پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک و تجهیزات کارواش

راه کار هایی جهت ارتقای خدمات و تجهیزات کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی خودرو، یکی از فرآیند های مهم در جهت حفظ کیفیت بدنه و زیبایی آن می باشد. در کنار روش های دستی، مراکزی با نام کارواش عهده دار عملیات شستشوی خودرو هستند. کارواش ها در دو مدل دستی و اتوماتیک موجودند که در این بین دستگاه های اتوماتیک، مزایای بیشتری دارند. دستگاه اتوماتیک کارواش با استفاده از سیستم های هوشمند برس زنی، پاشش آب و فوم، آبکشی و خشک کن عمل می نمایند. کارواش ها بعد از مدتی استفاده، برای عملکرد بهتر و به منظور به حداقل رساندن مشکلات احتمالی، به ارتقا نیاز دارند. در این مقاله به اهمیت به روز رسانی و ارتقای تجهیزات کارواش و خدمات آن و روش های مختلف انجام این امور پرداخته می شود.

 

اهمیت ارتقای تجهیزات و خدمات کارواش

کارواش اتوماتیکانطباق خدمات با نیاز های افراد و پیش رفتن با تکنولوژی روز، در هر کسب و کاری می تواند سبب ایجاد تفاوت با دیگران و موفقیت و سود دهی بیشتر شود. این موضوع در مورد کسب و کار شستشوی ماشین نیز صادق است. ارتقای تجهیزات کارواش و خدمات قابل ارائه آن، باعث سودآوری مالکان این مراکز و جذب مشتری بیشتر می شود. مثلا در کارواش اتوماتیک تونلی، به روز رسانی تجهیزات می تواند سبب افزایش بازدهی و استفاده موثرتر از مواد شیمیایی گردد. افزایش کارایی و بهبود نتیجه شستشو از مزایای اجرای درست این به روز رسانی ها می باشد. همچنین تجهیزات ناقص و عیب دار، می توانند علاوه بر مصرف آب زیاد، سبب افزایش زمان شستشو و کاهش تعداد مشتری شوند. شستشوی خودرو در مدت زمان کم تر و کاهش نیروی خدماتی از دیگر مزایای افزودن تجهیزات جدید شستشو هستند.

 

زمان به روز رسانی تجهیزات کارواش

عوامل مختلفی در زمان به روز رسانی تجهیزات و خدمات کارواش موثرند. عملکرد نادرست و دارای نقص تجهیزات موجود ، عدم تطابق تجهیزات موجود با حجم مشتری ها و ارائه خدمات با اتلاف وقت از جمله علائمی است که نشان می دهد زمان به روز رسانی تجهیزات و خدمات کارواش را اعلام می کند.

 

گزینه های ارتقای خدمات و تجهیزات کارواش

راهکارهای متعددی برای ارتقای یک مرکز شستشوی خودرو وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

 

ارتقای تجهیزات قدیمی

برس شستشوی کارواشتجهیزات شستشوی خودرو به مرور زمان کیفیت و کارایی اولیه خود را از دست داده و به تنظیم مجدد و یا تعویض نیاز دارند. مثلا پمپ فشار آب خروجی از نازل ها یا تجهیزات واتر جت بعد از مدتی به تعمیر و بهبود نیاز دارند. تنظیم مجدد میزان پاشش ماده شوینده با دقت بالا نیز از مواردی است که می تواند به حفظ عملکرد شستشو بینجامد. همچنین استفاده از برس های با کیفیت و جدید در کارواش اتوماتیک، در زمینه بهبود تجهیزات کارواش قدیمی مد نظر است.

 

ارتقای نیروی خدماتی

کارواش دستینیروی خدماتی بخش عمده ای از فعالیت شستشوی خودرو را در کارواش دستی بر عهده دارد. هرچه این افراد در انجام عملیات شستشو مهارت بالاتری داشته باشند، نتیجه نهایی برای مشتری رضایت بخش تر خواهد بود. بنابراین برای راه اندازی کاروش ، استخدام نیروی کارامد و یادآوری نکات مربوط به عملکرد بهتر و مشتری مداری از اهمیت بالایی در این مراکز برخوردار است. استفاده از لباس های یک شکل و تمیز نیز می تواند سر و شکل بهتری به مجموعه بدهد.

 

افزودن سیستم های جدید

تجهیزات کارواشسیستم خشک کن از جمله تجهیزاتی است که در صورت استفاده می تواند موجب بهبود نتیجه نهایی شستشوی خودرو و جلب رضایت بیشتر مشتری شود. با افزودن تجهیزات شستشو و براق کننده چرخ ها به کارواش تونلی و دروازه ای، مزیت دیگری به آن ها اضافه می گردد. بعلاوه واکس براق کننده جهت خشک کردن سریع بدنه و کاهش جذب آلودگی ها قابل استفاده است. سیستم های تصفیه و بازیابی آب، با کاهش مصرف آب و بازگردانی آب استفاده شده به چرخه مصرف، از هدر رفت آب جلوگیری می نماید. سیستم های مکانیزه زیرشویی نیز در کنار دستگاه های کارواش به سود دهی بیشتر کمک می نماید.

 

خرید کارواش اتوماتیک

کارواش تونلیاگر خدمات کارواش بصورت دستی ارائه می شود، می توان کل مجموعه را به یک کارواش جدید تغییر داد. مثلا به جای کارواش دستی، از دستگاه های کارواش اتوماتیک استفاده نمود. کارواش اتوماتیک دروازه ای با قابلیت شستشوی سریع تجهیزات در یک مدت زمان کم ، سیستم هوشمند و برس های با کیفیت و کارواش تونلی با گزینه های شستشوی بیشتر، سرویس دهی به چند خودرو بطور همزمان و سرعت شستشوی بالاتر از جمله این پیشنهاد ها به حساب می آیند.

 

لینک مفید:

کارواش تمام اتوماتیک : لیستی از تجهیزات کارواش

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید