پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

نقش مهم تجهیزات جانبی و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در سازگاری دستگاه های کارواش با محیط زیست

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اهمیت شستشو و نظافت سطوح بیرونی خودرو ها و نقش مهم لایه رنگ در حفاظت از بدنه خودرو ها بر کسی پوشیده نیست. مسلم است که استفاده از شیوه های سنتی و دستی شستشو نه تنها بسیار زمان بر و خسته کننده می باشد بلکه به حجم زیادی آب و مواد شوینده نیاز دارد. کمبود اب در عصر جدید و آسیب های که مواد شوینده به محیط زیست وارد می آورد از جمله اصلی ترین و مهم ترین دغدغه ها در استفاده از شیوه های سنتی برای شستشوی خودرو ها می باشد. از سوی دیگر در دنیای پیشرفته امروزی که منابع تجدید ناپذیر انرژی رو به پایان بوده و استفاده از انرژی های تجدید پذیر بسیار گران می باشد استفاده از تجهیزاتی که با حداقل میزان مصرف انرژی نیاز های نظافتی را بر طرف سازند بسیار ضروری می باشد. دستگاه های کارواش اتوماتیک به واسطه استفاده از تجهیزات مکانیزه، در مقایسه با شیوه های سنتی نظافت سرعت و کیفیت بالاتری در نظافت داشته و از این رو در زمان کوتاه تری عملیات نظافت را انجام می دهند.


سازگاری بالای دستگاه های کارواش تمام اتوماتیک با محیط زیست

کارواش اتوماتیک و سازگاری با محیط زیستکارواش اتوماتیک دستگاهی مکانیزه می باشد که با استفاده از عملیات برس زنی و پاشش آب و مواد شوینده سطوح بدنه خودرو را شستشو می دهد. این دستگاه ها به واسطه استفاده از تجهیزات جانبی و سیستم های ارتقا یافته نقش مهمی در کاهش مصرف آب و و انرژی داشته و از این رو ساز گاری بالایی با محیط زیست دارند که در ادامه مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت:


اجزای قابل باز یافت دستگاه کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و بازیافت اجزادر ساخت دستگاه های کارواش اتوماتیک از مواد خامی چون آلومینیوم، مس و فولاد بسیار استفاده می شود. جدا سازی و باز یافت ورقه های آلومینیوم، مس و فولاد و همچنین موتور ها و قطعات الکترونیکی به کار رفته در ساختار دستگاه، نه تنها موجب کاهش آلاینده ها در محیط زیست می شود بلکه با باز گشت مجدد این قطعات به چرخه تولید، موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منابع طبیعی و مواد خام نیز می گردد.


کاش در مصرف انرژی و تولید گاز های گل خانه ایی

کارواش اتوماتیک و کاهش تولید گاز گلخانه اییهمانطور که پیش تر اشاره شد، استفاده از مواد شوینده به واسطه آثار مخربی که بر محیط زیست دارد با محدودیت های همراه می باشد، از این رو به منظور کاهش در مصرف مواد شوینده و ارتقا کیفیت نظافت معمولا از آب گرم برای شستشو استفاده می شود. در مدل های قدیمی دستگاه کارواش اتوماتیک به منظور افزایش دمای آب از گرم کن های الکتریکی یا گازی استفاده می کردند. از آنجایی استفاده از گرم کن های الکتریکی به واسطه گران بودن انرژی الکتریکی بسیار هزینه بر بوده و گرم کن گازی نیز به خاطر تولید گاز های سمی و گلخانه آثار مخربی به محیط زیست وارد می نمودند، شرکت های سازنده در مدل های جدید دستگاه کارواش، سیستم گرم کن هوایی (aerothermal) را جایگزین سیستم های گرم کن گازی و الکتریکی نمودند. مصرف انرژی سیستم های گرمایی جدید در مقایسه با گرم کن های الکتریکی متداول، بیش از 75 درصد و در مقایسه با سیستم های گرم کن گازی بیش از 60 درصد کمتر می باشد. استفاده از این سیستم گرمایی در دستگاه های کارواش، هزینه تعمیرات و نگهداری را به میزان قابل ملاحظه ایی کاهش داده و به واسطه استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و عدم تولید گاز های گلخانه ایی سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. علاوه بر این، استفاده از سیستم جدا ساز هیدروکربن در دستگاه های کارواش اتوماتیک ، موجب کاهش 94 درصدی میزان هیدرو کربن ها در آب مصرف شده می شود.


کاهش در مصرف آب با دستگاه کارواش

کارواش مکانیزه و کاهش در مصرف آب استفاده از مواد و الیاف با جذب رطوبت پایین و سیستم نوین توزیع آب در دستگاه های کارواش اتوماتیک ، ،مصرف آب را تا 40 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این مقدار کمی افزایش در فشار آب دستگاه کارواش اتوماتیک در مراحل اصلی شستشو، می تواند میزان آب مصرفی را تا 45 درصد کاهش دهد. تجهیز دستگاه های کارواش اتوماتیک به سیستم های جدید تصفیه و باز یافت آب مصرف شده در طول فرآیند شستشو نیز می تواند میزان آب مصرفی در عملیات شستشو را تا 85 در صد کاهش دهد.


لینک های مفید:

کارواش مکانیزه : فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید