پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

شستشوی قطار ها با استفاده از قطار شوی اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

قطار های شهری و بین شهری به خاطر نوع و میزان کارکردی که دارند مستعد انواع آلودگی بوده و از این رو نیازمند نظافت مدام و شستشوی پیوسته می باشند. شستشوی قطار ها مستلزم فرآیندی پیچیده می باشد، از این رو استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت علاوه بر اینکه کارآیی لازم در شستشوی قطار ها را نداشته و نمی تواند کیفیت مطلوبی ارائه دهد، بسیار زمان بر بوده و هزینه های گزافی را در پی خواهد داشت. استفاده از دستگاه های صنعتی و مکانیزه علاوه بر نظافت موثر و با کیفیت سطوح قطار، کاهش چشمگیری در هزینه ها در پی خواهد داشت. دستگاه های قطار شوی اتوماتیک با بهره گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، بدون ایجاد هر گونه آسیبی به بدنه قطار، سطوح بدنه را نظافت نموده و آلودگی ها را از بین می برند.

 

قطار شوی و شستشوی قطار قطار شوی و نظافت قطار هاهمانند کارواش های تونلی، سیستم های قطار شوی ایستا بوده و عملیات نظافت و شستشو با عبور قطار از سیستم انجام می گیرد. معمولا نظافت های روزانه با آب خالی و شستشو با مواد شوینده در فاصله های زمانی مشخص انجام می گیرد. البته نظافت های روزانه ارتباط مستقیمی با مسیر حرکت قطار و میزان آلودگی سطحی آن دارد.

 

کارواش قطار شوی اتوماتیک

قطار شوی و استفاده از برس های نیمه افقی قطار شوی و برس های رولی برای نظافت قطاردستگاه های قطار شوی با بهره گیری از تجهیزات جانبی و متنوع توانایی شستشوی همه سطوح قطار از جمله سطوح زیرین را دارا می باشند. برس های عمودی بکار رفته در کارواش قطار شوی اتوماتیک، دارای عرض بیشتر در قسمت بلا و پایین بوده و همین حالت کمانی برس ها امکان نظافت همه گوشه ها و لبه های واگن ها و لوکوموتیو را فراهم می کند. برس های رولی و نیمه افقی برا ینظافت و شستشوی سطوح جلو ، سقف و عقب واگن ها بکار می روند. علاوه بر این، دستگاه های قطار شوی مجهز به سنسور های حرکتی و جداساز روغن و آب می باشند. این دستگاه ها مجهز به انواع نازل های متحرک و ایستای کمانی بوده که توانایی پاشش آب با فشار پایین، متوسط و بالا را دارا می باشند. از دیگر ویژگی های دستگاه های قطار شوی، پاشش واکس خشک کن به منظور تجمع قطرات آب روی سطح و ریزش آنها بوده که علاوه بر کاهش در زمان لازم برای خشک شدن بدنه قطار با ایجاد لایه ایی محافظف از رنگ بدنه محاظت می نماید. کنترل پنل کارواش قطار شوی اتوماتیک امکان تغییر و تنظیم شدت شستشو و قابلیت استفاده از مواد شوینده را برای کاربر فراهم می کند.

 

سیستم تصفیه آب کارواش قطار شوی ها

کارواش قطار شوی و تصفیه آب کارواش قطار شوی و بازیافت آبیکی از مواردی که در شستشوی قطار ها جلب نظر می کند حجم بالای آب مصرف شده برای نظافت و شستشو می باشد. کارواش قطار شوی به منظور صرفه جویی درمصرف آب مجهز به سیستم بازیابی و تصفیه آب می باشد. با استفاده از این سیستم آب مصرف شده در شستشوی قطارها به چرخه نظافت برگردانده شده و باعث کاهش و صرفه جویی در مصرف آب می گردد. و از آنجایی که کیفیت نظافتی رابطه مستقیمی با کیفیت آب مصرف شده دارد، این سیستم ها مجهز به جداساز های ذرات معلق، مواد شوینده و ترکیبات نامحلول در آب می باشند. استفاده از آب بازیافتی علاوه بر سازگاری با محیط زیست، تاتیر زیادی در کاهش هزینه ها و صرفه اقتصادی خواهد داشت. معمولا از اب بازیافت شده برای شستشوی اولی و برس زنی استفاده می شود و به منظور ارتقا کیفیت نظافتی،  از آب تصفیه شده برای شستشوی نهایی استفاده می گردد.

 

لینک های مفید:

ترین واش: فهرست محصولات

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید