پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

مزایای کارواش اتوماتیک و کارواش دستی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با پیشرفت و تغییر خودرو ها، روندهای شستشوی خودرو نیز به روش هایی جدید و دقیق تبدیل شده است. متخصصان کارواش جایی برای اشتباه ندارند و باید دستگاه هایی دقیق برای شستشو طراحی نمایند به گونه ای که علاوه بر شستشوی با کیفیت تمامی نقاط خودرو برای انواع ماشین نیز مناسب باشد و هیچ آسیبی به سطح وارد ننماید. در ادامه برخی مزایا و معایب کارواش اتوماتیک نسبت به کارواش دستی بیان می گردد.

کارواش اتوماتیک

امروزه استفاده از دستگاه های ماشینی و اتوماتیک در همه صنعت ها رواج یافته است. این صنعت وارد حوزه نظافت نیز شده است و دستگاه های بسیاری برای شستشو و نظافت ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. در حوزه نظافت خودرو یعنی کارواش نیز دستگاه های متعددی ساخته شده اند که به صورت دستی یا اتوماتیک انواع خودرو را شستشو می دهند. کارواش اتوماتیک که دستگاهی کاملا مکانیزه و تمام اتوماتیک است برای شستشوی انواع خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف استفاده از دستگاه های کارواش را به روش های شستشوی دستی ترجیح می دهند. در ادامه برخی از مزایا و معایب کارواش اتوماتیک عنوان می شود.

 

مزایای کارواش اتوماتیک

– مراقبت از بدنه خودرو: یکی از بخش های مهم خودرو رنگ است که در صورت آسیب دیدن هزینه زیادی در بر خواهد داشت. مالکان خودرو بر روی رنگ ماشینشان بسیار حساس هستند. در گذشته برای شستشوی خودرو از برس های زبر و خشک برای شستشوی خودرو استفاده می شد که باعث ایجاد خط و خش بر رنگ و بدنه خودرو می شد. اما در کارواش اتوماتیک از از برس های نرمی استفاده شده که علاوه بر شستشوی بهینه سطح، هیچگونه خط و خشی به رنگ آن وارد نمی کند.

– دقت بالا: تمامی مراحل شستشو به صورت خودکار انجام می شوند بنابراین هیچ احتمالی برای حذف یک مرحله و شستشوی ناقص و ناتمام وجود ندارد.

– بدون فرسایش: کارهای فیزیکی مخصوصا کارهای فیزیکی نظافتی و شستشو به روش دستی باعث خسته شدن نیروی خدماتی یا کاربر می شود. بنابراین ممکن است شستشوی خودرو را به خوبی انجام ندهد و از کیفیت کار کاسته شود. دستگاه کارواش اتوماتیک خستگی ندارد و تمامی خودرو ها را با همان کیفیت اولیه شستشو می دهد. کارواش اتوماتیک از این بابت نیز معروف است که می تواند تمامی نقاط دور از دسترس را به خوبی شستشو دهد.

– مقرون به صرفه: روش های جدید شستشوی خودرو یعنی کارواش اتوماتیک نسبت به روش های سنتی و دستی، در زمان و آب به میزان زیادی صرفه جویی می کنند. همین دو عامل باعث می شود که مالکان خودرو را به استفاده از کارواش اتوماتیک تشویق کنند تا بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

– صرفه جویی در زمان: مالکان حرفه ای خودرو تمایل دارند که خودروی خود را در یک کارواش به وسیله دستگاه کارواش تمام اتوماتیک شستشو دهند. این دستگاه ها می توانند خودرو را بین 5 تا 10 دقیقه شستشو نمایند بنابراین می توانند به میزان بسیار زیادی در زمان صرفه جویی نمایند.

– قابلیت سفارشی شدن: دستگاه کارواش اتوماتیک دارای چندین برنامه شستشو می باشد که قابلیت سفارشی شدن دارند و هر فرد می تواند برنامه مورد نظر خود را که شامل مجموعه ای برنامه های شستشو می باشد تنظیم نماید.

 

کارواش دستی

برای مدت زمانی طولانی، تنها راه شستشوی خودرو ها روش دستی بوده است که همچنان نیز در کنار سایر روش های شستشو مانند کارواش اتوماتیک وجود دارد. در این زمینه نیز پیشرفت هایی وجود داشته است و روش های دستی نیز با تجهیزاتی مدرن مانند دستگاه های کارواش دستی و سایر ابزار های مناسب با این دستگاه ها کمک بسیار زیادی به شستشوی خودرو به روش دستی نموده است. در ادامه برخی مزایای شستشوی خودرو به روش دستی عنوان شده است.

 

مزایای کارواش دستی

شستشوی کامل و سفارشی: نتیجه شستشوی خودرو به روش دستی معمولا از نظر کاربران مورد قبول است. در این روش گرد و خاک به خوبی توسط کاربر متخصص کارواش پاک می شود و پس از شستشو زمانی برای خشک شدن ماشین و سپس واکس زنی آن در نظر گرفته می شود.

کاربری آسان: شستشو  به روش دستی نیاز به ابزار پیچیده ای ندارد و تنها با سطل و اسفنج و یک ماده شوینده انجام می شود. تجهیزات مورد نیاز در این روش به راحتی و با قیمتی مناسب در هرجا قابل تهیه می باشد.

دسترسی بهتر: ممکن است برخی نقاط در خودرو وجود داشته باشد که قابل شستشو با دستگاه های اتوماتیک نباشد، اما با روش دستی امکان پذیر باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید