پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

شستشو و نظافت دستگاه کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه های کارواش نیز همانند تمامی دستگاه های مکانیزه، به منظور افزایش طول عمر مفید قطعات تشکیل دهنده وافزایش کیفیت نظافت و شستشو نیازمند رسیدگی و مراقبت می باشند. نظافت دستگاه های کارواش در کنار نظافت محیط می تواند تاثیرات مثبتی در جلب اعتماد مشتریان داشته و با جذب بیشتر مشتریان تاثیر مستقیمی در افزایش راندمان و بهره وری دستگاه داشته باشد. نظافت و شستشوی دستگاه با استفاده از شوینده های مخصوص، جلوه های ظاهری دستگاه کارواش اتوماتیک را افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که ظاهر و تمیزی دستگاه و محیط کارواش نشان دهنده میزان اعتبار سیستم مدیریتی می باشد. البته رعایت نکات ایمنی برای انجام عملیات نظافتی ضروری بوده و بهتراست تا پیش از انجام هر گونه نظافتی از خاموش بودن دستگاه مطمئن بوده و به منظور دسترسی به نقاط دور از دسترسی چون قسمت های بالایی برس ها و خشک کن های دستگاه از ابزار های مناسبی چون نربان استفاده نمود.

 

ضرورت نظافت برنامه ریزی شده

کارواش اتوماتیکرعایت برنامه ایی منظم برای نظافت و رسیدگی به دستگاه کارواش تاثیر به سزایی در کارآیی دستگاه و طول عمر مفید آن دارد. البته در نظر گرفتن شرایط جوی محیط و موقعیت دستگاه نیز نقش مهمی در تناوب شستشو و نظافت دستگاه اتوماتیک شستشوی ماشین دارد. به عنوان مثال دستگاه هایی که در فضای باز قرار داشته و در معرض مستقیم شرایط آب و هوایی می باشند، نسبت به کارواش هایی که در فضا های سربسته مستقر هستند، به دفعات بیشتری برای نظافت نیاز دارند.

 

رسوب زدایی از دستگاه کارواش

کارواش اتوماتیکرسوبات آهکی اصلی ترین آلودگی در این دستگاه ها بوده و از این رو، نظافت و از بین بردن این رسوبات یکی از مهمترین بخش ها در فرآیند نظافت دستگاه کارواش اتوماتیک می باشد. میزان رسوب ایجاد شده در دستگاه های شستشوی ماشین ارتباط مستقیمی با کیفیت آب مصرفی دستگاه دارد. استفاده از سیستم های تصفیه آب به منظور حذف آلاینده های آهکی و محلول در آب و کاهش سختی آن نقش موثری در کاهش رسوبات آهکی ایجاد شده در این دستگاه ها دارد. نظافت و رسیدگی به بخش هایی چون، سیستم لوله کشی و استفاده از مواد شوینده مناسب به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب در دستگاه امری ضروری می باشد.. استفاده از مواد شوینده مناسب با حذف تمامی رسوبات آهکی، روغنی و آلاینده های سرسخت تاثیر بسزایی در نظافت دستگاه کارواش دروازه ایی ایفا می نماید. استفاده از محلول های ضد رسوب در شستشوی تجهیزات کارواش دروازه ایی مانع از ایجاد هر گونه لک بر روی دستگاه و تجهیزات آن می شود.

 

جنس بدنه دستگاه کارواش اتوماتیک و نقش آن در عمر مفید دستگاه

کارواش اتوماتیکاستفاده از استیل ضد زنگ در ساخت بدنه دستگاه نقش مهمی در افزایش طول عمر آن دارد. این دستگاه ها به خاطر نوع فعالیت و قرار گرفتن در محیط های مرطوب مستعد خوردگی می باشند. در حالیکه استفاده از استیل ضد زنگ در ساختار بدنه این دستگاه ها، موجب حفاظت از بدنه دستگاه در برابر خوردگی می شود.

 

برس های دستگاه کارواش و نقش آنها در افزایش کیفیت نظافت

کارواش اتوماتیکنظافت و رسیدگی به برس های دستگاه از موارد مهم دیگری می باشد که در نظافت و رسیدگی به دستگاه کارواش در نظر گرفته می شود. نظافت سطوح بدنه خودرو ارتباط مستقیمی با تمیزی برس های دستگاه کارواش دروازه ایی دارد در نتیجه برس های آلوده توانایی از بین بردن آلودگی های چسبید به سطوح خودور را نداشته و حتی در برخی موارد موجب آلودگی بیشتر خودرو می شوند. از این رو استفاده از شامپو ها برای نظافت و شستشوی برس ها تاثیر به سزایی در کیفیت نظافتی دستگاه و نهایتا جلب رضایت مشتریان دارد. ترکیبات خاص به کار رفته در این شامپو ها با ممانعت از رشد انواع قارچ ها و باکتری ها در بین الیاف برس ها، موجبات افزایش عمر مفید آنها را فراهم می آورند.

 

لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید