پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
اهمیت زیرشویی خودرو

چرا باید زیرشویی خودرو انجام دهیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شاید یکی از سوال هایی که ذهن دارندگان خودرو را به خود مشغول نموده است ولی هیچگاه جواب مناسبی برای آن پیدا نمی شود، این است که آیا بهتر است زیرشویی خودرو انجام شود و یا انجام ندادن این نظافت به عملکرد بهتر خودرو کمک می کند؟ بسیاری از مردم بر این باور هستند که بهتر است زیر خودرو هرگز نظافت نشود و به همین صورت نگهداری شود چرا که اعتقاد دارند که با انجام زیرشویی و نظافت قسمت زیرین خودرو منافذی که توسط آلودگی ها بسته شده، باز می گردد و این کار سبب می شود تا آسیب های وارد شده به خودرو نمایان گردد. اما به اعتقاد متخصصان و پژوهشگران صنعت خودرو تنها همین نکته برای انجام زیرشویی خودرو کافی است.

زیرشویی خودرو با لنس زیرشویی
چرا زیر شویی خودرو مهم میباشد؟

4 دلیل مهمی که باید زیرشویی خودرو انجام دهیم.

جلوگیری از خوردگی

آلودگی های چسبیده به قسمت زیرین خودرو و واکنش های شیمیایی که در طول زمان صورت می گیرد موجب می شود تا این آلودگی ها در سطح خوردگی و پوسیدگی ایجاد نماید. چون این قسمت از خودرو در معرض دید قرار ندارد و کمتر به نظافت این بخش پرداخته می شود، این پوسیدگی بیشتر شده و آسیب جدی به متعلقات خودرو می رساند. زیرشویی خودرو موجب می شود تا از این آسیب جلوگیری شود و در صورت به وجود آمدن آن، از پیشرفت و آسیب به سایر قسمت ها پیشگیری گردد.

 

جلوگیری از اتلاف انرژی و حفاظت از محیط زیست

آلودگی های چسبیده به قسمت زیرین خودرو موجب می شود تا در طول زمان راندمان و بازدهی خودرو در عملکرد آن کاهش پیدا کند و این امر موجب می شود تا خودرو برای بازگشت به راندمان اصلی خود انرژی بیشتری استفاده نماید. بالا رفتن مصرف انرژی علاوه بر اتلاف آن، موجب آلودگی محیط زیست نیز می گردد. نه تنها آلودگی هوا بلکه پخش شدن آلودگی های چسبیده به بخش زیرین خودرو همچون گرد لنت، گرد لاستیک و سایر آلودگی ها به محیط زیست لطمات جدی وارد می نماید. زیرشویی خودرو اگرچه شستشو و نظافت ساده ای به نظر می رسد اما می تواند به حفظ محیط زیست کمک های شایانی انجام دهد. از این سوی برخی از کشورهای پیشرفته و مدرن، زیرشویی خودرو را در چندین نوبت از سال اجباری نموده اند.

 

پیدا شدن عیوب پنهان

 

متخصصان حوزه خودرو و کارشناسان فنی این بخش، به تمامی داراندگان خودرو توصیه می کنند که قبل از سفر، خودرو خود را بررسی کنند تا در حین سفر دچار مشکل نشود. البته بهتر است که برای این منظور، از کمک خبرگان و تکنسین های دوره دیده بهره برد. به خاطر داشته باشید، برای دیده شدن و پنهان نماندن عیوب خودرو قبل از چکاپ خودرو، زیرشویی و موتورشویی به صورت تخصصی و حرفه ای انجام گیرد.

 

انواع زیرشویی خودرو

استفاده از چاله سرویس

پیش تر برای شستشو و نظافت بخش زیرین خودرو از چاله سرویس استفاده می شد. برای این منظور کارگر به زیر خودرو می رفت و با آب فشارقوی این بخش را نظافت می نمود. اما پاشش آب و بازگشت آن به سوی فرد موجب می شد تا به طور کامل این بخش نظافت نگردد. از سوی دیگر این چاله ها بر اثر شستشو آلوده شده و تخلیه آب از آن و یا نظافت آن نیز مشکل دیگری به وجود می آورد. با توجه به همین دلایل این روش منسوخ گردید.

استفاده از جک های بالابر

اگرچه این روش نسبت به استفاده کردن از چاله سرویس جدیدتر است اما در مواردی خالی کردن جک موجب آسیب های جدی به خودرو ها شده و گاها خطرات جانی نیز در پی داشته است. با کمی جستجو در اینترنت می توانید تعدادی زیادی از فیلم های سقوط خودرو از جک های هیدرولیکی و یا پنوماتیک را پیدا کنید. با توجه به این موضوع و هزینه نصب و نگهداری از این جک ها، بهره گیری از این روش نیز منسوخ گردید و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

زیرشویی اتوماتیک

از متداول ترین روش های زیرشویی خودرو استفاده از زیرشویی های اتوماتیک است. معمولا این نوع زیرشویی در کنار دستگاه های کارواش اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان شستشوی خودرو با دستگاه های کارواش اتوماتیک، قسمت های زیرین خودرو توسط نازل های تعبیه شده در کف کارواش با آب فشار قوی مورد نظافت و شستشو قرار می گیرند. اگرچه این تجهیز، شستشو و نظافت را ساده و آسان می نماید اما در کشور ما به دلیل هزینه های بالای نصب و راه اندازی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

آیا با زیرشویی اتوماتیک زیرشویی خودرو انجام دهیم؟
آیا با زیرشویی اتوماتیک زیرشویی خودرو انجام دهیم؟

لنس زیرشویی

شاید اقتصادی ترین، امن ترین و بهینه ترین روش زیرشویی خودرو، استفاده از لنس زیرشویی است. لنس زیرشویی 3 نازله از ساده ترین و کارآمدترین تجهیزات کارواش می باشد. در این روش و با استفاده از این تجهیز کارامد و تنها با اضافه کردن لنس زیرشویی به تجهیزات کارواش و با اتصال آن به پمپ یا واترجت کارواش، عملیات زیرشویی و نظافت بخش زیرین خودرو را انجام دهید. برای استفاده از این تجهیز، کارواش داران نیاز به اضافه کردن و یا خرید هیچ وسیله و یا تجهیز دیگری ندارند. این روش به دلیل اینکه خودرو هیچگونه جابجایی و حرکتی ندارد، بسیار ایمن است و از سوی دیگر با توجه به دلیل پایین بودن هزینه خرید و راه اندازی این سرویس را به اقتصادی ترین روش زیرشویی خودرو تبدیل نموده است. به تمامی کارواش داران و افرادی که قصد راه اندازی کارواش را دارند توصیه می گردد تا با استفاده از این وسیله خدمات و تجهیزات کارواش خود را تکمیل نمایند.

زیرشویی خودرو با لنس زیرشویی
زیرشویی خودرو انجام دهیم

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید