پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

توصیه ها مهم برای آماده سازی خودرو قبل از سفر

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

تعطیلات همواره یادآور خاطرات خوب، چمدان، استراحت، گذران زمان با خانواده و دوستان می باشد. به منظور پیشگری ازاتفاقات غیر مترقبه،بهتر است قبل از سفر خودرو خود را آماده کنید. با بهره گیری از توصیه زیر  خود می توانید سفر خوبی و آرامی به سواحل دریا و دامنه کوه ها داشته باشید.



کنظافت چراغ ها در آماده سازی خودروقبل از هر کاری، موتور خودرو را بازبینی کنید، مغز خودرو به حجم مناسبی از روغن نیاز دارد. بررسی مسافت پیموده شده، راهنمای خوبی برای تعویض روغن موتور می باشد. چراغ های ماشین برای “دیدن” و “دیده شدن” ساخته شده اند، پس ازکارکرد مناسب و دید مطلوب چراغهای جلو، ( هم نور بالا و هم نور پایین) دنده عقب، ترمز ، راهنماها و چراغ اخطار مطمئن شوید. نظافت چراغهای جلو از اهمیت ویژه ایی برخوردار است گرد و غبار و باقی مانده حشرات چسبیده باعث کاهش درخشش و نور آنها می شود، استفاده از مواد شوینده کارواش کمک خوبی است. بررسی برف پاک کن ها و شیشه جلو فراموش نشود، رانندگی در جاده ها، کثیفی شیشه جلو و پنجره ها را در پی دارد، بنابراین از مقدار کافی مایع شیشه پاک کن مطمئن شوید.

 

کارواش مشین راهی برای آماده سازی خودروتوجه داشته باشید که تمیزی بدنه خودرو و شستشوی ماشین، تاثیر زیادی در”دیده شدن” خودرو دارد، بهتر است تا قبل از سفر خودرو خود را به کارواش برده و از آماده سازی آن قبل از سفر اطمینان حاصل کنید. گام بعدی، بررسی “مثلث ایمنی” : چرخ ها، کمک فنر ها و ترمزها می باشد. تایرها بیش از سایر اجزا ماشین در سفرهای طولانی آسیب پذیر می باشند. بهتر است که  فشار هوای پیشنهاد شده از طرف تولید کننده های تایر رعایت کنید. به یاد داشته باید که در صورت پر کردن خودرو ، فشار هوای تایر ها را تنظیم نمایید. پنچری یکی از مشکلاتی غیر قابل اجتناب طول سفر می باشد، پس بهتر است برای چنین اتفاقی آماده گردید. همراه داشتن تایر یدکی و کیت پنچر گیری یکی از ضروریات سفر های جاده ایی می باشند.

 

تاثیر کارواش و مثلث خطر در آماده سازی خودروکمک فنرها نیز از اجزا پر اهمیت ماشین در طول سفر می باشند.  قبل از سفر زمانی را برای بررسی آنها اختصاص دهید. فاکتور مهم بعدی ترمز است که بایستی قبل از سفر حتما چک شود. مدارک ماشین، مثلث اخطار و جلیدقه قابل رویت ازوسایل ضروری و اجباری برای هر خودرویی می باشد. بررسی آنها به منظورپیش گیری از حوادث غیر مترقبه کار عاقلانه ایی است. آخرین مورد که در جای خود اهمیت ویژه ایی دارد، سیستم تهویه می باشد، حنی در هوای گرم تابستان نیز برای اطمینان از شارژ گاز به منظور کاهش دما، آنها را بررسی کنید.

 

لینک ها مفید:

کارواش اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید