شوند. با توجه به مصرف آب حدود 140 لیتر برای هر خودرو، به عدد قابل توجهی خواهیم رسید. بنابراین در مراکز کارواش بایستی به موضوع بازیابی و تصفیه آب توجه ویژه ای شود.

6-ثبات در حفظ کسب و کار

بر طبق آمار انجمن بین المللی کارواش، در حدود 37 درصد مالکان، مجموعه را در حدود 5 سال حفظ نموده اند. سود سالیانه این کارواش ها در هر سال افزایش یافته است.

کارواش7-فصول مراجعه به کارواش

مراجعین به کارواش خودرو در فصول مختلف با توجه به شرایط خودرو خود به این مراکز مراجعه می کنند. برخلاف تصور، این مراکز فصل زمستان با اختصاص حدود 32 درصد آمار، بیشترین مراجعین را دارند. در این آمار، فصول بهار و تابستان امار مشابه 25 درصد را ثبت نموده اند. در فصل پاییز نیز کم ترین مراجعه به کارواشها وجود دارد( 18درصد).

 

8-مشتریان کارواش

بر طبق آمار، 28 درصد کل مشتریان کارواش، افراد پر استفاده (چند بار در ماه مراجعه) هستند. مراجعین با استفاده متوسط (هر دو ماه یکبار مراجعه)  نیز حدود 47 درصد آمار مشتریان کارواشها را تشکیل می دهند. مابقی مراجعین نیز هر 6 ماه یکبار ( 20 درصد) و یکبار در سال ( 5 درصد) خودرو خود را به مراکز شستشوی خودرو می برند.

منبع : https://brandongaille.com/19-car-wash-industry-statistics-and-trends

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید