پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

تاثیر شستشوی بهینه خودرو قبل و بعد از انجام روند تعمیرات

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در دنیای امروز خودروها نقش بسزایی در زندگی بشر ایفا می نمایند و این وسایل نقل و انتقال افراد در سطح شهر ها را آسان نموده و در کل سبب سهولت در انجام امور روزمره افراد در جوامع مختلف شده اند. زیرا با استفاده از وسایل نقلیه افراد در مدت زمان کوتاهتری از مکانی به مکان دیگر سفر می کنند که این صرفه زمانی مزایای بسیاری را به دنبال داشته و امروزه افراد استفاده از خودرو را جهت سفر های درون شهری و برون شهری ترجیح می دهند. اما با توجه به کاربرد این وسیله در زندگی روزمره افراد، اهمیت حفظ و نگهداری صحیح از خودرو قابل درک می باشد. از طرفی استفاده از اتومبیل در گذر زمان سبب مستحلک شدن قطعات بکار رفته در سیستم های داخلی و موتور اتومبیل شده و تعمیر و تعویض این قطعات ضرورت می یابد و افراد معمولا به صورت زمانبندی شده اتومبیل خود را نزد تعمیر کار برده و همواره قطعات کاربردی استهلاک پذیر خودرو را تعمیر و در برخی مواقع تعویض می نمانید. قبل و بعد از مراجعه به تعمیرگاه، نظافت اتومبیل ضرورت دارد در اینجا به بررسی دلیل الزام این امر می پردازیم.

نحوه نظافت و شستشوی بهینه اتومبیل

با توجه به لزوم نظافت زمانبندی شده اتومبیل انتخاب مناسب ترین شیوه که امکان نظافت در مدت زمان کوتاه و با کیفیت بالا را فراهم آورد، ضرورت می یابد. دستگاه کارواش اتوماتیک به منظور مرتفع نمودن تمامی توقعات افراد طراحی و عرضه شده است. این تجهیزات مجهز به برس های گردان، سیستم های آب پاش فشار قوی، فوم پاش های پیشرفته، سیستم خشک کن و بخش هایی از این دست می باشد که با قرار گیری اتومبیل در محل تعبیه شده در این دستگاه ها تمامی آلودگی ها از بخش های متفاوت بدنه بخش های زیرین و رینگ و لاستیک ها پاک می شوند و در نهایت خودرو به دور از هر گونه آلودگی از دستگاه خارج می شود. دستگاه کارواش اتوماتیک سبب صرفه جویی در زمان مراجعین شده و مطلوب ترین نتیجه را در پایان به ارمغان می آورد که سبب رضایت کامل افراد می گردد.

 

نظافت اتومبیل قبل از تعمیر

همانطور که اشاره شد بخش های متفاوت اتومبیل در گذر زمان دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر خواهند داشت لذا قبل از مراجعه به تعمیرگاه جهت ایجاد سهولت در تعمیر بخش های متفاوت خودرو انجام نظافت آن الزامی می باشد. در صورت پاکیزگی تمامی بخش های اتومبیل، فرد تعمیرکار عیوب و مشکلات به وجود آمده برای اتومبیل را در مدت زمان کوتاهتری مشخص و اقدام به رفع آن می نماید.



 

نظافت اتومبیل پس از تعمیر

در محل تعمیرگاه اتومبیل در معرض انواع آلودگی های ناشی از ریختن قطات روغن و مایعات موجود در بخش های مختلف موتور و همچنین آلودگی های ناشی از تماس دست فرد تعمیرکار قرار می گیرد که در این صورت این آلودگی ها بدنه اتومبیل را آلوده نموده و در صورت عدم نظافت و باقی ماندن بر بدنه به رنگ آسیب جدی وارد می نماید. لذا شستشوی اتومبیل پس از پایان روند تعمیرات نیز ضرورت می یابد.



 

مزایای نظافت مرتب اتومبیل

تحقیقات نشان داده است که اتومبیل های تمیز در مقایسه با اتومبیل هایی با میزان قابل توجهی آلودگی بر روی بدنه سوخت کمتری مصرف می کنند، زیرا آلودگی ها تمامی بخش های اتومبیل را گرفته و بر عملکرد مناسب موتور تاثیر منفی می گذارند و به دنبال آن سوخت مصرفی خودرو افزایش می یابد. با انجام نظافت بهینه اتومبیل با استفاده از شیوه های مدرن نظافتی همچون استفاده از کارواش تمام اتوماتیک در مصرف سوخت صرفه جویی نمایید. از سویی دیگر با انجام نظافت مرتب اتومبیل از آسیب ناشی از باقی ماندن آلودگی های چرب و گرد و غبار به بدنه خودرو جلوگیری به عمل می آید. از سویی دیگر در صورتی که اتومبیل شما به صورت مرتب مورد نظافت قرار گیرد آلودگی ها کمتر بر بدنه و شیشه ها قرار می گیرند و راننده در یک خودروی پاکیزه دید مناسب تری نسبت به محیط اطراف داشته و کمتر در معرض خطر تصادفات قرار می گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید