پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

پنج ترفند کاربردی در مراکز کارواش اتوماتیک جهت حذف بوی نامطبوع درون خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه فرآیند شستشوی خودرو با بکارگیری دستگاه های کارواش اتوماتیک با کیفیت بالایی صورت می پذیرد و روزانه افراد بسیاری به منظور صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از اتلاف وقت خود به مراکز کارواش اتوماتیک مراجعه می نمایند. در این مکانها انواع تجهیزات به منظور برآورده نمودن توقعات افراد و همچنین مرتفع نمودن نیازهای نظافتی خودرو بکار گرفته می شود. گاهی مشاهده می شود که مراجعین از وجود بوی نامطبوع درون خودرو شکایت دارند. وجود بوی نامطبوع درون خودرو ناشی از وجود آلودگی در بخش های درونی اتومبیل می باشد. خیلی وقت ها مواد خوراکی درون اتومبیل سرو می شوند و مقداری از این مواد بر روی سطوح کف خودرو باقی مانده و این بخش ها را آلوده می نمایند که منجر به ایجاد بوی نامطبوعی درون خودرو می شود. مسائل بسیاری از این قبیل در ایجاد این عامل تاثیرگذار می باشند که در این مقاله 5 ترفند کاربردی در این مراکز جهت حذف بوی نامطبوع درون خودرو که یکی از دغدغه مراجعین مراکز کارواش می باشد را شرح می دهیم.


1)نظافت منظم درون خودرو و حذف گرد و غبار

کارواشرایج ترین منبع ایجاد بوی نامطبوع درون خودرو، گرد و غبار می باشد. به خصوص در بخش هایی که از پارچه پوشیده شده اند ذرات گرد و غبار درون الیاف آنها نفوذ نموده و تولید بوی نامطبوعی درون خودرو می کنند. همچنین وجود ذرات گرد و غبار در میان الیاف پارچه ای منجر به پوسیدگی آنها نیز می شود. در مراکز کارواش با استفاده از جاروبرقی بخش های درونی خودرو مورد نظافت قرار می گیرد که به کمک آنها ذرات کوچک گرد و غبار از درون خودرو قابل حذف می باشد. در صورتی که این امر به صورت منظم صورت پذیرد از آسیب به بخش های درونی خودرو نیز جلوگیری به عمل می آید.

 

2)شستشوی زیرپایی ها و کفی خودرو

کارواشزیرپایی و کفی خودرو در معرض انواع آلودگی های تر و خشک قرار می گیرند که وجود این آلاینده ها بر روی زیرپایی و کفی منجر به بروز بوی نامطبوع درون خودرو می شود. در مراکز کارواش اتوماتیک انواع تجهیزات کارواش مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این تجهیزات دستگاه زیرپایی شوی مکانیزه است که شستشوی بهینه کفی خودرو را فراهم می آورد. با استفاده از این دستگاه مکانیزه زیرپایی ها با کیفیت بالایی مورد شستشوی قرار می گیرند.

 

 

3)استفاده از بخارشوی جهت نظافت درون خودرو

کارواشاز آنجا که درون خودرو محیطی بسته می باشد در صورت استفاده از آب در نظافت درون خودرو، امکان خشک شدن کامل بخش های درونی وجود ندارد. از طرفی باقی ماندن آب درون خودرو تولید بوی نامطبوعی می کند. اما با استفاده از دستگاه های بخارشوی که یکی از تجهیزات کارآمد جهت نظافت درون خودرو می باشند، پیشنهاد می گردد. گرما جهت حذف باکتری ها، میکروبها و عوامل بیماری زا بسیار مناسب می باشد. دستگاه بخارشوی یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در مراکز کارواش می باشد که امکان ضدعفونی بخش های درون خودرو را نیز فراهم می آورد.

 

 

4)نظافت و یا تعویض فیلتر هوا

کارواشنقش فن در خودرو به جریان انداختن هوا می باشد در سیستم فن یک فیلتر وجود دارد که وظیفه آن تصفیه ذرات موجود در کابین خودرو می باشد. این فیلتر در گذر زمان با به دام انداختن ذرات آلاینده موجود در هوا دچار آلودگی می شود و کارایی آن را مختل می نماید. به منظور بهبود کیفیت و تصفیه مناسب هوای درون خودرو نظافت و تعویض آن بسیار کمک کننده می باشد. امروزه در مراکز کارواش حرفه ای امکاناتی نظیر تعویض بخش های کاربردی خودرو وجود دارد.

 

 

5)استفاده از تصفیه کننده های هوا درون خودرو

کارواش

پس از شستشوی کامل بدنه خودرو و نظافت موثر کابین اتومبیل در مراکز کارواش استفاده از تصفیه کننده های هوا و خوشبو کننده ها پیشنهاد می گردد. وجود این دو محصول به صورت همزمان درون خودور امکان ایجاد هوایی مطبوع را درون خودرو فراهم می آورد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید