پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نظافت خودرو با جاروبرقی

چگونگی نظافت داخل اتومبیل با جاروبرقی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

برای نظافت و شستشوی خودرو تجهیزات مختلفی نیاز است. دستگاه کارواش ، جاروبرقی، مبل شوی یا بخارشوی، دستمال میروفایبر، مواد شوینده تخصصی خودرو و شیشه پاک کن از جمله تجهیزات تخصصی نظافت خودرو به شما می روند. برخی از این لوازم و دستگاه ها برای نظافت بیرونی و برخی برای نظافت سطوح داخلی و مبلمان خودرو می باشند. آلودگی های بیرونی خودرو شامل گرد و خاک، گل و لای خیابان، فضولات پرندگان و آلودگی هایی از این قبیل می باشد. سطوح داخلی خودرو نیز می تواند دارای آلودگی هایی از جمله گرد و خاک، گل خشک شده بعد از یک مسافرت، شن و ماسه بعد از یک سفر ساحلی، خرده مواد غذایی و خوراکی و همچنین موی حیوانات خانگی می باشد.

 

نظافت خودرو با جاروبرقی

نظافت خودرو کارواشجاروبرقی یکی از مهمترین لوازم نظافت داخلی خودرو محسوب می شود که توانایی مکش انواع ضایعات و آلودگی ها را دارد. هنگامی ماشین برای شستشو و نافت به کارواش برده می شود، باید به کارواش اعتماد نمود. در آن جا از جاروبرقی برای از بین بردن تمامی خاک و ضایعات داخل ماشین، استفاده می شود تا به بهترین نحو خودرو پاکیزه شود. اما در صورتی  که فردی قصد نظافت خودرو در منزل را داشته باشد نیز این عمل میسر است. برای استفاده از جاروبرقی در ماشین بهتر است نکاتی را مد نظر قرار دهد، این نکات در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

 

 

1-ابتدا باید خودرو در موقعیتی قرار گیرد که فرد به تمامی صندلی ها دسترسی کامل داشته باشد. خودرو باید جایی در نزدیکی جاروبرقی قرار گیرد، به نحوی که به راحتی بتوان هر چهار درب خودرو را باز نمود بدون آن که دیوار و یا مانعی وجود داشته باشد.

 

2-در مرحله بعد باید تمامی وسایل داخل خودرو را تخلیه نمود. تمامی اشیاء مانند کلید و ریموت، عینک آفتابی، کابل و سیم شارژر و هندزفری و کیسه زباله، همگی باید برداشته شوند. باید توجه نمود که جاروبرقی نمی تواند تکه های بزرگ کاغذ و پلاستیک را جمع کند بنابراین باید هرگونه کاغذ روزنامه، بلیط، پاکت غذا و بطری نوشیدنی در ماشین وجود دارد، خارج شود. باید به اجسام کوچکی که روی صندلی یا کف ماشین افتاده اند مانند سکه نیز توجه ویژه ای داشت. قطعا مکش این اجسام با جاروبرقی مناسب نخواهد بود، بنابراین آن ها را نیز حتما باید جمع آوری نمود.

 

3-پس از این که وسایل اضافی از ماشین خارج شد نوبت به نظافت کفی خودرو می رسد. کفی را پس از خارج کردن می توان تکان داد تا آلودگی ها از آن جدا شوند. در صورت تمایل می توان از دستگاه کفی شوی ISTOBAL استفاده نمود که به آسانی و با کیفیت بالا کفی را شستشو می دهد.

 

4-قبل از استفاده از جاروبرقی می توان برای پاک کردن گرد و غبار گوشه ها، دریچه ها و شیارها از یک دمنده استفاده نمود. بدین طریق هیچ آلودگی پنهانی در خودرو باقی نخواهد ماند.

 

5-حال نوبت به استفاده از جاروبرقی می رسد. نظافت صندلی های عقب و جلو،  داشبورد و کف به وسیله جاروبرقی به ترتیب دلخواه آغاز می شود. در صورت لزوم می توان صندلی های خودرو را عقب و جلو نمود تا دسترسی به تمام نقاط میسر شود. در صورت لزوم به نظافت عمیق می توان صندلی ها را بیرون آورد تا بتوان زیر آن ها به طور کامل تمیز نمود.

 

6-در صورتی که خودرو به طور مرتب با جاروبرقی نظافت نشود، پس از مدت طولانی به دلیل آلودگی فراوان خودرو، زمان زیادی برای یک بار نظافت و استفاده از جاروبرقی لازم است. بنابراین برای پاکیزگی همیشگی بهتر است به طور مرتب در بازه های زمانی مشخص خودرو را با جاروبرقی به طور کامل نظافت نمود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید