پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

سیستم تصفیه و بازیافت آب در کارواش ها

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اگرچه شستشوی ماشین ها باعث زیبایی ظاهر خودرو و درخشش هر چه بیشتر آنها می شود، اما می تواند آثار مخربی برای محیط زیست نیز داشته باشد. ورود آلاینده ها و مواد شوینده به آب های زیر زمینی باعث ورود آلودگی ها به محیط زیست می گردد. حذف هر چه بهتر و بیشتر آلاینده ها و مواد شیمیایی از آب مصرف شده برای نظافت خودرو به منظور حفظ محیط زیست و تامین سلامت انسان ها و دیگر موجودات زنده امری ضروری می باشد. استفاده از کارواش اتوماتیک به جای شستشوی دستی خودرو ها تاثیر چشم گیری در کاهش مصرف آب دارد. در یک شستشوی دستی، با استفاده از شیلنگ آب حدود 400 لیتر آب مصرف می شود در حالی که برای شستشوی ماشین با دستگاه کارواش اتوماتیک، حدود 150 لیتر آب مصرف می شود.

 

مزایای تصفیه و بازیافت آب مصرفی در کارواش تمام اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و سیستم تصفیه آببرای کاهش هر چه بیشتر آب مصرفی در کارواش ها و سازگاری آنها با محیط زیست، شرکت های سازنده کارواش، دستگاه های تصفیه ای طراحی کرده اند که با حذف حداکثری آلاینده های جامد و شیمیایی از فاضلاب کارواش ها، باعث ارتقا کیفیت آب فضلاب و برگشت آن به چرخه شستشوی خودرو ها شده است. تصفیه آب مصرف شده در کارواش ها علاوه بر کاهش آسیب های وارده به محیط زیست، حفظ منابع طبیعی وصرفه جویی در مصرف آب، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. در بسیاری از کشور ها شستشوی خودرو در کنار خیابان ممنوع می باشد. آب ناشی از شستشوی خودرو علاوه بر اینکه حاوی مواد شوینده است، شامل روغن، گریس، قیر و ذرات معلق بوده که نفوذ آنها به آب های زیر زمینی خطرناک می باشد.

 

صرفه جویی در حجم آب مصرفی در کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و کاهش دئر مصرف آبمجهز بودن کارواش اتوماتیک به سیستم تصفیه آب، منجر به کاهش چشم گیر حجم آب مورد نیاز برای کارواش خودرو ها می شود. همانطور که پیش تر اشاره شد، حجم آب مصرفی برای شستشوی یک خودرو در کارواش آتوماتیک تقریبا برابر با 150 لیتر می باشد، در حالیکه با تجهیز کارواش اتوماتیک به سیستم های تصفیه، این حجم به 10 تا 50 لیتر کاهش می یابد.

 

کاهش در  هزینه ها

کارواش اتوماتیک و کاهش هزینه هاسیستم های تصفیه و بازیافت آب بکار رفته در کارواش های اتوماتیک علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، باعث کاهش هزینه آب شرب مورد نیاز برای شستشو و هزینه دفع فاضلاب می شوند. این سیستم ها قادر به کاهش 80 درصدی هزینه ها هستند. در کنار ویژگی های قید شده در بالا این دستگاه ها به گونه ایی صراحی شده اند که قادر به جداسازی آلاینده ها و مواد شوینده کارواش نیز می باشند.

 

انواع سیستم تصفیه کارواش

به طور کلی از دو دسته سیستم در تصفیه آب کارواش ها استفاده می شود که عبارتند از سیستم تصفیه فیزیکی و سیستم تصفیه شیمیایی. در زیر به توضیح مختصری از این سیستم ها می پردازیم:


سیستم تصفیه فیزیکی آب

کارواش اتوماتیک و سیستم تصفیه آببه منظور جداسازی ذرات ریز معلق در آب و جلوگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به بدنه خودرو ها از سیستم فیلتراسیون برای تصفیه فیزیکی و بازیافت آب بکار رفته در کارواش ها استفاده می شود. استفاده از مواد آتشفشانی متخلل در ساختار این گونه از دستگاه ها ضامن تصفیه حداکثری آب می باشد. دستگاه های تصفیه فیزیکی آب، ابعاد کوچک و فشرده ایی  داشته و فضای کمی را اشغال می کنند.

 

سیستم تصفیه شیمیایی آب

کارواش اتوماتیک و سیستم تصفیه آبدستگاه های تصفیه بیولوژیکی با حذف قابل توجه ذرات و ترکیبات آلی ناشی از مواد شوینده، روغن ها و مواد حاصل از واکس ها باعث ارتقا کیفیت آب مصرفی برای استفاده مجدد در فرآیند کارواش می گردد.




لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید