پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

8 باید و نباید برای احداث کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش ها تاسیسات متنوع و بعضا پیچیده ای هستند که احداث آن ها به برنامه ریزی دقیق و بدون نقص نیاز دارد. مدل های دستی و اتوماتیک کارواش بایستی به طور دقیق و با جمع آوری اطلاعات در زمینه های گوناگون راه اندازی شوند تا سودآوری و رضایت مندی مشتری تضمین گردد. در این مقاله به باید ها و نباید هایی اشاره می شود که توجه به آنها در راه اندازی کارواش ضرورت دارد.

انواع کارواش

کارواش ها در دو دسته کلی دستی و اتوماتیک طراحی و احداث می شوند. مراکز دستی از تجهیزات ساده بهره برده و نیازمند یک کاربر برای شستشوی هر خودرو هستند. در مقابل کارواش اتوماتیک دارای تجهیزات مکانیزه هوشمندی است که سطح خودرو ها را بدون نیاز به کاربر شستشو می دهند. در مراکز کارواش دستی عملیات با سطح کیفی پایین تر و زمان بیشتر شستشو می شوند در حالیکه در مراکز اتوماتیک شستشوی خودرو، عملیات سریع، دقیق و با کیفیت بالا صورت می گیرد.

 

باید های راه اندازی کارواش

باید های احداث و راه اندازی کارواش به مواردی اشاره دارد که رعایت آن ها برای احداث این مجموعه ها ضروری و مهم است.

طراحی مناسب با کمک حرفه ای ها

طراحی مناسب کارواش تاثیر قابل توجهی بر روی جذب مشتریان، سرعت ورود و خروج خودرو ها و تعداد ورود مشتریان دارد. به همین دلیل رعایت جزئیات در طراحی کارواش با کمک فردی با تجربه در این زمینه اهمیت پیدا می کند.

تمرکز روی کیفیت

کسب و کار هایی مانند کارواش به شدت به بازگشت مشتریان وابسته هستند. اگر به کیفیت ارائه خدمات توجه نشود، تجربه بدی برای مشتریان ایجاد شده و بازگشت آن ها را منتفی می کند. بنابراین بایستی از همان روز اول راه اندازی کارواش ، تمرکز ویژه ای بر روی کیفیت صورت گیرد.

مستقل عمل کردن

مجموعه نباید برای انجام خدمات و سرویس و نگهداری از تجهیزات به بیرون متکی باشد. در واقع بهتر است نیروهای خدماتی کارواش به درستی آموزش ببینند تا در مواقع بروز مشکل، حل آن توسط افراد داخل مجموعه انجام گیرد. همچنین مسئول کارواش باید دانش خود را در زمینه مدیریت مشکلات احتمالی بالا ببرد.

تمرکز بر روی درآمد تا بر روی تعداد مشتری

اگرچه تعداد مشتریان در سال با درآمد کل در ارتباط است اما معاد آن نمی باشد. ارائه خدمات خاص یا ویژه می تواند دریافتی بیشتری را به ازای یک مشتری برای کارواش داشته باشد.

 

نباید های راه اندازی کارواش

انجام ندادن بعضی از امور در راه اندازی کارواش موجب بهبود عملکرد در کارواش می شود. نادیه گرفتن این امور مانند عدم توجه به تعمیر و نگهداری منظم تجهیزات علاوه بر به بار اوردن هزینه های اضافی از تعداد مشتریان و سودآوری نیز می کاهد.

احداث نکردن کارواش در یک مکان کوچک

اگر کارواش برای مکان شما خیلی کوچک است، مدیریت ترافیک ورودی خودرو ها دشوار بوده و به مرور موجب تخریب تجهیزات کارواش و تجربه نا مناسب مشتری می شود.

عدم اعتماد به توصیه های فروشندگان

برای خرید تجهیزات کارواش، مواد شوینده و دیگر تجهیزات مورد نیاز تنها نباید به توصیه فروشنده اعتماد کرد. تجهیزات کارواش و دیگر موارد مورد نیاز باید ابتدا با مشورت یک فرد با تجربه و تحقیق بر اساس نیاز خریداری شوند.

دست کم نگرفتن استهلاک تجهیزات

وجود آب در فرآیند شستشو و عملکرد مداوم تجهیزات در کارواش های دستی و اتوماتیک به مرور باعث استهلاک آنها می شود. بنابراین تعمیر و نگهداری تجهیزات کارواش بایستی بطور جدی انجام گیرد. همچنین برنامه ریزی صحیح برای جایگزینی و تعمیر تجهیزات و هزینه های جایگزینی آن ها بایستی صورت پذیرد.

فراموش نکردن بازاریابی

اگر از حداکثر ظرفیت مجموعه استفاده نمی شود، هنوز به پتانسیل کامل شستشو در کارواش نرسیده اید. استفاده از روش های مدرن بازاریابی، تبلیغات مشارکتی خیابانی، روش های چاپی و دیجیتالی می تواند به گسترش کسب و کار کارواش کمک نماید. در نتیجه مشتریان بیشتری به مجموعه شما مراجعه خواهند کرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید