پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
ماشین شوی اتوماتیک

معایب کارواش دستی و راه حل پیشنهادی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با افزایش رشد جمعیت، میزان تولید خودرو و نیاز به وسایل نقلیه افزایش یافته است. به تبع این افزایش، میزان آلودگی تولید شده توسط  خودروها موجب شده تا آلاینده هایی چون دوده و گرد و غبار با شدت بیشتری سطوح مختلف را در معرض آلودگی قرار دهند. سطوح بدنه خودروها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در شرایط مختلف آب و هوایی و آلودگی هوا کثیف می شوند. این امر نه تنها موجب کاهش زیبایی وسیله نقلیه و ظاهری شهر می گردد بلکه مسبب انتقال بیماری و میکروب ها خواهد شد. به همین منظور، شستشوی مداوم خودروها امری ضروری است اما شستشو و نظافت به سبک سنتی و دستی مشکلاتی را به همراه دارد. از این رو در این مقاله مزایای استفاده از روش های نوین مانند کارواش اتوماتیک در مقایسه با روش های دستی به اختصار شرح داده می شود.

 

معایب روش های سنتی شستشوی خودرو

کارواش اتوماتیکیکی از اصلی ترین معایب روش های سنتی در کارواش ها سطح کیفی پایین این شیوه از شستشو می باشد. در این روش به دلیل استفاده از نیروی انسانی و وجود غیر قابل انکار خطای انسانی، امکان نظافت تمام نقاط خودرو وجود ندارد. همچنین، ابزار مورد استفاده در این روش تخصصی و کارآمد نیستند و پس از شستشو معمولا لکه و آلودگی را بر روی سطح باقی می گذارند. از دیگر مشکلات روش سنتی، می توان به اتلاف زمان اشاره نمود. این روش معمولا توسط یک فرد انجام می شود و موجب می شود تا عملیات شستشو در کارواش بسیار وقت گیر باشد. مصرف بالای آب در روش دستی در شرایطی که بحران کم آبی انسان را تهدید می کند، این شیوه را ناکارآمد و مضر معرفی می نماید. همچنین، آسیب رساندن به بدنه خودرو توسط اپراتور کارواش از دیگر اشکالات روش دستی است که می تواند حاصل از مواد شوینده نامناسب یا ابزار شستشوی غیر تخصصی و خطای اپراتور باشد.

 

کارواش اتوماتیک ، روش پیشنهادی جایگزین

کارواش ماشین سنگینهمانطور که گفته شد، استفاده از روش دستی و سنتی معایب بسیاری دارد که امروزه مورد پذیرش نخواهند بود. یکی از روش های مناسب جایگزین، استفاده از دستگاه های کارواش اتوماتیک می باشد که معایب مطرح شده را رفع می نماید بلکه دارای مزایای منحصر به فردی نیز می باشد. این کارواش ، بر اساس ساختار و نحوه عملکرد به دو نوع تونلی و دروازه ای تقسیم می شود. همچنین، می توان کارواش های اتوماتیک بر اساس نوع خودرو نیز دسته بندی کرد. کارواش سواری شوی مناسب خودروهای باری، سواری و ون می باشد. کارواش ماشین سنگین نیز مناسب خودروهای سنگین مانند کامیون، اتوبوس و خودروهای مشابه می باشد. به طور کلی کارواش اتوماتیک دارای فرآیندهای پیش شستشو، برس زنی، آبکشی و خشک شویی است که به صورت کاملا خودکار و مرحله به مرحله انجام می گیرد.

 

مزایای استفاده از دستگاه ماشین شوی

کارواشکیفیت شستشو در روش اتوماتیک به سبب برس های نرم و چرخان و همراهی مواد شوینده مناسب بدنه و لکه های خودرویی بسیار بالا و کارآمد است به طوری که نه تنها طرح بدنه به خوبی تمیز می شود بلکه تا حدودی در برابر نشستن ذرات و گرد و غبار بر روی سطوح جلوگیری می شود. از مهم ترین دلایل استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک میزان پایین و بهینه مصرف آب در این روش است که می تواند در آینده و بقای نسل بشر تاثیر اساسی داشته باشد. از دیگر مزایای کارواش خودکار، صرفه جویی در زمان می باشد که در دنیای امروز بسیار ارزشمند می باشد. این دستگاه به دلیل استفاده از مکانیزم های خودکار و همزمان و زمان بندی شده، در کوتاه شدن مدت زمان شستشوی خودرو و افزایش سرعت آن موثر است.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید