پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

تصفیه و بازیافت آب در ایستگاه های کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یکی از مشکلات کارواش ها این است که با شستشوی هر ماشین آب مصرفی به وسیله مواد شیمیایی و گرد و غبار خودرو، آلوده می گردد و مقدار زیادی آب هدر می رود. برای حل این مشکل و حفاظت از محیط زیست، ایستوبال دستگاه های خود را به گونه ای طراحی کرده است که بتوان حداکثر صرفه جویی در مصرف آب را داشت. همچنین تجهیزات سیستم تصفیه کارواش را برای استفاده مجدد از آب طراحی نموده که می توانند با حذف مواد شیمیایی و آلودگی ها از آب، به جای دفع آب، آن ها را مجددا به وسیله آبراه جمع آوری نماید. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه شده است.

 

روش های تصفیه آب در کارواش

تصفیه آب کارواش اتوماتیکبرای استفاده مجدد از آب، می توان از بازیافت فیزیکی و بیولوژیکی استفاده نمود. در بازیافت فیزیکی تصفیه بدین گونه است که ذرات آلودگی از آب حذف می شوند. در ایستوبال برای تصفیه فیزیکی از زئولیت استفاده می شود. زئولیت یک ماده آتشنشانی متخلخل است که برای فیلتراسیون سریع آب مورد استفاده قرار می گیرد. در بازیافت بیولوژیکی مواد آلی و بیولوژیکی و ناشی از مواد شوینده، واکس، روغن و هیدروکربن، در آب تخریب شده و از بین می روند. با استفاده از باکتری ها می توان تا 50 درصد مواد آلی آب را که از فرایند کارواش به وجود آمده اند، کاهش داد.

 

ضرورت استفاده از دستگاه سیستم تصفیه در کارواش اتوماتیک

سیستم تصفیه آبمی توان 80 درصد آب را بازیافت نمود و مورد استفاده مجدد قرار داد. با استفاده از واحد های تصفیه در یک کارواش، می توان 4 لیتر از 5 لیتر آب مصرفی را بازیافت نمود و تنها 1 لیتر از آن وارد فاضلاب شود.  قوانین تصفیه آب و دفع فاضلاب در هر کشور متفاوت است. به طور مثال در اسپانیا باید آبی که راهی فاضلاب می شود حداقل استانداردهای کیفیت را داشته باشد و به هیچ عنوان قابل استفاده مجدد نباشد. این عمل پسندیده در سایر کشورها نیز در حال گسترش و به کار گیری می باشد. حذف هیدروکربن ها و مواد شیمیایی از آب، قبل از دفع آن بسیار قابل اهمیت است زیرا هر دوی این مواد موجب آسیب به محیط زیست می شوند و مشکلاتی را برای تصفیه خانه های آب ایجاد می نماید. به همین دلیل توصیه می شود که همیشه در کنار یک کارواش اتوماتیک یا دستی از جداساز هیدروکربن ها و مواد شوینده استفاده شود.

 

انجام اقدامات اولیه در کارواش برای حفظ محیط زیست

کارواش اتوماتیکهیدروکربن ها و روغن های باقیمانده در آّب، حاصل از سوخت خودرو می باشند. برای این آلودگی ها کار زیادی نمی توان انجام داد. با این حال بهتر است برای شستشوی خودرو از مواد شیمیایی سازگار با محیط زیست استفاده نمود. باید این نکته را دانست که استفاده بیشتر از مواد شوینده و شامپو، شستشوی با کیفیت تری حاصل نخواهد شد. بنابراین گام اول تنظیم دوزیگ مواد شیمیایی مورد استفاده می باشد. همچنین توجه به نوع محصولات شوینده مورد استفاده در دستگاه کارواش اتوماتیک بسیار مهم است. و باید اطمینان داشت که کمترین آلودگی را برای محیط زیست دارند. در هنگام خرید مواد شوینده باید به برچسب های آن دقت نمود، و شوینده هایی خریداری شوند که میزان انتشار CO2 و درصد زیست تخریب پذیری آن ها بیشتر باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید