پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

5 عنصر تاثیر گذار بر روی کیفیت شستشو در مراکز کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی خودرو در مراکز کارواش، با کیفیت و سرعت بالا انجام می شود. صاحبان کارواش ها، چه کارواش دستی و چه کارواش اتوماتیک ، اقدامات مهمی را برای جلب رضایت مشتری انجام می دهند. یکی از این اقدامات مهم، ارائه خدمات به بهترین وجه ممکن می باشد. در این رابطه چند عنصر مهم نقش دارند تا فرآیند شستشو با کیفیت عالی انجام شود. این عناصر و پارامتر های مهم در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

کیفیت شستشوی خودرو در مراکز کارواش

برای اپراتور کارواش، کیفیت شستشو یک مورد بسیار حیاتی و مهم است که باید هر روز مورد بررسی قرار دهند. اپراتور باید تمامی فاکتور ها را در تونل کارواش یا محیط کارواش دستی مد نظر قرار دهد تا کیفیت مطلوبی به مشتری ارائه نماید. این موضوع جهت مدیریت کارواش در روز های شلوغ و یا فصول پر تردد اهمیت بیشتری پیدا می کند. در ادامه 5 عنصر مهم که در کیفیت شستشو در کارواش ها اهمیت دارند، تشریح می شوند.

مواد شوینده مورد استفاده

مواد شوینده کارواشمواد شوینده در کارواش ها برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا بعضی مواد شوینده با توجه به نوع مواد اولیه و ph، برای حذف لکه های بر جای مانده بر روی خودرو مناسب هستند. این ماده بوسیله تجهیزات فشار قوی، دستی یا با استفاده از دستگاه های کارواش اتوماتیک بر روی سطح خودرو پاشش می شوند. مثالی دیگر ماده شوینده ای است که بر روی سطح خودرو قابل استفاده نبوده و بیشتر برای شستشوی بدنه کارواش کاربرد دارد. بنابراین انتخاب ماده شوینده مناسب یک موضوع مهم در کارواش ها می باشد. همچنین در صورتیکه مواد شوینده با ph مناسب برای فرآیند شستشوی بدنه خودرو استفاده نگردد، علاوه بر ایراد در فرآیند خشک کردن بدنه، لکه هایی بر روی خودرو ایجاد می شود. از طرف دیگر بکارگیری ماده شوینده رقیق نیز در عملکرد و کیفیت شستشو تاثیرگذار است.

 

دما

آب گرم جرم ها و آلودگی ها را بهتر از آب سرد برطرف می نماید. بنابراین در مراکز کارواش اتوماتیک یا دستی نیز استفاده از آب گرم نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت. در واقع فرآیند های خاص در کارواش ها بایستی با آب گرم انجام گیرند تا هزینه ها نیز صرفه جویی شود. همچنین استفاده از دمنده های خشک کن با حرارت بالا در سریع خشک شدن بدنه خودرو در پایان فرآیند شستشو موثر است.

فشار و اصطکاک

فشار اب کارواشاصطکاک بصورت تماس مواد شوینده با سطح خودرو تعریف می شود، در حالیکه فشار به نیروی وارد شدن به بدنه خودرو توسط آب پر فشار اشاره دارد. هر دو این فاکتور ها برای انجام یک شستشوی موثر و با کیفیت حیاتی هستند. برس های با کیفیت و نرم کارواش اتوماتیک که بر روی آن ها شامپوی مخصوص اسپری شده است، آلودگی ها را بصورت کاملا ایمن و موثر از روی سطح بدنه ماشین از بین می برد. در مورد برس ها، تمیز کردن منظم مویی آن ها، روغن کاری اتصالات، شامپو زنی و تعویض به موقع به منظور ارائه کیفیت ایده آل شستشوی ضرورت دارد. نازل های پاشش آب پر فشار بخش مهم دیگری هستند که سبب نرم شدن آلودگی های چسبیده به سطح می شوند تا برس ها بتوانند آن ها را بهتر از روی سطح محو کنند.

 

زمان

تمامی مواد کارواش مانند واکس به مدت زمانی نیاز دارند تا بطور موثر بر روی سطح خودرو اثر کنند. در یک کارواش اتوماتیک شلوغ این زمان، اغلب در حد چند ثانیه می باشد و بنابراین باید از کیفیت و عملکرد مطلوبی برخوردار باشند. بنابراین کاربر باید از مواد کارواشی استفاده نماید که با توجه به سرعت دستگاه در طول ساعات پیک نتیجه موثری را در پی داشته باشد.

کیفیت آب

کیفیت اب در کارواشآب سخت و دارای املاح باعث نابودی بسیاری از کارواش ها می شود. آب دارای حجم بالایی از مواد معدنی از عملکرد صحیح مواد شوینده کارواش بر روی سطح خودرو جلوگیری می کند و یک سطح پر از لکه و غیر قابل قبول را بوجود می آورد. خرابی تجهیزات کارواش در دراز مدت از دیگر معایب استفاده از آب املاح دار می باشد. بنابراین استفاده از سیستم های نرم کننده آب سخت و تصفیه و بازیابی آب اهمیت ویژه ای در مراکز کارواش دارد. آب تصفیه شده را می توان مجددا مورد استفاده قرار داد تا در مصرف آب صرفه جویی شود. البته سیستم های خالص سازی آب نیز برای آبکشی نهایی شستشو بکار می آیند و نتیجه مطلوبی را موجب می شوند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید