پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
سیستم رینگ شوی کارواش اتوماتیک

شستشوی با کیفیت و ایمن چرخ و رینگ خودرو بوسیله کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

از بین بردن آلودگی های سطح خودرو و شستشوی آن برای مالکان این وسیله دارای اهمیت است. رفع این آلودگی ها که می توانند بعلت گرد و خاک و آلودگی هوا و همچنین آلودگی های ناشی از لنت ترمز ایجاد شوند، ارزش وسیله نقلیه را حفظ نموده و جلوه زیبایی به آن می دهد. برای شستشوی خودرو ، روش دستی یا کارواش اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بخش های فرآیند شستشو مربوط به چرخ های خودرو می باشد. نکاتی در هر کدام از روش های ذکر شده برای انجام شستشوی چرخ و رینگ خودرو وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم.

 

اهمیت شستشوی رینگ ها

شستشوی دستی رینگ خودرو

به دام افتادن آلودگی ها بر روی لبه رینگ ماشین و داخل آن، بخصوص در فصل های سرد سال، آنرا از حالت اولیه خارج می نماید. این آلودگی ها در درازمدت انباشته شده و از بین بردن آن ها را با مشکل روبرو می نماید. بعلاوه با جمع شدن آلودگی بر روی رینگ ها، احتمال زنگ زدگی وجود دارد. بنابراین امر شستشوی رینگ در کنار شستشوی بخش های دیگر خودرو مورد توجه است. برای افرادی که به زیبا جلوه دادن خودروی خود توجه دارند، درخشندگی و براق بودن رینگ ها نیز مهم می باشد.



 

انواع روش های مرسوم شستشوی رینگ های خودرو

روش های مختلفی برای شستشوی رینگ خودرو وجود دارد که در اینجا به معرفی اجمالی روش دستی و همچنین یک روش مکانیزه مرسوم پرداخته می شود. در انتخاب روش مناسب برای این امر، ایمن بودن آن برای رینگ خودرو شما، از اهیمت بالایی برخوردار است.

 

روش دستی

برای تمیز نمودن رینگ خودرو به روش دستی، به تجهیزاتی مانند برس، مواد شوینده و سطل آب نیازمند است. ابتدا می بایست برس ها چند دقیقه درون سطل آب قرار داده شوند. در ادامه اسپری های شوینده به سطح رینگ پاشیده شود و چند دقیقه برای حل شدن آلودگی ها و اثر بخشی مواد شوینده صبر نمود. بعد از این زمان، از برس های مخصوص جهت از بین بردن آلوگی های چرخ و تایر استفاده شود. تمامی بخش های بیرونی و حتی لا به لای بخش های داخلی آن، در این مرحله مد نظر قرار گیرد. در مرحله بعدی، رینگ ها با دقت و با استفاده از یک شلنگ آب شسته شود. بخش آخر این روش نیز، استفاده از دستمال خشک و نرم جهت خشک نمودن چرخ ها و جلوگیری از لکه شدن آن می باشد. البته استفاده از واکس و مواد براق کننده می تواند به کیفیت این روش بیفزاید.

 

کارواش اتوماتیک

برس شستشوی رینگ خودرو

امروزه دستگاه های کارواش اتوماتیک با بهره مندی از سیستم های مدرن و هوشمند، تحول عظیمی در فرآیند شستشوی خودرو ایجاد نموده اند. این دستگاه ها، فرآیند مختلف شستشوی بدنه، برس زنی و خشک نمودن آنرا در زمان کمی انجام داده تا علاوه بر ارتقای کیفیت نظافت، در وقت افراد نیز صرفه جویی نمایند. در مدل هایی از دستگاه شستشوی ماشین ، بخشی از فرآیند کار، عملیات رینگ شویی نام دارد. در این مرحله، چرخ و رینگ های خودرو بوسیله پاشش آب پر فشار و یا سیستم برس زنی هوشمند، شستشو می شود. سیستم هایی که از برس رینگ شوی بهره می برند، بصورت چرخشی عمل نموده و تمامی نقاط داخلی رینگ را به خوبی تمیز می نماید.

 

مزایای رینگ شوی مکانیزه

سیستم رینگ شوی مکانیزه که از برس چرخان برای از بین بردن آلودگی های رینگ خودرو استفاده می نماید، دارای مزایای متعددی می باشد. این سیستم، با بهره مندی از برس های با کیفیت، آلودگی های عمیق رینگ ها را از بین می برد. حرکت چرخشی این برس ها، جدا نمودن آلودگی های عمیق را امکان پذیر نموده است. سیستم کنترلی برس های رینگ شوی، کاملا هوشمند بوده و آسیبی به خودرو وارد نمی شود. این بخش کنترلی از سیستم تشخیص موقعیت چرخ ها بهره برده و بنابراین بدون اشتباه موقیعت چرخ، کیفیت عالی ارائه می دهد. با حذف دقیق آلودگی ها از شیار های رینگ، از زنگ زدن آن جلوگیری می گردد. زمان کم انجام عملیات و ارائه کیفیت عالی از دیگر مزایای سیستم های رینگ شوی کارواش اتوماتیک می باشد.

 

برس رینگ شوی جدید

رینگ شوی دستگاه کارواش اتوماتیک

شرکت های معتبر ارائه دهنده دستگاه کارواش اتوماتیک همواره در زمینه ارائه تجهیزات جدید فعال بوده اند. سیستم رینگ شوی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و این شرکت ها در تولید برس های شستشوی رینگ به نوآوری روی آورده اند. نسل جدید این برس ها دارای مویی پلی اتیلنی بوده و از بخش های جداگانه برای تمیز نمودن نواحی صاف و شیار های رینگ تشکیل شده است. سبک طراحی این برس ها به گونه ای است که به خوبی به داخل همه نوع رینگی نفوذ نموده و آلودگی باقی نمی گذارد.

 

لینک های مفید :
کارواش دروازه ای : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید