پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
سیستم های تصفیه آب

معرفی سیستم های تصفیه آب

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

آب قطعا مهم ترین مولفه نظافت و شستشو است. از این رو می توان گفت که کیفیت آب از مهم ترین مواردی است که در هر فرآیند شستشو باید در نظر داشت. کارواش ها نیز از این مهم مستثنی نیستند. در کارواش ها فرآیند ها مختلفی صورت می گیرد تا کیفیت آب بالاتر رفته و شستشو بهتری صورت گیرد. متاسفانه در این بین، برخی از کارواش ها از آب های تصفیه شده شهری و یا آب های زیرزمینی استفاده نموده که این مورد علاوه بر تخلفی آشکار، خسارت های جبران ناپذیری نیز به محیط زیست نیز وارد می نماید.

امروزه استفاده از سیستم های تصفیه آب برای کارواش ها ضروری و در برخی از شهر ها اجباری شده است. برخی از کارواش ها از یک سری فیلتر ها و سیستم های تصفیه و خالص سازی آب و با برخی دیگر از سیستم های پیشرفته و مجموعه های کامل تصفیه آب اقدام به شستشو و نظافت می نمایند. در این مقاله سعی شده است تعدادی از سیستم های تصفیه مورد نیاز کارواش که توسط شرکت ایستوبال اسپانیا معرفی و به بازار عرضه شده اند را معرفی نماییم.

 

معرفی سیستم های فیلتر و بازیابی آب ( ری سایکل)

همانطور که در مقاله های قبلا اشاره شده است، کارواش ها را می توان به دوسته کلی، کارواش سنتی ( دستی) و کارواش های اتوماتیک تقسیم نمود. در کارواش دستی و سنتی عموما از یک سیستم فوم پاش و واترجت آب فشار قوی بهره گرفته می شود. اما کارواش اتوماتیک که به دو گروه دروازه ای و تونلی تقسیم می شوند به صورت هوشمند و تمام اتوماتیک به وسیله آب فشار قوی و برس زنی خودرو را شستشو می دهند. در تمامی این موارد و دسته بندی های کارواش شستشوی نهایی و آبکشی خودرو در نتیجه شستشو و نظافت خودرو ها و همچنین رضایت مندی مشتریان موثر خواهد بود. استفاده از فیلتر ها، سختی گیر ها و مخازن ته نشین شدن املاح و آلودگی ها برای همه تیپ کارواش ها توصیه می گردد. در ادامه این مقاله با این تجهیزات ملزوم کارواش ها بیشتر آشنا خواهید شد.

سیستم های تصفیه آب
سیستم های تصفیه آب

سختی گیری و فیلتراسیون آب کارواش

بالا بودن کیفیت آب مورد استفاده در کارواش نه تنها برای عملکرد بهتر شستشو ضروری است بلکه برای حفظ سلامت تجهیزات و افزایش طول عمر آنها الزامی است. بدین منظور فیلتر های مختلف برای کارواش ها طراحی و در ورودی و خروجی های آب قرار می گیرد. سختی گیر آب نیز دارای تنوع زیادی است که در واقع مدل پیشرفته سیستم فیلتراسیون آب کارواش است با این تفاوت که علاوه بر فیلتر کردن آب، سختی و مواد معدنی موجود در آب را نیز کاهش می دهد. در سیستم های سختی گیر آب، جریان عبوری آب با عبور از یک بستر رزینی سختی آب حذف می گردد. سپس با عبور از ظرف حاوی نمک مخصوص عملیات بازیابی رزین صورت می گیرد. با توجه داشت که برای اضافه کردن نمک به آب باید به محفظه آن دسترسی داشت.

 

کاهش و حذف مواد معدنی

حذف کننده مواد معدنی از آب، از دیگر تولیدات و دستگاه های شرکت ایستوبال اسپانیا است. این دستگاه مخصوص تولید آب خالص و آب آبکشی نهایی ساخته شده است. همچنین این دستگاه با لوازم و تجهیزاتی که داراست می تواند مواد معدنی را تا 50 ppm  کاهش داده و هیچ اثری از لک در فرآیند خشک شدن بر روی خودرو باقی نماند. این نکته سبب می شود تا خشک کردن خودرو ساده تر و سریع تر صورت پذیرد. این دستگاه 4 ممبران و صفحه کترل مخصوص دارد که کارکرد آن را بسیار ساده می نماید.

سیستم بازیابی آب

 

در شرایط کنونی کشور و بحران آب می توان گفت که تصفیه آب و تجهیزات بازیابی آب از مهم ترین ملزومات کارواش ها می باشد. بابد توجه داشت که این سیستم بازگشت آب برای تمامی کارواش های دستی و انواع کارواش های اتوماتیک ضروری و الزامی است. این سیستم از فیلتر زئولیت بهره می گیرد که بسته به سرعت جریان عبوری آب، از یک تا 3 فیلتر زئولیت در مسیر آن قرار می دهند. از دیگر تجهیزات تصفیه آب شرکت ایستوبال به سیستم بیولوژیکی آب اشاره نمود. این سیستم فوق العاده قدرتمند می تواند 6000 هزار لیتر آب را در ساعت بازیابی و در مسیر استفاده مجدد یک کارواش حرفه ای قرار دهد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید