پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

6 موردی که مشتریان کارواش به آن ها اهمیت می دهند

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مشتریان کارواش اسیر یک مجموعه نیستند و گزینه متعددی را برای انتخاب یک مرکز مناسب دارند. بنابراین اگر مالکان کارواش قصد جذب مشتریان و حفظ آنها برای سالیان سال را دارند، باید بطور کامل با نیاز ها و خواسته های مشتریان آشنا باشند. در این زمینه صاحبان کارواش اتوماتیک یا دستی باید علاوه بر شناخت نیاز های مشتریان، آنها را بطور دقیق و مناسب برآورده سازند. در این مقاله به 6 موردی اشاره می شود که مشتریان برای مراجعه به این مراکز به آن ها اهمیت می دهند.

6 اصل مهم برای مشتریان کارواش

کارواش اتوماتیکمراکز ارائه خدمات شستشوی خودرو برای تمیز کردن سطح بدنه خودرو، شیشه ها و لاستیک ها از تجهیزات مختلفی بهره می برند. مراکز کارواش دستی از تجهیزات فشار قوی و مراکز کارواش اتوماتیک از سیستم های هوشمند مکانیزه برای شستن خودرو استفاده می نمایند. مشتریان اغلب با عنایت به 6 اصل مجموعه مد نظر خود را انتخاب می کنند. ارزش خدمات ارائه شده، مکان، سرعت فرآیند و تجربه مشتری از جمله مواردی هستند که مشتریان به آن اهمیت می دهند.

 

ارزش خدمات

ارائه خدمات شستشوی خودرو با قیمت مناسب و کیفیت عالی مد نظر کارواش هایی است که در جذب مشتری موفق هستند. البته کاهش هزینه ها و قیمت نباید به حدی باشد که کیفیت خدمات را زیر سوال ببرد، چراکه مشتریان حرفه ای به مراکز ارزان قیمت که خدمات مناسبی را ارائه نمی دهند، رغبتی ندارند. در زمینه ارزش خدمات شستشوی ارائه شده، کیفیت محصولات مورد استفاده، تنوع خدمات و تناسب میزان خدمات با هزینه پرداختی برای مشتریان اهمیت دارد. البته اگر خدماتی دارای ارزش بالاتری باشد، مشتریان خوب تمایل دارند تا هزینه آنرا نیز پرداخت نمایند.

مکان

کارواش اتوماتیکمکان کارواش باید از جهات مختلف مشخصات و ویژگی هایی داشته باشد تا مشتریان برای مراجعه به آن ترغیب شوند. محل احداث کارواش بایستی در محل های نزدیک مراکز خرید یا در مسیر هایی باشد که خودرو های در حال تردد بتوانند آنرا به خوبی مشاهده کنند. مشتریان باید بتوانند آسان و بدون دردسر و بدون قرار گرفتن در ترافیک به راحتی وارد مجموعه شوند. بنابراین محل مناسب کارواش حتما مد نظر مالکان خودرو ها قرار دارد.

 

 

سرعت فرآیند

سرعت فرآیند شستشو نکته بسیار مهمی در یک کارواش می باشد. البته سرعت بالای شستشو در کارواش ها نباید به کاهش کیفیت بینجامد. سریع بودن فرآیند شستشو باعث می شود که صف ها کوتاه تر شده و مدت انتظار برای مشتریان کمتر گردد. بنابراین تعداد مشتریان بیشتری به این مراکز مراجعه می نمایند. کارواش اتوماتیک به جهت انجام کل فرآیند در حدود چند دقیقه، صف های طولانی کمتری دارد. در این کارواش های تونلی به دلیل شستشوی همزمان چند خودرو بیشتر در جلب رضایت مشتریان موفق هستند.

تجربه

کیفیت کارواشمشتریان اغلب با یک بار مراجعه به یک کارواش، می توانند راجع به کیفیت خدمات ارائه شده نظر بدهند و در نتیجه تجربه مناسبی کسب کنند. در نتیجه ارائه یک تجربه خوشایند به مشتری توسط یک کارواش قطعا در جلب رضایت و مراجعه مجدد تاثیر گذار است. استفاده از نور و صدا و مواد شوینده جذاب و رنگی به همراه ایجاد محوطه زیبا و جذاب و نگهداری منظم از تجهیزات کارواش ، از جمله مواردی هستند که در ایجاد یک تجربه مناسب برای مشتریان مناسب می باشند.

 

نتایج

کیفیت شستشو و ارائه خدمات شستشو بطور کامل، موجب جلب رضایت مشتریان می شود. با توجه به سایر متفاوت خودرو ها و دشوار بودن حذف آلودگی ها و جرم ها، ایجاد کیفیت ایده آل شستشو کمی دشوار به نظر می آید. ارزیابی منظم کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان توسط مالک مجموعه در این زمینه اهمیت دارد.

انرژی بالا

کارواشمنظور از انرژی در کارواش، داشتن تیم کاری درگیر و بشاش، بازاریابی شفاهی و ایجاد وفاداری در مشتری ها می باشد. بنابراین این مراکز بایستی از این نظر هم توانایی بالایی را ارائه دهند تا مشتری در برخورد اول به مراجعه مجدد ترغیب شود.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید