پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
جذب مشتری کارواش - رقابت کارواش ها

8 نکته جهت جذب مشتری کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه با افزایش تعداد خودرو در سطح شهر، تعداد مراکز شستشو و نظافت خودروها نیز رو به افزایش است. از این رو مدیران این گروه از کسب و کار ها همواره به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند مشتریان بیشتری برای مرکز خود جذب نمایند. در این مقاله قصد داریم به 8 راهکاری بپردازیم که علاوه بر حفظ مشتریان فعلی موجب افزایش تعداد آنها نیز خواهد شد.

طراحی و زیبا سازی فضای کارواش

هر شغل و کاری ویترین خاص خودش را دارد. در بسیاری از موارد دیده شده است که یک ویترین جذاب و زیبا می تواند مشتریان و گاها رهگذران را به خود جذب نماید. با طراحی و زیبا سازی فضای کارواش در کنار جذاب ساختن فضا کارواش می توانید از محیط کارواش به صورت بهینه استفاده نمایید.

تاثیر محیط در جذب مشتری کارواش
تاثیر محیط در جذب مشتری کارواش

تجهیزات و لوازم استاندارد

از مهم ترین مواردی که در ظاهر یک کارواش و مرتب بودن محوطه آن موثر است بهره گیری از لوازم و تجهیزات مدرن و استاندارد است. لوازم استاندارد کارواش همچون بوم سقفی، لنس هولدر و گیره های موکت و کفی های خودرو (مت هولدر) در نظم و ترتیب کارواش تاثیر بسزایی دارد. آلودگی تصویری و آلودگی محیطی از عوامل موثر در کاهش تعداد مشتریان است.

آموزش پرسنل کارواش

عموما کارواش داران برای کاهش هزینه های جاری در کارواش از نیرو هایی در کارواش استفاده می کنند که برای این امر آموزش کافی نداشته اند. این نکته اگرچه ممکن است با کاهش هزنیه های جاری موجب افزایش سود برای کارواش داران باشد اما فراموش نکنید که خسارتی به یک خودرو گران قیمت ممکن است وارد گردد تا چندین برابر دوره های آموزشی برای پرسنل خواهد بود.

ارائه و حفظ خدمات با کیفیت

صاحبان مشاغل مختلف غالبا، کار خود را با ارائه بهترین خدمات و بالاترین کیفیت ممکن آغاز می کنند چرا که می دانند این امر جذب مشتریان می شود. اما کم کم و با گذشت زمان از این امر مهم غافل می شوند و به مرور مشتریان وفادار خود را از دست می دهند. هرچند شروع کار با خدمات با کیفیت امری مهم است اما حفظ کیفیت خدمات از آن مهم تر خواهد بود.

مواد شوینده استاندارد

شوینده ها و نگهدارنده ها از مهم ترین ارکان کارواش و خدمات شستشوی خودرو می باشند. با توجه به بالا رفتن قیمت ها و کاهش موجودی مواد شوینده استاندارد، مدیران این کسب و کار ها به منظور کاهش هزینه ها، استفاده از مواد غیر استاندارد و گاها مواد تولید شده با روش های غیر اصولی را در دستور کار خود قرار داده اند. به خاطر داشته باشید که مواد شوینده غیر استاندارد خسارت های زیادی را به خودرو های مراجعه کنندگان وارد می نماید. همچنین نگهدارنده های غیر استاندارد همچون واکس های داشبورد متفرقه آسیب های جدی به سطوح چرمی خودروهای لوکس و گران قیمت وارد می نماید که گاها این خسارت ها جبران پذیر نخواهد بود.

طوری مشتری کارواش را افزایش دهیم
تاثیر مواد شوینده در جذب مشتری کارواش

ظاهر آراسته و مرتب

لباس کار کارواش یکی دیگر از نکات مهمی است که باید در نظر داشت. شستشو مرتب و تعویض ( به صورت روزانه) لباس موجب می گردد تا مشتریان با خیال راحت و آرامش بیشتری خودروی خود را دراختیار شما قرار بدهند. هنگامی پرسنل کارواش با لباس کثیفی و نامرتب به مشتریان شما مراجعه نماید، احتمال آنکه دفعات بعدی نیز به کارواش شما مراجعه نمایند به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

تعرفه و هزینه ها

تمامی خدمات و هزینه های مربوطه کارواش را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهید. در لیست تعرفه های کارواش تمامی مخارج و هزینه ها را در نظر بگیرید. این هزنیه ها شامل دستمزد و حقوق پرسنل نیز می شود. این امر موجب می شود تا انعامی که گاها با نارضایتی مشتریان دریافت می شود، حذف گردد.

باشگاه مشتریان

داشتن ارتباط مستمر، گرفتن نظرات، انتقادات و پیشنهادهای مشتری می تواند به ارتقای کیفی کسب و کار ما کمک شایانی نماید. ارائه بن های تخفیف و یا ارائه خدمات رایگان در ازای تعداد دفعه های مراجعه می تواند به جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان انجامد.

شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه راه اندازی صفر تا صد کارواش، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، افتخار دارد تا در تمامی مراحل با مشاوره های رایگان در خدمت شما عزیزان باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید