پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

تفنگی یا گان کارواش چیست؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یکی از متداول ترین تجهیزات کارواش که معمولا در کارواش ایرانی از آن صرف نظر می کنند، گان یا همان تفنگی کارواش است. این تجهیز جهت کنترل پاشش آب فشار قوی و قبل از لنس کارواش نصب می گردد. گان کارواش در دو مدل گان ماشه دار و گان بدون ماشه تولید و عرضه شده است. شما می توانید با فشار دادن و یا رها کردن ماشه جریان خروجی آب را کنترل و قطع و وصل کنید.

چرا باید از گان کارواش استفاده کنیم؟

این تجهیز به ظاهر ساده که در کارواش های سنتی به منظور صرفه جویی در هزینه ها، از خرید و استفاده آن چشم پوشی می شود، عملکرد بسیار مهم تری نیز دارد. در این مدل کارواش ها، به منظور قطع آب فشار قوی از دکمه و کلید خاموش و روشن استفاده می شود که این به کار به واترجت ها ویا در اصطلاح متداول پمپ کارواش فشاری مضاعف وارد می کند و عمر آنها را به صورت چشمگیری کاهش می دهد. همچنین ماشه تفنگی دارای ضامنی است که از فشرده شدن ناگهانی و ایجاد خطر و آسیب در بدنه خودرو ها جلوگیری می نماید.

7 نکته در خرید گان کارواش

طراحی ارگونومیک :

طراحی و ساخت گان کارواش از مهم ترین نکاتی است که باید در خرید تفنگی یا گان به آن توجه نمود. عملکرد و کار یا تفنگی در مدت زمان طولانی می تواند خستگی در کار کارگران ایجاد نماید. همچنین باید وزن آن نیز مورد توجه قرار داد. سنگین بودن و وزن بالای گان کنترل آن را سخت می کند و ممکن است به بدنه خودرو ها آسیب وارد نماید.

محدوده دمایی آب:

از دیگر عوامل مهم در انتخاب گان، محدوده دمای آب است. بسیاری از تفنگی ها برای کار با آب سرد ساخته شده اند. اگر شما از واترجت های آب گرم و یا کارواش بخاراستفاده می نمایید باید تفنگی مخصوص این خدمات را خریداری نمایید. به خاطر داشته باشید که تفگی آب سرد قابل استفاده برای سیستم کارواش بخار و یا کارواش آب گرم نمی باشد.

فشار آب خروجی:

پمپ های فشار قوی یا واترجت ها پاشش فشارهای مختلفی دارند که این مقدار از حدود 100 بار تا 3000 بار می باشد اما محدوده مناسب برای شستشوی خودرو بدون آسیب رساندن به رنگ آن حدود 150 بار می باشد البته نوع نازل و فاصله لنس تا بدنه خودرو نیز در این موضوع دخیل هستند. گان ها و تفنگی ها هم متناسب با عملکرد واترجت ها ساخته می شوند. در هنگام خرید باید به تناسب فشار کاری واترجت و فشار کاری گان نیز باید دقت داشت. اگرچه در این مورد توصیه می شود که گان را در محدوده کاری بالاتری تهیه و استفاده نمایید.

دبی آب خروجی:

دبی یا میزان آب خروجی واترجت از دیگر نکات مهم در خرید تفنگی هاست. دبی نیز به مانند فشار آب خروجی از دیگر مشخصاتی است که بر روی گان های استاندارد حک شده است.

نوع اتصال :

گان های کارواش از لحاظ نوع اتصال و با توجه به کاربرد آنها به دو گروه متفاوت تقسیم می شوند. ورودی از قسمت عقب و ورودی از قسمت جلویی. انتخاب آنها بستگی به نحوه کاربرد و نیاز مشتری دارد.

اتصالات

تفنگی برای استفاده با واترجت های متفاوت ساخته می شود و نوع اتصلات در کشورهای مختلف متفاوت است پس باید در هنگام خرید این تجهیز باید به سایز و نوع اتصالات آن توجه نمود. در صورت متناسب نبودن سایز ورودی و یا خروجی ها می بایست از اتصالاتی دیگر مانند بوشن و یا مغزی استفاده نمود.

مقاومت در برابر مواد شوینده

مواد شوینده کارواش عموما قلیایی هستند و خورندگی ندارند اما این مواد نیز در مدت زمان طولانی می تواند به تجهیزات کارواش آسیب وارد نماید. پس بهتر است هنگام خرید گان کارواش از میزان مقاوت آن در برابر خوردگی و مواد شوینده اطمینان حاصل نمایید.

شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران، نماینده انحصاری شرکتR+M/Suttner آلمان ارائه کننده انواع گان کارواش آماده ارائه مشاوره حرفه ای و تخصصی دراین زمینه می باشد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران و تیم حرفه ای ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید