پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو با کارواش دستی یا اتوماتیک در فصل زمستان

ایده های هوشمندانه برای مراقبت از خودرو در فصل زمستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

برف ، یخ و دمای سرد زمستان بر روی بخش های مختلف زندگی افراد تاثیر دارد. بسته به منطقه آب و هوایی، یخبندان و سردی هوا ممکن است بین چند هفته تا چند ماه به طول بینجامد. برف ، نمک جاده ها بر روی تایر ها و بدنه خودرو باقی می نمانند و بنابراین شستشوی منظم گل و لای های بر جای مانده ضرورت پیدا می کند. در مقاله به اهمیت استفاده از کارواش ها جهت شستشوی خودرو در فصل زمستان پرداخته می شود.

 

نکاتی جهت مراقبت از خودرو در فصل زمستان

شیشه شوی ضد یخدر کنار شستشوی منظم و با کیفیت خودرو به روش های ذکر شده ، رعایت نکات دیگری در نگهداری خودرو در فصل زمستان ضرورت دارد :

-زمانی خودرو را بشویید که زمان کافی برای خشک شدن آن قبل از غروب آفتاب باشد یا اینکه از دستگاه کارواش اتوماتیک دارای خشک کن استفاده نمایید.

-برای جلوگیری از یخ زدگی شیشه ها و دستگیره و لولای درب های خودرو، از مایع های ضد یخ استفاده کنید. مایع یخ زدای فوری De icer ساخت شرکت Kiehl ، از یخ زدگی شیشه و بدنه ها جلوگیری می نماید. همچنین مایع Anti Freeze ساخت همین شرکت، بعنوان شیشه شوی زمستانی جلوی یخ زدن شیشه ها را می گیرد و آلودگی هایی مانند روغن، نمک و اثرات حشرات را از روی سطح شیشه خودرو از بین می برد.

 

مراقبت از خودرو در فصل زمستان-بخش زیرین خودرو را در مراکز کارواش سلف سرویس به خوبی شستشو دهید یا از کارواش اتوماتیک داری سیستم زیرشویی استفاده نمایید.

-بدنه خودرو را بطور منظم واکس بزنید. ( بخصوص قبل از شروع زمستان)

-برف پاک کن ها را سالی یکبار عوض کنید.

-تیغه های برف پاک کن را از برف و آلودگی پاک کنید.

 

 

 

تعداد دفعات شستشوی خودرو

نگهداری خودرو در زمستانایده هر کس در ارتباط با دفعات شستشوی خودرو متفاوت است اما بیشتر کارشناسان ، شستشوی هفتگی یا دو هفته یکبار خودرو را پیشنهاد می دهند. شستشوی یک ماه یکبار اغلب برای حفظ کیفیت و زیبایی خودرو کفایت نمی کند. البته در فصول سرد و آب و هوای برفی ، به این علت که نمک و گل و لای جاده ها تایر ها و بخش های مختلف خودرو را به تدریج فرا می گیرد، شستشوی خودرو به روش دستی یا در مراکز کارواش باید بعد از این رخداد ها انجام شود.

 

 

 

ضرورت استفاده از کارواش در فصل زمستان

ضرورت مراقبت از خودرو در زمستانطبق آمار بدست آمده، فصل زمستان بیشترین مراجعه کننده به کارواش ها را دارد. در این آمار، استفاده از کارواش خودرو در فصل زمستان 32 درصد ، بهار 25 درصد، تابستان 25 درصد و پاییز 18 درصد می باشد. نتیجه بدست آمده ، بعلت خرابی ها و آسیب های احتمالی نمک و گل و لای جاده ها در فصل زمستان بر روی بدنه خودرو است. خودرویی که دچار آسیب های خوردگی ، تغییر رنگ و غیره نمی شود، طول عمر بیشتری خواهد داشت و ارزش آن حفظ می گردد. همچنین نقطه کوچک زنگ زده بر روی بدنه ماشین می تواند به معنی تعویض بخش قابل توجهی از بدنه باشد. در نتیجه شستشوی خودرو بلافاصله بعد از تردد دریک جاده نمک زده یا هوای برفی ، اهمیت ویژه ای دارد.

 

 

انواع مختلف تجهیزات شستشوی خودرو

کارواش اتوماتیککارواش ها در انواع مختلف دستی یا اتوماتیک موجود هستند. کارواش دستی نیازمند نیروهای خدماتی ، تجهیزات فشار قوی آب ، سیستم تخلیه و لوله کشی آب و یک محیط وسیع می باشند. دیگر کارواش ها به انواع زیر تقسیم می شوند :

کارواش سلف سرویس : در این مراکز شستشوی خودرو ، ابتدا ماشین وارد محل شستشو می شود و راننده آن شخصا بخش های مختلف عملیات را با تجهیزات تعبیه شده انجام می دهد. در این مراکز ، کلید های کنترلی جهت تمامی مراحل آبکشی ، شستشو با آب یا محلول شستشو و حتی تجهیزاتی مانند برس شستشو فراهم شده است.

کارواش اتوماتیک دروازه ای : در این کارواش ها ، یک ساختار دروازه ای متحرک بر روی خودرو حرکت می کند و عملیات شستشو و خشک کردن را انجام می دهد. بر روی این ساختار ، نازل های پاشش آب ، برس های شستشو ، نازل پاشش ماده شوینده و دمنده های خشک کن قرار دارند.

کارواش اتوماتیک تونلی : در سیستم های کارواش تونلی ، بخش های مختلفی برای انجام جداگانه عملیات های شستشو ، آبکشی ، پاشش مواد شوینده ، برس زنی و خشک کردن بدنه تعبیه شده است. خودرو ها با حرکت توسط کانوایر سیستم، به داخل این بخش ها وارد می شوند. افزایش سرعت شستشو به دلیل شستشوی همزمان چند خودرو از مزیت های این نوع کارواش های می باشد.

 

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید