پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

حفظ و نگهداری از سیستم خشک کن کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه کارواش اتوماتیک از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که عملکرد زنجیروار این بخش ها شستشو و نظافت بهینه خودرو را به دنبال دارد. دستگاه کارواش پس از شستشوی اتومبیل خود نیزبه منظور کارآیی مفید و به دور از اختلال در عملکرد نیاز به نگهداری و شستشوی دارد. نحوه صحیح نگهداری از تجهیزات کارواش سبب زیبایی ظاهر تجهیزات نیز می شود و مشتریان در صورت مشاهده تصویری زیبا از این تجهیزات پیش از پیش جذب این مراکز می شوند. کارواش اتوماتیک از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که یکی از این بخش ها سیستم خشک کن می باشد. سیستم خشک کن در مرحله نهایی شستشوی خودرو عملیات حذف آب از بدنه اتومبیل را بر عهده دارد. به دلیل بالابودن اهمیت این بخش حفظ و نگهداری از آن به صورت زمانبدی شده صورت می پذیرد که در نتیجه عملکرد بهینه این بخش به ارمغان می آید.

عملکرد سیستم خشک کن کارواش اتوماتیک

سیستم خشک کن همانطور که از نام آن پیداست عملیات خشک نمودن خودرو را در پایان فرآیند شسشتوی به انجام می رساند و از مهم ترین تجهیزات کارواش به شمار می رود. سیستم خشک کن مجهز به تعداد زیادی فن می باشد که با جریان هوایی از درون این  فن ها در محور خشک کن، عملیات رطوبت زدایی به کمک این تجهیزات به انجام می رسد. همچنین وجود نازل های متفاوت امکان خشک کردن مقطعی سطوح و بعلاوه رطوبت زدایی کلی خودرو را نیز فراهم آورده است. به همین دلیل نقش عمده ای در ایجاد نتیجه مطلوب در فرآیند شستشوی ایفا می نماید. وجود این سیستم در کارواش اتوماتیک همواره با زدودن رطوبت از سطح، امکان حفاظت از رنگ بدنه نیز فراهم آورده است. به همین دلیل حفظ و نگهداری از این بخش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

 

حفظ و نگهداری مناسب از سیستم خشک کن

فاکتورهای بسیاری در بر هم زدن شرایط مطلوب این سیتم تاثیرگذار می باشد لذا انجام چند ترفند می تواند از آسیب به این بخش جلوگیری به عمل آورد و همچنین بر عمر مفید آن بیفزاید.

1)در هنگام نصب و راه اندازی کارواش اتوماتیک به محل نصب خشک کن توجه نمایید زیرا در صورت قرارگیری این سیستم در نقاط ناهموار صدای ایجاد شده توسط خشک کن افزایش می یابد.

2)سیتسم خشک کن را همانند سایر بخش های کارواش اتوماتیک به صورت زمانبندی شده کنترل نموده و از سلامت فن ها اطمینان حاصل نمایید.

3)پس از شستشوی اتومبیل ها توسط کارواش اتوماتیک، شستشوی و نظافت تجهیزات کارواش علی الخصوص سیستم خشک کن از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت نظافت بهینه این سیستم از ایجاد لایه های عمیق گرد و غبار در درون فن ها و سیسم پیچ های سیتسم خشک کن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

4)کنترل جوشها و اتصالات جهت اطلاع از ترک ها و آسیب ها شما را در حفظ و نگهداری از این سیستم یاری می نماید و در صورت اطلاع از این مشکلات میتوان هزینه های تعمیز و نگهداری را کاهش داده و از خطرات و آسیب های احتمالی ممانعت نمود.

5)نازل های جریان هوا از مهم ترین بخش سیستم خشک کن دستگاه کارواش اتوماتیک می باشد که باید از عملکرد صحیح این بخش اطمینان حاصل نمائید. وجود شی ء خارجی مانع از جریان بهینه هوا در این بخش ها می شود بدین منظور با قطع برق سیستم درونی خشک کن را از آلودگی ها پاکسازی نمائید.

 

مزایای سیستم خشک کن در کارواش اتوماتیک

در پایان فرآیند شستشوی خودرو، قطرات آب همواره بدنه خودرو را می پوشاند که در صورت عدم پاکسازی و مهار آنها، قطرات به کلی خشک شده و بر روی بدنه خودرو لکه های بسیاری به وجود می آورد. سیتسم خشک کن کارواش اتوماتیک با رطوبت زدایی موثر سبب جلوگیری از ایجاد این لکه ها بر بدنه می شوند و از جدا شدن رنگ بدنه خودرو درکه در بلند مدت بر اثر وجود رطوبت بر سطح بدنه به وجود می آید جلوگیری به عمل می آورد. سیستم خشک کن کارواش اتوماتیک مجهز به سنسور الکتریکی می باشد که از برخورد آن با بخش های مختلف خودرو همچون آینه ها و سایر اجزای خارجی خودرو جلوگیری به عمل می آورد. وجود سیستم خشک کن شستشوی بهینه خودرو را به ارمغان می آورد و در نهایت اتومبیل به دور از هر گونه رد آب، کاملا براق و زیبا از دستگاه کارواش اتوماتیک خارج می شود.

 

لینک مرتبط:

تجهیزات کارواش : کارواش تمام اتوماتیک

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید