پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

انجام پیش شستشو گامی موثر در محافظت از خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همه ما به این موضوع آگاهی داریم که در به انجام رسانیدن یک فرآیند با نتیجه ای مطلوب مراحل صورت گرفته در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان یک روش کاری، این موضوع برای دست یافتن به همه اهداف صدق کرده و مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین در زمینه کارواش و شستشوی ماشین نیز چگونگی انجام کار و مراحل آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. کارشناسان با تجربه در زمینه اتومبیل و کارواش همواره پیش شستشوی اتومبیل را به عنوان یک گام ضروری مورد تاکید قرار می دهند که نه تنها به از بین بردن آلودگی های سر سخت کمک می کند، بلکه سبب حذف انواع آلودگی های روغنی، گرد و خاک و مواد آلی می شود که به دلیل استفاده پیوسته از خودرو سطح آن را فرا گرفته و به مرور زمان تثبیت شده است.


اهمیت پیش شستشو در کارواش

به طور کلی شستشوی اولیه وسایل نقلیه از چند نظر دارای اهمیت می باشد:


1- رینگ

رینگ اتومبیل از قسمت هایی محسوب می شود که از شیارهای زیادی تشکیل شده و برای تمیز نمودن آن تمرکز بیشتری لازم است. روغن، تماس لاستیک ها با آسفالت خیابان ها و دوده های سیاه ناشی از ترمز از جمله عوامل کثیفی رینگ ها هستند. این لایه های آلودگی سطح رینگ را می پوشاند و در نهایت موجب کاهش میزان درخشندگی آن ها می شود. اگر رینگ ها با شیوه ای صحیح پیش شستشو نشده و آلودگی های آن رفع نگردد، منجر به زنگ زدگی رینگ خواهد شد که آسیب های جبران ناپذیری بر جای می گذارد.


2- بدنه و پنجره های خودرو

یکی دیگر از بخش های مهم اتومبیل که نیاز به یک شستشوی اولیه دارد، بخش جلویی آن می باشد که در هنگام رانندگی به دلایل متعدد هم چون برخورد حشرات و دیگر مواد آلی دچار آلودگی می شود. به خصوص در فصل های گرم سال بقایای حشرات و فضولات پرندگان اثرات بیشتری به جا می گذارند که همه آن ها دشمنان سر سخت بدنه و پنجره های ماشین هستند و گرمای هوا این آلودگی ها خشک می کند. انجام پیش شستشوی اتومبیل این آلودگی ها را از میان برمی دارد و مانع از باقی ماندن تکه های کوچک کثیفی و علائم ناخوشایند آسیب رساندن به سطح بدنه، می شود.


3- حذف آلاینده های ترافیکی

در نهایت، از دیگر عوامل آلودگی خودروها که به طور معمول به دست فراموشی سپرده می شود و فرآیند پیش شستشو را ضروری می سازد، آلودگی های ناشی از ترافیک به شمار می آید که به صورت یک غشا سطح خودرو را در بر می گیرد. غشای آلودگی به دلیل تردد اتومبیل در شهرها و محیط های مختلف به وجود می آید. گرد و غبار آلاینده به علت دود اگزوز و آسفالت تشکیل می گردد.


جلوگیری از آسیب رسیدن به ماشین با پیش شستشو در کارواش

تجهیزات کارواش مربوط به عملیات پیش شستشو جهت از میان برداشتن آلاینده های ترافیکی، آلودگی های رینگ و مواد آلی، به طور اختصاصی طراحی و ساخته شده اند. فرآیند شستشوی اولیه با قدرت بالا سبب از میان برداشتن تمامی آلودگی های چسبیده به خودرو را مانند روغن، دوده، اثر حشرات و … می گردد.

به عنوان اولین گام، فرآیند پیش شستشو این اجازه را به دارندگان خودرو می دهد که با سخت ترین آلودگی ها مبارزه کنند. بنابراین پیش شستشو اثر بخشی نظافت با تجهیزات کارواش مکانیزه و حتی با استفاده از تجهیزات شستشوی فشار قوی را بهبود بخشیده و تمیزی بهتری بر جای می گذارد. با در نظر گرفتن عملیات پیش شستشو نه به عنوان یک مرحله اختیاری بلکه به عنوان یکی از مراحل اصلی کارواش، بهترین نتیجه برای شسشتوی با کیفیت انواع اتومبیل در کارواش به دست خواهد آمد.


لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید