پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

انواع مواد کارواش و کاربردهای آن

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اتومبیل همواره در معرض آلودگی هایی نظیر گرد و خاک، گل و لای، فضولات پرندگان و اثر حشرات، آلودگی های موجود در هوا و … قرار می گیرد و که این آلودگی ها می توانند به بدنه و رنگ ماشین صدمه وارد کنند. بهترین و مناسب ترین راه برای دور نگه داشتن خودرو از این آسیب ها شستشوی است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شستشوی اتومبیل به روش صحیح از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شاید همیشه امکان مراجعه به کارواش وجود نداشته باشد و صاحبان ماشین بخواهند خود اقدام به تمیز کردن وسیله نقلیه نمایند. اما یکی از نگرانی هایی که همواره در ارتباط با شستشوی وسایل نقلیه به وجود می آید استفاده از مواد شوینده ای است که به خودرو آسیب نرسانده و طول عمر رنگ بدنه را نیز افزایش دهد. از این رو تولید کنندگان مواد شوینده صنعتی محصولاتی را به عنوان مواد کارواش تولید نموده اند که علاوه بر تمیز و درخشان ساختن خودرو از آن محافظت می کنند. در حقیقت مواد کارواش به دو دسته مواد شوینده و مواد محافظ ماشین تقسیم می شوند.

مواد کارواش به عنوان مواد شوینده

مواد کارواش یا شوینده های ماشین جهت تمیز کردن اجزای مختلف بیرونی و درونی خودرو ساخته شده اند و هر یک نتایج منحصر به فردی بر جای می گذارند.

 

1- اسپری مایع موتور شوی

اسپری مایع موتور شوی یک ماده بسیار مناسب برای تمیز کردن موتور اتومبیل می باشد. موتور خودرو همواره به آلودگی های سخت، انواع چربی و گریس آغشته می شود که با روش های متداول از بین نمی روند. اسپری موتور شوی مایعی فاقد فرآورده های نفتی و هیدروکربنی است و بدون آن که اثر و ردی از چربی باقی بگذارد موتور را در کوتاه ترین زمین و با کیفیتی بی نظیر تمیز می گرداند. این ماده برای انواع خودرو، موتور سیکلت و دوچرخه مورد استفاده قرار می گیرد.

2- اسپری مایع رینگ شوی

رینگ های اتومبیل در گروه اجزایی قرار دارند که به سرعت کثیفی های سرسخت آغشته می شوند که به رینگ ها آسیب رسانده و از جلوه آن می کاهد. اسپری مایع رینگ شوی جهت تمیز کردن رینگ ها تولید شده است که قابلیت از بین بردن کلیه آلودگی های سخت و گرد لنت ترمز را دارد و به رینگ جلا و درخشندگی می بخشد. در ترکیبات این مایع هیچ گونه ماده اسیدی، بازی و خورنده ای به کار نرفته و در نتیجه به آلیاژ رینگ در طولانی مدت آسیبی نمی رسد.

3- اسپری مایع شیشه شوی

شیشه خودرو یکی از اجزای مهم آن است زیرا که بر دید راننده و در نتیجه ایمنی ماشین تأثیر به سزایی دارد. اسپری مایع شیشه شوی مخصوص تمیز نمودن شیشه های اتومبیل بوده که به عنوان پاک کننده و جلا دهنده حرفه ای تولید شده است. این شوینده رایحه مطبوع دارد و به دلیل آن که در ترکیب آن آمونیاک و مواد هیدروکربنی به کار نرفته است اثری از چربی بر شیشه و بدنه خودرو بر جای نمی گذارد. این مایع بر روی انواع شیشه و از جمله شیشه های اکرلیک قابل استفاده است و دارای قابلیت خشک شدن سریع بدون باقی گذاشتن لکه می باشد.

4- اسپری مایع پاک کننده اثر حشرات

اتومبیل در زمان پارک و در هنگام حرکت به حشرات و فضولات پرندگان برخورد می کنند و اثرات آن ها بر روی شیشه و بدنه اتومبیل باقی می ماند. فضولات پرندگان حاوی ترکیبات اسیدی هستند و باید هر چه سریع تر از خودرو حذف شوند. اسپری مایع پاک کننده اثر حشرات و پرندگان با داشتن رایحه ای خوشایند و قدرت پاک کنندگی بالا این آلودگی ها را از بین می برد و ماشین را درخشان می کند. این مایع فاقد ترکیبات معدنی است و رد چربی بر روی شیشه ها و بدنه خودرو بر جای نخواهد گذاشت.

5- کپسول مایع شیشه شوی

کپسول مایع شیشه شوی به صورت کنستانتره تولید گردیده است و به مخزن آب شیشه شوی اتومبیل اضافه شده و برای تمیز کردن انواع شیشه مناسب است. کپسول کنستانتره شیشه شوی ترکیبات هیدروکربنی و آمونیاک ندارد به همین دلیل اثر چربی بر روی شیشه و بدنه اتومبیل باقی نمی گذارد. علاوه بر این کپسول شیشه شوی مخزن و مجرای شیشه شوی ماشین را نیز تمیز می کند.

 

مواد کارواش به عنوان مواد محافظ

مواد کارواش محافظ با ایجاد قشری بر روی سطوح مختلف خودرو از آن ها حفاظت می کنند و مانع از آسیب رسیدن به ماشین می شوند.

 

1- اسپری مایع جلا دهنده و محافظ تایر

لاستیک های اتومبیل به دلیل تماس مستقیم با سطح زمین به شدت آلوده شده و شیارهای موجود در آن سبب به دام انداختن آلودگی ها می شود. باقی ماندن این کثیفی ها به تایر آسیب رسیده و سبب کاهش طول عمر آن می گردد. اسپری مایع جلا دهنده و محافظ تایر آلودگی های سرسخت لاستیک خودرو را از بین می برد، به آن جلا و درخشندگی می بخشد و با قرار دادن لایه ای محافظ روی تایر مقاومت آن را بالا برده و از نفوذ دوباره گرد و خاک جلوگیری می کند. اسپری مایع محافظ تایر فاقد مواد خورنده، رنگ های افزودنی و دیگر مواد مضر برای لاستیک است که در طولانی مدت هیچ آسیبی به تایر نمی رساند. در ترکیبات این مایع مواد نفتی و هیدروکربنی نیز وجود ندارد از همین رو اثر چربی بر روی آن باقی نمی ماند.

2- اسپری مایع تمیز کننده و نگه‌دارنده داشبورد و سطوح چرمی

بخش های داخلی خودرو هم چون بدنه آن آلوده شده و نیازمند مراقبت و رسیدگی است. اسپری مایع داشبورد به منظور تمیز کردن و محافظت از سطوح پلاستیکی و چرم مصنوعی درون اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد و عملکردی فوق العاده ارائه می دهد. این مایع برای کلیه سطوح غیر فلزی ماشین ایده آل است و پس از استفاده از آن داشبورد و دیگر سطوح چرم مصنوعی به حالت طبیعی و اولیه خود باز می گردد. اسپری مایع تمیز کننده و محافظ قشری بر روی سطح ایجاد کرده که از نفوذ گرد و خاک به آن ها جلوگیری می کند. این اسپری آمونیاک و مواد هیدروکربنی نداشته که سبب می شود اثری از چربی به جا نماند.

3- مایع ضد یخ زدگی

در فصل زمستان به علت سرمای هوا و بارش برف شیشه های اتومبیل دچار یخ زدگی شده که این پدیده علاوه بر این که به شیشه صدمه وارد می کند به دلیل کاهش دید راننده ایمنی خودرو را به خطر می اندازد. مایع ضد یخ زدگی یک شیشه شوی و درخشان کننده زمستانه است که به مخزن شیشه شوی اتومبیل اضافه می گردد و به طور کاملاً مؤثر از یخ زدگی شیشه تا دمای 30- درجه سانتی‌گراد زیر صفر جلوگیری می کند. این مایع در فصل زمستان آلودگی هایی مانند روغن، اثر حشرات، نمک، املاح و … را با قدرت زیاد پاک کرده و از بین می برد و مخزن و مجرای شیشه شوی خودرو را نیز تمیز می کند.

4- اسپری مایع یخ شکن

شیشه و بدنه وسایل نقلیه در فصل زمستان دچار یخ زدگی می شود که به خودرو آسیب رسانده و ایمنی آن را کاهش می دهد. شکستن یخ ها با دست دشوار بوده و باعث ایجاد خش بر روی پنجره ها و بدنه خواهد شد. اسپری مایع یخ شکن از روی سطح شیشه و بدنه اتومبیل یخ زدایی فوری انجام می دهد و از یخ زدن دوباره ممانعت می کند. این مایع صورت اسپری قابل استفاده می باشد.

 

لینک های مفید :

مواد کارواش : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید