پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
گان صفرشویی تورنادور و اهمیت استفاده از آن

تورنادور (گان صفرشویی) و اهمیت آن در صفرشویی خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شاید کمتر کسی باور داشته باشد که داخل خودرو می تواند یکی از آلوده ترین مکان هایی باشد که انسان زمانی نسبتا طولانی در آن سپری می کند. انتقال آلودگی های فیزیکی همراه با کفش، نشستن آلودگی های هوا و همچنین آلودگی های دست کابین داخلی خودرو را به مکانی آلوده مبدل کرده است. گذراندن وقت به مدت طولانی در این مکان بسته و آلودگی می تواند در مدت زمان طولانی موجب بیماری های مختلفی گردد. از این رو گان صفرشویی ، نظافت داخل خودرو و ضدعفونی کردن داخل کابین بسیار مورد تاکید کارشناسان صنعت خودرو می باشد.

چگونه خودرو خود را صفرشویی کنیم؟

در گذشته به کمک یک سطل آب و مواد شوینده و ایجاد کف خشک، خودرو ها صفرشویی می گردید. به صورتی که کف ایجاد شده از مواد شوینده به کمک یک ابر بر روی سطح صندلی و یا سفقف خودرو کشیده و سپس با دستمالی خشک پاک می گردید. اما به کمک این روش فقط سطح شستشو می شود و آلودگی ها در عمق صندلی و یا سقف باقی می ماند. از سوی دیگر در برخی موارد با باقی ماندن کف و خشک نشدن کامل سطح، زردی بر روی سطح به وجود می آمد که این زردی به سختی قابل تمیز شدن و در مواردی غیر قابل نظافت می بود. اما با پیشرفت تکنولوژی، ابزارها و وسایلی مخصوص کار صفرشویی اختراع شدند که علاوه بر نظافت بهتر، موجب تسریع در فرآیند نظافت نیز می شدند. این وسیله که به گذشت زمان پیشرفت های چشمگیری نیز داشته است، اسپری –مکش نامیده می شود. اسپری مکش دارای نازل پاشش مواد شوینده است و مکش آب به مانند جاروبرقی آب و خاک عمل می کند و آلودگی ها را جمع آوری می نماید.

استفاده از گان صفرشویی تورنادور
استفاده از گان صفرشویی تورنادور

استفاده از اسپری-مکش ها همچنان مرسوم است و از آنها برای شستشوی صندلی ها استفاده می گردد. اما استفاده از اسپری –مکش جهت شستشوی سقف خودرو به دلیل ایجاد کرک و پنبه پبنه شدن آن امکان پذیر نیست. از سوی دیگر، اسپری مکش ها قابلیت استفاده در مکان های با دسترسی کمتر همچون گوشه های خودرو و دریچه های کولر را ندارند. به همین جهت تورنادور یا گان صفرشویی ساخته شد.

نحوه استفاده از تورنادور
نحوه استفاده از تورنادور

تورنادور چیست ؟

از مدرن ترین و پرکاربردترین تجهیزات کارواش، گان صفرشویی (تورنادور) است. این تجهیز با عملکردی شبیه گردباد، آلودگی ها را از سطح به صورت تاچلس جدا می کند و به داخل خود می کشد. مکش به وجود آمده از خلا علاوه بر برداشتن آلودگی، به خشک شدن سطح نیز کمک می کند. تورنادور قابلیت پاشش مواد شوینده را نیز دارد. لوله نازک قرار گرفته در مرکز قیف تورنادور وظیفه پاشش مواد شوینده را دارد و به کمک شیر کوچکی که روی بدنه گان صفرشویی تعبیه شده است، می توان مصرف و مقدار پاشش مواد شوینده را کنترل نمود.

تورنادور تجهیزات صفرشویی کارواش
تورنادور تجهیزات صفرشویی کارواش

از مهم ترین ویژگی های استفاده از تورنادور عملکرد تاچلس آن است. این ویژگی موجب می شود تا قسمت های حساس همچون نمد سقف به راحتی و بدون هیچ آسیبی نظافت گردد. از دیگر ویژگی های گان صفرشویی، عملکرد فوق العاده آن در نظافت نواحی با دسترسی کم است. دریچه های کولر، کمربند ایمنی و گوشه های شیشه و کنسول از قسمت هایی از خودرو هستند که به کمک تورنادور به راحتی نظافت می گردند.

دسترسی راحت به نواحی سخت با تورنادور
دسترسی راحت به نواحی سخت با تورنادور

از گان صفرشویی در موارد دیگری نیز می توان بهره برد. موتور شویی از دیگر کاربردهای تورنادور است. در قسمت موتوری خودرو نقاط و نواحی زیادی با دسترسی کم وجود دارد که نظافت و شستشوی آنها به راحتی امکان پذیر نیست. در این موارد می توان از تورنادور یا گان صفرشویی بهره گرفت. رینگ شویی و شستشوی متعلقات ترمز از دیگر نواحی است که تورنادور کاربرد دارد. از آنجایی که با وجود رینگ و لاستیک دسترسی به متعلقات ترمز بسیار سخت و دشوار است، گان صفرشویی بسیار کاربردی خواهد بود.

بهترین تجهیزات صفرشویی کارواش
بهترین تجهیزات صفرشویی کارواش

درپایان به این مهم می توان اشاره نمود که همواره می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 88999400 و همچین از طریق فرم درخواست تماس با ما ، با مشاورین و متخصصان شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران در ارتباط باشید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید