پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی موتورسیکلت با کارواش دستی

نحوه شستشوی صحیح موتورسیکلت و نگهداری در زمستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در فصل سرما و زمستان معمولا از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نمی شود. به همین دلیل نظافت صحیح موتور سیکلت و از بین بردن تمامی گرد و خاک، آلودگی حشرات، فضولات پرندگان، آلودگی های گریس و روغن قبل از این فصل بسیار ضروری است تا موتور سیکلت تمیز در پارکینگ نگهداری شود. توصیه می شود قبل از رسیدن فصل سرما، موتورسیکلت ها، دوچرخه و اسکوترها به طور کامل شستشو شوند تا در مدت سرما که در پارکینگ قرار دارند از خراب شدن رنگ و یا زنگ زدگی قطعات فلزی آن جلوگیری شود. برای شستشو می توان از تجهیزات مختلف شوینده فشار قوی یا کارواش دستی استفاده نمود. نحوه شستشوی صحیح جهت مراقبت از وسیله نقلیه و عدم آسیب رسانی به آن در هنگام نظافت بسیار قابل اهمیت است.

 

شستشوی موتورسیکلت با کارواش دستی

شستشوی دوچرخه و شستشوی موتورسیکلتقبل از آغاز روند نظافت، توصیه می شود که لوله اگزوز، ورودی هوا و اجزای الکتریکی با پلاستیک به خوبی پوشانده شوند. هدف از این کار جلوگیری از ورود آب به چراغ های جلو، آینه های بغل و سایر قطعات است تا دچار زنگ زدگی نشوند. در مورد لوله اگزوز، پاشین آب از دور نیز کافی خواهد بود. توصیه می شود هنگام شستشوی موتورسیکلت حتما موتور آن سرد شده باشد، سپس عمل پیش شستشو با استفاده از مواد شوینده تخصصی شستشوی وسیله های نقلیه انجام شود تا بقایای گل و حشرات از سطح موتورسیکلت به ویژه لاستیک ها به خوبی جدا شود.

 

سپس می توان با استفاده از شوبنده فشار قوی یا واترجت و تجهیزات کارواش در فاصله حداقل 30 سانتیمتری از بالا به پایین شستشو نمود. مواد شیمیایی اگر بر روی سطح قطعات فلزی بماند تا سطح موتورسیکلت خشک شود می تواند براقیت آن را بگیرد بابراین باید پس از شستشو آن را به خوبی خشک نمود.  نکته دیگر در مورد شستشوی موتورسیکلت این است که مواد شوینده مخصوص رینگ و لاستیک نباید به شاسی یا سایر بخش های حساس برخورد کند. قبل از آبکشی نهایی با آب تصفیه شده، بهتر است از واکس های مراقبتی نیز استفاده شود. سپس به صورت دستی با استفاده از دستمال می توان سطوح موتورسیکلت را به خوبی خشک نمود تا مواد و رطوبت های اضافی به طور کامل از بین بروند. در نهایت می توان گفت ایده خوبی است که موتورسیکلت را قبل از قرار دادن در پارکینگ برای خواب زمستانی روغن کاری شود و اجزای خاصی مانند زنجیرها روان سازی شوند.

 

نگهداری از موتورسیکلت در زمستان

نگهداری موتورسیکلتتوصیه می شود در فصل زمستان تا حد امکان از موتورسیکلت استفاده شود تا از آسیب های احتمالی به دور باشد. اما اگر فردی قصد دارد موتورسیکلت خود را به خواب زمستانی ببرد، بهتر است باتری را جدا کرده، مخزن سوخت را پر کند، فشار لاستیک ها را نیم کیلو بیشتر کند و از گرد و غبار و رطوبت حفظ گردد. بهتر از برای دور کردن آن از گرد و خاک و رطوبت از کاور دارای منافذ تنفسی می توان استفاده نمود. برای موتورسیکلت هایی که دارای پایه نگهدارنده نیستند بهتر از برای جلوگیری از تماس لاستیک با زمین، از یک تکیه گاه استفاده شود، زیرا تماس طولانی مدت لاستیک با زمین می توان موجب آسیب رسیدن به آن گردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید