پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
قطارشوی اتوماتیک

قطار شوی اتوماتیک بهترین راه جهت شستشوی واگن های قطار و مترو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

حجم قابل توجهی از حمل و نقل عمومی توسط قطار های شهری و برون شهری انجام می شود. تردد این قطار ها بر روی ریل ها و در شرایط آب و هوایی نا مساعد و یا همراه با گرد و خاک می تواند موجب آلودگی بدنه واگن ها گردد. بنابراین استفاده از ابزاری جهت شستشوی واگن ها می بایست مد نظر قرار گیرد. کارواش قطار شوی اتوماتیک یکی از بهترین تجهیزات شستشو در این زمینه است که در این مقاله به بررسی آن پرداخته می شود.

 

ضرورت استفاده از قطار شوی اتوماتیک

قطارشوی اتوماتیکوسعت زیاد بدنه قطار ها ، امر نظافت و شستشوی آن ها به روش دستی را سخت و تقریبا غیر ممکن ساخته است. از طرفی با توجه به تردد زیاد قطار ها بخصوص واگن های مترو بر روی ریل ، امر نظافت و شستشو می بایست بطور منظم یا روزانه انجام شود. این دو مورد باعث شده تا تجهیزات اتوماتیک شستشوی قطار به بهترین تجهیزات در این زمینه تبدیل شوند. کارواش اتوماتیک قطار شوی با سرعت و کیفیت بالا و بوسیله یک سیستم مکانیزه ، قطار ها را شستشو می دهد. تمیزی قطار ها علاوه حفظ زیبایی آن ها ، حس خوبی را به مسافران القا نموده و در حفظ کیفیت بدنه آن ها موثر است. ترین واش ها همچنین در مصرف آب صرفه جویی می کنند و بدون آسیب به بدنه و شیشه ها ، عملیات را انجام می دهد. در نتیجه سازمان های حمل و نقل ریلی و شهرداری ها نیازمند استفاده از این تجهیزات شستشوی قطار هستند.

 

تجهیزات و بخش های مختلف ترین واش

یک قطار شوی اتوماتیک ، از تجهیزات مدرن ، مکانیزه و هوشمند شستشو بهره می برد. مدل های مختلفی از این دستگاه ها توسط شرکت های سازنده تجهیزات کارواش ساخته می شود که در این مقاله ، نسل جدید و پیشرفته آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. تجهیزات این مدل از قطار شوی ها در محل نگهداری قطار ها و در دو طرف قطار تعبیه شده اند و شامل موارد زیر هستند :

 

ریل قطار شوی1-ریل : تجهیزات شستشو از طریق یک ریل در امتداد واگن ها حرکت می کنند تا عملیات در مدت زمان کم تری به انجام برسد.

 

 

 

 

 

 

چراغ ورودی کارواش قطارشوی2-چراغ کنترل حرکت : در بخشی از عملیات شستشوی قطار ، نیاز است تا قطار توسط کاربر آن به جلو برده شود یا متوقف شود. اطلاع رسانی به کاربر در این زمینه به کمک چراغ اعلان سبز یا قرمز صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

 

زیرشویی3-تجهیزات پیش شستشو : اولین مرحله شستشوی قطار ، پیش شستشو می باشد. در این مرحله نازل های پاشش آب ، جریان آب را با فشار بالا به بدنه اسپری می نمایند تا بخشی از آلودگی بدنه از بین برود و شرایط برای برس زنی فراهم شود.

 

 

 

 

 

قطار شوی4- برس ها : برس های کارواش اتوماتیک ، از طریق تماس کامل با بدنه واگن ها ، آلودگی ها را به خوبی از بین می برند. این برس ها معمولا بوسیله شامپو تمیز می شوند تا عملیات با کیفیت بهتری انجام گیرد. برس های شستشو در مدل های مختلف ترین واش دارای تعداد و ترکیب متفاوتی بوده و از جنس پلی اتیلن یا فوم هستند. برس های عمودی وظیفه تمیز نمودن بخش های کناری قطار و دو برس افقی وظیفه شستشوی بخش جلو و عقب آن را بر عهده دارند. عملیات برس زنی همراه با پاشش آب توسط نازل های پر فشار انجام می گیرد.

5- آبکشی نهایی : در این بخش ، با استفاده از پاشش آب از طریق نازل های پاشش آب ، مرحله نهایی شستشو انجام می شود.

 

قطارشوی6-خشک کن : در بعضی از ترین واش ها ، امکان پاشش واکس بر روی بدنه و شیشه های واگن های مترو و قطار فراهم شده است. با پاشش واکس خشک کن، قطرات آب پراکنده شده و در نتیجه سطح با سرعت بیشتری خشک می گردد. عدم لکه شدن بدنه و شیشه ها و کاهش جذب آلودگی از مزایای استفاده از واکس کارواش می باشند.

7-سیستم تصفیه آب : در کارواش های اتوماتیک ، افراد می توانند از سیستم های تصفیه آب استفاده کنند. با بکارگیری این سیستم آب مورد استفاده ، دوباره به چرخه مصرف باز می گردد. سیستم های تصفیه، املاح و آلودگی های آب را حذف نموده و آب مصرف شده مجددا قابل استفاده می نمایند. در نتیجه در مصرف آب و هزینه های برق کاهش چشم گیری ملاحظه خواهد شد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید