پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک و صرفه جویی در مصرف آب

استفاده از تجهیزات کارواش مناسب برای مدیریت صحیح مصرف آب

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کم تر از یک ماه به روز جهانی آب با شعار چرایی هدر رفت آب در بخش های مختلف باقی مانده است. به همین جهت قصد داریم تا دلایل هدر رفت آب در مراکز کارواش و راه کار های مناسب برای جلوگیری از این رخداد را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع کارواش

کارواش اتوماتیکمراکز کارواش در دو نوع کلی کارواش اتوماتیک و دستی موجود هستند. در کشور بیشتر، مراکز کارواش دستی خدمات می دهند، اما در سالیان اخیر ماشین شوی های اتوماتیک طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در این ماشین شوی ها، خودرو بوسیله سیستم های مکانیزه و هوشمند برس زنی و پاشش آب و بدون دخالت دست انجام می گیرد.

 

 

 

گزارشات مراکز حفاظت از محیط زیست درباره مصرف آب کارواش

بر طبق گزارشات مراکز حفاظت از محیط زیست، بعضی از کارواش های موجود، مسائل محیط زیستی را رعایت نمی کنند و از این جهت صدماتی را به محیط زیست وارد و هزینه هایی را به خود تحمیل می نمایند. در واقع مصرف زیاد آب و هدر رفت آن و ورود مواد شوینده به فاضلاب علاوه بر تحمیل هزینه به مدیر مجموعه موجب آلودگی منابع آبی می شوند. عدم آگاهی متصدیان این مراکز از اثرات تخریبی پساب های کارواش موجب تخلیه فاضلاب به چاه ها شده است.

 

اهمیت بکارگیری راه کار مناسب برای جلوگیری از هدر رفت آب مصرفی

مصرف آب کارواشبا توجه به هدر رفت آب در مراکز کارواش، ضرورت دارد تا راهکاری برای جلوگیری از این اتفاق در نظر گرفته شود. با استفاده از راه کار مناسب، نه تنها هزینه قبض آب کارواش، کاهش می یابد، بلکه آب بصورت بهینه تر استفاده شده و فرآیند شستشو با کیفیت بالاتری به انجام می رسد. با توجه به پایین آمدن ذخایر آب و مشکلات احتمالی کم آبی در سال های بعد، توجه متصدیان این مجموعه ها به این امر اهمیت ویژه ای دارد.

 

 

 

معرفی تجهیزات کارواش جهت بهینه سازی مصرف آب

امروزه کارواش ها و تجهیزات بکار رفته در این مجموعه به خوبی در مصرف آب صرفه جویی کرده و از هدر رفت آب جلوگیری می نمایند. این تجهیزات در ادامه بررسی می شوند.

 

کارواش تمام اتوماتیک ساخت شرکت ایستوبال

کارواش اتوماتیکدستگاه های کارواش اتوماتیک ساخت شرکت ایستوبال نسبت به دیگر دستگاه های مشابه، با تنظیم پاشش آب، مصرف آب را تا 40 درصد کاهش می دهند. تکنولوژی بکار رفته در تجهیزات فشار قوی کارواش دستی ساخت این شرکت نیز موجب شده تا مصرف آب تا 33 درصد کاهش یابد. در این تجهیزات پمپ آب بطور خودکار خاموش و روشن می شود و امکان عدم کار کردن پمپ در زمانی که کاربر ماشین را شستشو نمی دهد، وجود دارد.

 

 

 

سیستم تصفیه و بازیابی آب

در کنار استفاده از سیستم های شستشوی خودرو با کیفیت و با قابلیت کاهش مصرف آب، تجهیز مجموعه به سیستم های دیگر مانند سیستم تصفیه و بازیابی آب اهمیت دارد. امروزه در بیشتر کشور ها، مراکز شستشوی خودرو دارای سیستم تصفیه فاضلاب و بازیابی مجدد از پساب هستند. سیستم های بازیابی آب ساخت شرکت ایستوبال قادرند تا 85 درصد آب مصرفی را دوباره تصفیه نموده و به چرخه مصرف باز گردانند. سیستم تصفیه آب قادر است آب خالص و تمیزی را مهیا سازد تا در مرحله آبکشی نهایی بکار گرفته شود. بنابراین متصدیان کارواش با تهیه سیستم بازیابی آب و تصفیه آن می توانند علاوه بر کاهش مصرف آب و به حداقل رساندن آسیب های مخرب به محیط زیست، موجب افزایش کیفیت شستشو و رضایت مندی مشتری ها شوند.

 

انواع سیستم های تصفیه آب کارواش

سیستم تصفیه اب کارواشسیستم تصفیه آب کارواش شامل سیستم های فیزیکی و شیمیایی می شوند. در سیستم فیزیکی، فیلتراسیون آب خروجی بطور مستقیم انجام می گیرد. ابعاد کوچک و فشرده، سرعت بالای فیلترینگ و کاهش مضاعف تیرگی آب از مزایای این سیستم هستند. در سیستم تصفیه آب شیمیایی، ذرات روغن و مواد شوینده به خوبی حذف می شوند. هوادهی برای رفع بوی نامطبوع، مخزن بزرگ و دوستار محیط زیست بودن، از ویژگی های این سیستم هستند.‏

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید