پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
استراتژی بازاریابی کارواش

معرفی 5 استراتژی برای بازاریابی اصولی کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراکز کارواش ارائه دهنده خدمات شستشو و نظافت داخل و بیرون انواع خودرو ها می باشند. در این مراکز عملیات شستشوی به دو صورت کلی دستی و اتوماتیک با استفاده از تجهیزات مکانیزه صورت می گیرد. برای جذب مشتری کارواش راهکار ها و استراتژی هایی وجود دارد که هریک می توانند موجب افزایش تعداد مشتریان و درآمد زایی بیشتر شوند. مهم نیست که کارواش اتوماتیک تازه راه اندازی شده یا اینکه خیر، در هر وضعیت مسئول کارواش باید از اصول بازاریابی با خبر باشد. بازاریابی بایستی به گونه ای انجام شود که مشتریان جدید به مجموعه مراجعه نمایند. در این مقاله 5 استراتژی مهم بازاریابی اصولی برای افزایش درآمد کارواش ارائه می گردد.

استراتژی های بازاریابی کارواش

بازاریابی برای کارواش و افزایش مشتریان برای درآمد بیشتر بایستی مد نظر مدیران این مجموعه ها قرار گیرد. لزومی ندارد که برای تبلیغات و بازاریابی هزینه گزافی خرج شود. انتخاب ایده های خلاقانه با صرفه هزینه کم می تواند به یک نتیجه مثبت در افزایش تعداد مشتریان و حفظ مشتریان قبلی منجر شود. یافتن استراتژی های بازاریابی کارواش چندان سخت نیست. در ادامه تعدادی از این استراتژی ها برای مدیریت بر بازاریابی مجموعه معرفی می شود.

ایجاد یک برنامه برای مشتریان وفادار

مشتریان قدیمی و وفادار یک پتانسیل خوب برای مراجعه مجدد و درآمدزایی به حساب می آیند. ایجاد برنامه تشویقی برای این مشتریان که حداقل یک یا دو بار به مجموعه مراجعه کرده اند، باعث افزایش وفاداری آنها و جذب بیشتر مشتری می شود. برنامه های تشویقی مشتریان بایستی به دقت و با جستجو انجام گیرد. بررسی اطلاعات مشتریان و علت مراجعه آنها به مجموعه گام اول در این زمینه است. با این اطلاعات می توان یک برنامه دقیق در جهت افزایش مراجعه و حفظ آنها انجام داد. با مراجعه به سایر مجموعه های مشابه نیز می توان از دلایل مراجعه بیشتر افراد به آن ها الگو گرفت. در نظر گرفتن فیدبک از مشتریان حاضر و نیروی خدماتی بخش دیگری از اطلاعات مهم برای تعیین برنامه منظم جهت مدیریت بازاریابی کارواش می باشد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های بازاریابی بدون صرف پول زیاد ایجاد یک صفحه حرفه ای و کامل در شبکه های اجتماعی پر طرفدار می باشد. بسته به مخاطبان هدف می توان از شبکه اجتماعی مد نظر از بین حجم انبوه این شبکه ها بهره برد. صفحه اجتماعی اینستاگرام یک راه موثر برای ارتقای کسب و کار و حتی تبلیغ مجموعه می باشد. هزینه راه اندازی و کار در شبکه های اجتماعی به مراتب پایین تر از هزینه طراحی یک سایت است. هزینه کردن تبلیغات در این شبکه ها و پیج های معروف نیز می تواند در جذب مشتری و شناساندن مجموعه به افراد موثر باشد.

ارائه تخفیف برای مشتریان

ارائه پیشنهادات مجانی یا با تخفیف شستشوی خودرو یک راهکار موثر برای آغاز تجربه افراد برای مراجعه به کارواش شما می باشد. این موضوع یک شانس عالی برای افزایش مشتریان به حساب می آید. ارائه کد تخفیف ویژه به مشتریان وفادار از اقدامات مهم دیگر در جهت افزایش درآمد زایی و جذب مشتری یک کارواش می باشد.

کار با موسسات مردم نهاد

یک راه بسیار مناسب برای رونق بخشیدن به کسب و کار کارواش مشارکت با یک موسسه خیریه مردم نهاد می باشد. در واقع در تبلیغات خود نشان دهید که بخشی از درآمد شما به یک موسسه خیریه اهدا خواهد شد. ارائه مستندات برای این ادعا باعث می شود تا بعضی افراد جهت مراجعه به کارواش شما رغبت پیدا کنند. مشتریان این مجموعه را مناسب مراجعه می دانند چراکه از اختصاص درصدی از هزینه کارواش به یک موسسه خیریه مطلع هستند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید