پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو با کارواش در فصل پاییز

مهیا کردن خودرو برای فصل پاییز

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

فصل گرم تابستان به پایان رسیده و در روز های ابتدایی فصل پاییز هستیم. مالکان خودرو ها برای مهیا ساختن وسیله نقلیه خود جهت استفاده در این فصل می بایست به موارد متعددی توجه نمایند. رعایت کردن این نکات با توجه به شرایط آب و هوایی فصل پاییز و به منظور مراقبت از خودرو ضرورت دارد. این موارد از بررسی بخش های مختلف خودرو تا شستشوی آن بوسیله کارواش تمام اتوماتیک یا دستی را شامل می شوند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

بررسی ترمز و لاستیک ها

تنظیم باد تایر خودروبه دلیلی آب و هوای نا مساعد به همراه شرایط نا مناسب جاده و خطرات دیگر، خودرو ها باید دارای سیستم ترمز قوی باشند. در فصل پاییز چنین شرایطی وجود داشته و با توجه به بارش باران و شرایط جوی ، ترمز خودرو باید به درستی چک شده باشد. همچنین اگر لاستیک ها ساییده و در نتیجه صاف شده باشند ، برای عملکرد بهتر سیستم ترمز باید آن ها را تعویض نمود. باد لاستیک ها مورد دیگری است که می بایست بررسی و تنظیم شود.

 

 

تنظیم نور چراغ ها

تنظیم نور خودرومیزان نور چراغ های خودرو ، باید بطور منظم بررسی شود. همچنین مالکان خودرو ها باید عملکرد صحیح چراغ های عقب ، چراغ ترمز و فلاشر را مورد بررسی قرار دهد. تمیز بودن چراغ ها و نور مناسب آن ها موجب ایمن تر شدن رانندگی بخصوص در فصول سرد و شرایط جوی نا مساعد می شود و از تصادفات جلوگیری می نماید.

 

 

 

 

بررسی تیغه برف پاک کن

تیغه برف پاک کنتیغه برف پاک کن باید بطور کامل شیشه خودرو را تمیز کند تا محیط اطراف برای راننده به خوبی قابل مشاهده باشد. خراب بودن تیغه و عملکرد نا صحیح آن بخصوص در آب و هوای بارانی ، موجب دشوار یا غیر ممکن شدن رانندگی می شود. بنابراین با آغاز فصل پاییز ، رانندگان وسایل نقلیه باید تیغه های برف پاک کن را چک کرده و در صورت لزوم آن ها تعویض نمایند.

 

 

 

بازبینی سیستم گرمایش و باتری ها

بررسی باتری ماشینبا سرد شدن هوا ، مالکان خودرو ها باید سیستم گرمایشی وسیله خود را بازبینی نمایند. همچنین می بایست از عملکرد صحیح گرم کن شیشه عقب مطمئن شد تا در صورت برودت هوا ، مشکلی در دید راننده ایجاد نشود. بعلاوه در هوای سرد ، وجود یک باتری سالم و با شارژ کامل جهت روشن شدن خودرو ضروری است. قبل از شروع فصل پاییز بهتر است باتری خود را بررسی و در صورت لزوم آنرا تعویض نمایید.

 

 

 

بررسی اجزای موتور ، آب رادیاتور و روغن خودرو

تنظیم میزان روغن موتوربازبینی، تعویض یا تعمیر اجزای موتور که در زیر کاپوت ماشین قرار دارند ، دیگر موردی است که باید در شروع فصل سرما مد نظر قرار گیرد. ترک ها ، نشتی یا شل بسته شدن اتصالات مربوط باید بررسی و بخش های آسیب دیده تعویض شوند. روغن موتور ، روغن ترمز ، واسکازین و آب رادیاتور نیز باید به میزان کافی موجود باشند. تعویض روغن خودرو در زمان مشخص شده و بررسی فیلتر هوا سبب عملکرد بهتر خودرو می شود. در ادامه در وضعیت سرد بودن موتور ، آب و ضد یخ را داخل رادیاتور بریزید.

 

 

شستشوی خودرو در مراکز کارواش اتوماتیک یا دستی

شستشوی خودرو با کارواش دستی یا اتوماتیکفصول سرد سال با بارش های باران و برف همراه بوده و بنابراین افراد باید نسبت به فصول گرم تعداد دفعات بیشتری خودروی خود را شستشو دهند. در فصل پاییز، برگ های جدا شده از درختان می توانند اثرات نا مطلوبی بر روی بدنه خودرو بگذارند و در نتیجه افراد باید بطور منظم وسیله نقلیه خود را تمیز نمایند. شستشوی دستی خودرو معمولا خسته کننده بوده و وقت زیادی از افراد تلف می کند. امروزه مراکز کارواش به خوبی نیاز مالکان خودرو را در این زمینه تامین نموده اند. در کارواش دستی ، سیستم های پاشش آب پر فشار و نیروهای خدماتی وظیفه تمیز و خشک کردن ماشین را بر عهده دارند. از طرف دیگر در سیستم های کارواش اتوماتیک ، نیروی خدماتی دخالتی در انجام عملیات نداشته و فقط سیستم کنترلی هوشمند دستگاه را تنظیم می نماید. کارواش اتوماتیک از برس های شستشو ، نازل های پاشش ، دمنده های هوا و سیستم کنترلی هوشمند قابل تنظیم بهره می برد. سرعت بالای شستشو ، کیفیت عالی و عدم آسیب رساندن به بدنه از ویژگی های مهم دستگاه اتوماتیک کارواش به حساب می آید.

 

لینک های مفید :

کارواش : لیستی از تجهیزات شستشوی خودرو

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید