پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

ویژگی های کارواش تمام اتوماتیک تونلی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش تمام اتوماتیک تونلی یکی از انواع دستگاه های کارواش اتوماتیک است که سرعت بالای شستشو در آن به بیشترین حد خود می رسد و دارای ظرفیت شستشوی 100 خودرو در ساعت می باشد. ساختار کارواش اتوماتیک تونلی به گونه ای است که بخش های مختلف شستشوی اتومبیل از یکدیگر جدا هستند، از همین رو سرعت شستشو افزایش می یابد زیرا با پایان یافتن هر مرحله از شستشوی یک ماشین، اتومبیل دیگری جایگزین آن می گردد. نصب کارواش تمام اتوماتیک تونلی برای مواقعی که تعداد خودروها زیاد است، بسیار مناسب خواهد بود. در ادامه به معرفی ویژگی های دستگاه کارواش تمام اتوماتیک تونلی می پردازیم.


بخش های کارواش اتوماتیک تونلی

کارواش اتوماتیکاجزای تشکیل دهنده یک کارواش تمام اتوماتیک تونلی به کارواش دروازه‌ای شباهت دارد با این تفاوت که در کارواش تونلی ماژول ها به صورت مجزا قرار گرفته اند و بعد از اجرای یک مرحله از شستشو ماشین به ماژول بعدی منتقل می شود.






سیستم انتقال خودرو (کانوایر)

کارواش تونلی مجهز به یک کانوایر (نوار نقاله) بوده که خودرو را در امتداد تونل کارواش به حرکت در می آورد. این کانوایر در ابعاد 2 یا 4 اینچی و از جنس فولاد ساخته شده است و قابلیت روغن کاری اتوماتیک دارد. در ابتدا و انتهای تونل و در ابتدا و انتهای هر ماژول فوتوسل های هوشمندی تعبیه شده که ورود و خروج اتومبیل ها را کنترل می کند، هم چنین جهت کنترل زمان ورود خودروها به تونل کارواش راه بند نصب شده است. به منظور هدایت اتومبیل ها بر روی کانوایر امکان نصب اختیاری یک صفحه لغزنده در ورودی تونل وجود دارد.

پیش شستشو

با ورود به تونل خودرو در اولین مرحله از شستشوی اتوماتیک یعنی پیش شستشو قرار می گیرد. آرک پیش شستشو دارای نازل هایی است که آب فشار قوی را برای از بین بردن آلودگی های سطحی و سپس فوم را به اتومبیل پاشش می کند. علاوه بر این که عملیات زیر شویی در نیز در این مرحله انجام می پذیرد.

سامانه برس زنی

بعد از پاشش فوم بر روی سطح خودرو کانوایر آن را به ماژول برس زنی انتقال می دهد. در کارواش تونلی دو برس عمودی و یک برس افقی به صورت استاندارد نصب می شود و امکان نصب برس های کمکی نیز وجود دارد. به عنوان مثال به منظور شستشوی هر چه بهتر رینگ ها و کناره های خودرو می توان در دو طرف برس رکاب شوی نصب کرد و هم چنین از برس های عمودی زاویه دار و برس افقی ثانویه به طور اختیاری استفاده نمود. علاوه بر این جهت شستشوی چرخ ها برس های مخصوص چرخ شویی نصب در تونل نصب می گردد. برس های به کار رفته در کارواش اتوماتیک تونلی می تواند از جنس فوم و یا پلی اتیلن برای برس های اصلی و کمکی باشد.

آب کشی

در ماژول برس زنی تمامی آلودگی های اتومبیل از میان رفته و با خروج از این مرحله در آرک آب کشی قرار می گیرد. با ورود به این ماژول آب فشار قوی به خودرو پاشش می شود و مواد شوینده و آلودگی های باقی مانده را از بین می برد. با اجرای عملیات برس زنی و آب کشی آلودگی های سختی که به بدنه و دیگر اجزای دارای خلل و فرج خودرو به طور کامل حذف شده و ماشین تمیز می گردد.

سامانه واکس زنی

جهت واکس زنی ماشین یک ماژول جدا گانه تعبیه شده است. پاشش واکس به اتومبیل پس از شستشو انجام می شود و مزیت های فراوانی را به همراه دارد از جمله این که واکس به رنگ خودرو جلا و درخشندگی بخشیده، فرآیند خشک شدن را سریع تر کرده و به عنوان لایه ای محافظ ضریب جذب گرد و غبار را کاهش می دهد.

سیستم خشک کن

آخرین بخش از کارواش اتوماتیک تونلی سامانه خشک کن دستگاه می باشد. برای این بخش امکان انتخاب ماژول های خشک کن گوناگون با مجموع  توان 8 کیلو وات تا 30 کیلو وات وجود دارد. با اجرای فرآیند خشک کردن اتومبیل شستشوی اتوماتیک به پایان رسیده و ماشین آماده خروج از تونل می شود.


قابلیت های کارواش تمام اتوماتیک تونلی

کارواش اتوماتیککارواش تونلی دارای قابلیت نصب تجهیزات اختیاری و هم چنین قابلیت اجرای جداگانه برنامه های شستشو به صورت اختصاصی برای هر ماشین و عملکرد مستقل و هوشمند در هر بخش از تونل وجود دارد. امکان تجهیز به سیستم دو آب متفاوت تازه و تصفیه شده برای شستشو و آب کشی، امکان نصب پرده جدا کننده بخش شستشو و بخش خشک کن، قابلیت تنظیم و کنترل سرعت و عملکرد دستگاه، قابلیت تنظیم میزان غلظت مواد شوینده، امکان انتخاب بخش های مورد نیاز از بین ماژول های مختلف مانند زیر شویی، پیش شستشو، فوم پاشی، شستشوی فشار قوی، رینگ شویی، برس زنی، پاشش واکس و سوپر واکس، آب کشی نهایی و خشک کن از امکاناتی است که هنگام استفاده از کارواش تونلی می توان از آن ها بهره گرفت.


لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید