پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک و وسایل حمل و نقل فراصوتی

سفر با سرعتی فراتر از صوت : قطار و هواپیمای فراصوتی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

از جمله خودرو هایی که در آینده مورد استفاده همگان قرار می گیرند، می توان خودرو های رباتیک خودگردان، خودروی پروازی و همچنین جابجایی با وسایل حمل و نقل فراصوتی را نام برد. در این جا می توان قطاری را با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت و هواپیمایی را با 2300 کیلومتر بر ساعت تصور نمود. ایستوبال تیم طراحی و ساخت این ماشین یعنی تیم Hyperloop UPV را پشتیبانی مالی نموده است. این تیم اسپانیایی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (UPV) تشکیل شده است. این تیم با مشارکت دانشگاه Purdue کشور ایندیانا، شروع به ساخت نمونه اولیه این قطار پرداخت و در کالیفرنیا با نام Atlantic II مورد آزمایش قرار داد. ایستوبال علاوه بر حمایت و پشتیبانی از چنین طرح هایی، در پی توسعه دستگاه های کارواش اتوماتیک خود متناسب با وسایل حمل و نقل جدید می باشد.

 

مزایای قطار و هواپیمای فراصوتی

قطار پر سرعتاساس کار این وسیله حمل و نقل، جابجایی مسافران با استفاده از پوسته یا کپسول خلاء می باشد که درون یک لوله با سرعت بالا حرکت می نماید. پیش بینی شده است که این قطار قادر به حرکت با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت می باشد و مسیرهای طولانی را بسیار سریع می پیماید. چنین قطاری می تواند تهران تا مشهد را در کمتر از یک ساعت طی نماید. با هواپیمای فراصوتی که دارای سرعت 2300 کیلومتر بر ساعت می باشد نیز می توان در حدود یک ساعت از تبریز به چابهار رفت که بسیار قابل توجه می باشد. علاوه بر این، یکی از مزیت های این وسایل حمل و نقل، تجدید پذیر بودن انرژی مصرفی آن به طور 100 درصد است. این قطار با انتشار گاز گلخانه ای دی اکسید کربن، از لحاظ زیست محیطی نیز بسیار مناسب می باشد.

 

بهبود و توسعه هواپیمای پرسرعت

هواپیمای پرسرعتHyperloop دیگران را تشویق نمود تا ایده های خود را متناسب با این تکنولوژی مطرح نموده و توسعه دهند. شرکت ها و افراد زیادی از محققان و دانشجویان در حال تلاش هستند تا بتوانند با بهره گیری از این تکنولوژی، ایده های جذابی را ارائه نمایند. در مورد سفرهای هوایی نیز ناسا و شرکت های مختلف هوافضا، به توسعه هواپیما های بدون سرنشین فرا صوتی نزدیک شده اند. این شرکت ها، هواپیمای XB-1 را که با نام مستعار Baby Boom معروف است برای غلبه بر ایراد ها و اشکالات Concorde مانند افزایش مزایا و حذف سروصدای موتور طراحی شد. بعد از تصادف Concorde در سال 2000 و عواقب زمینی آن، این وسیله حمل و نقل در سال های اخیر بهبود یافته است و Baby Boom در تونل بادی ناسا آزمایش شده است. هدف از این طراحی رسیدن به سطح صدای 60 دسیبل، یعنی 1000 بار کمتر از Concorde می باشد که امکان پرواز در مناطق پرجمعیت را نیز ایجاد می نماید. مشاهده می شود که سرعت و تعهدات زیست محیطی برای دستیابی به چنین وسیله نقلیه ای بسیار مهم بوده است و در آینده می توان از این قطار ها و هواپیما ها استفاده نمود.

 

لینک های مفید:

دستگاه کارواش : فهرستی از دستگاه های نظافتی

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید